Prva svjetska konferencija o komunikacijama u turizmu

Slika /arhiva/madrid.jpg

Veliki interes za hrvatsku turističku ponudu pokazali su turistički profesionalci i predstavnici medija na ovogodišnjem FITUR-u koji je iza berlinskog ITB-a drugi po veličini turistički sajam u svijetu i najveći po sudjelovanju predstavnika iz Latinske Amerike. Hrvatska je bila predstavljena na štandu od oko 30 m˛, a ove godine na FITUR-u je svoju turističku ponudu predstavilo 170 zemalja, te oko 10.000 kompanija koje su direktno ili indirektno vezane za turizam.

Tijekom boravka na FITUR-u državni tajnik za turizam Zdenko Mičić i pomoćnica ministra za turističku politiku i tržište Gordana Borojević razgovarali su s predstavnicima velikog španjolskog tour operatora Iberojet-a koji je prošle godine imao charter letove i doveo u Hrvatsku oko 2500 putnika. Iako u Španjolskoj vlada veliki interes za Hrvatsku (u 2003. godini rast dolazaka iznosio je 68%), otvoreno pitanje je nedostatak izravnih zračnih linija za Hrvatsku, što znatno produžava putovanje i poskupljuje paket aranžmane, kao i nedostatak kapaciteta u hotelima.

U okviru FITUR-a, a u organizaciji Svjetske turističke organizacije (WTO) uz potporu španjolske Vlade, Grada Madrida i FITUR-a 29. i 30. siječnja 2004. godine održana je i  Prva Svjetska konferencija o komunikacijama u turizmu (TURCOM) na kojoj je uz predstavnike zemalja članica WTO-a  prisustvovalo i oko 300 turističkih novinara iz cijelog svijeta.

U okviru TURCOM-a 30. siječnja 2004. godine organiziran je workshop kojem su prisustvovali turistički novinari i predstavnici državne administracije i nacionalnih turističkih organizacija iz različitih turističkih zemalja s ciljem promocije, predstavljanja rezultata i planova pojedinih turističkih zemalja. Svaka zemlja je imala poseban desk/stol za susret s akreditiranim novinarima, a Hrvatsku su predstavljali državni tajnik za turizam Zdenko Mičić i pomoćnica ministra za turističku politiku i tržište Gordana Borojević.

Tijekom workshopa državni tajnik Mičić je razgovarao s novinarima iz Njemačke, Grčke, SAD-a, Portugala, Španjolske, kao i tri španjolske TV postaje koje su zainteresirane za snimanje TV priloga/filmova o Hrvatskoj. Predstavnike medija posebno su zanimale novosti u našoj ponudi (hoteli, prometna infrastruktura i dr.).

Na završnom primanju za sve sudionike skupa upriličeno je izvlačenje nagrada koje će pojedine zemlje darovati turističkim novinarima. Hrvatska je kao nagradu dala vikend boravak u Dubrovniku za dvije osobe u lipnju ili rujnu 2004. godine, a sponzor nagrade je Hrvatska turistička zajednica. Hrvatsku nagradu dobila je predstavnica Republike Slovenije.



Pisane vijesti