- Objavljeno: 23.03.2006.
Poslovni seminar u HGK: Održivi razvoj kulturno-turističkih destinacija
U organizaciji Trgovinskog odjela veleposlanstva Ujedinjenog Kraljevstva u Republici Hrvatskoj i suorganizaciji Zajednice kulturnog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, danas je održan poslovni seminar "Upravljanje održivim razvojem kulturno-turističkih destinacija".
Nazočne su pozdravili potpredsjednica HGK za međunarodne odnose Dunja Konjevod, veleposlanik Ujedinjenog Kraljevstva u Republici Hrvatskoj Sir John Ramsden te predsjednik Zajednice kulturnog turizma dr. Tomislav Šola.
Sir Ramsden je podsjetio na činjenicu kako su upravo engleski turisti gosti koji tijekom svog boravka u Hrvatskoj najviše troše, jer riječ je o gostima koji se ne zanimaju isključivo za more i sunce već žele upoznati raznolika hrvatska kulturna dobra.
Predsjednik Zajednice kulturnog turizma Tomislav Šola upozorio je na razlike i poveznice kulture i turizma te ulogu tržišta kao motivacijskog mosta među njima, kao i na važnost prenošenja i korištenja, ali ne i kopiranja tuđih iskustava.
Izlaganja su održali stručnjaci iz Engleske koji imaju veliko međunarodno konzultantsko iskustvo na području kulturnog turizma.
O temi 'Suradnja javnog i privatnog sektora', govorio je Dennis G. Rodwell, arhitekt koji je bio uključen u važne projekte spašavanja i obnavljanja povijesnih građevina te u njihovu pretvaranju u multifunkcionalne objekte kulturno-turističke vrijednosti. Hrvatska je zemlja velikih mogućnosti s obzirom na kulturno nasljeđe kojim raspolaže, naglasio je Rodwell te spomenuo primjere vrijedne inicijative u vrednovanju baštine na otocima Lopud i Šipan.
O 'Marketingu baštinskih atrakcija' govorila je Nadja Race iz tvrtke 'Economics Research Associates'. Kulturni turizam definirala je kao način putovanja čiji je osnovni cilj razgledavanje spomenika, kulturnih dobara i sudjelovanje na festivalima kulturno-umjetničkog sadržaja. Ona upravo u toj grani turizma vidi velike mogućnosti Hrvatske koja ima velikih prigoda za produženje turističke sezone, što se pozitivno odražava na prihode, ali i na stvaranje novih, stalnih radnih mjesta.
Alastair Bruce iz tvrtke 'Economics Research Associates', napravio je usporedbe između Škotske i Hrvatske, jer riječ je o dvije relativno male zemlje sa sličnim povijesno-političkim iskustvom. Obje zemlje bogate su po svom kultnom nasljeđu, ali se moraju nositi s velikom konkurencijom međunarodnog turističkog tržišta. Izdvojio je važnost 'branda' tj. dizajniranje logo-a kojim se identificira i predstavlja glavni grad Škotske. Osnovni cilj bilo je sustavno isticanje i naglašavanje svih kvaliteta grada koje ljudi ili nisu zamjećivali, ili su ih uzimali 'zdravo za gotovo'.
Zaključno izlaganje 'Strateški pristup regeneraciji putem baštine' na primjeru engleskog grada Norwicha, koji trenutačno proživljava važne promjene u vrednovanju svog kulturnog nasljeđa, održao je Michael Loveday iz tvrtke 'Time&Space Innovateurs Ltd'. Na primjeru obnove kulturne baštine grada Norwicha, nekada važnog industrijskog središta koje je s vremenom izgubilo sjaj, Loveday naglašava važnost održivog korištenja baštine, jer to, osim ekonomske donosi i širu korist: smanjuju se dugoročni građevinski troškovi i troškovi održavanja, pozitivno utječe na smanjenje pojava vandalizma i grafita i podiže kvalitetu življenja.