Na sajmu CBR predstavljena hrvatska turistička ponuda

Slika /arhiva/MINHEN_S001.jpg

Ulaganja u nove kapacitete, nautički i lovni turizam, te rok ulaska Hrvatske u EU bile su glavne teme današnje konferencije za novinare održane u okviru CBR sajma u Munchenu. Novosti iz hrvatske turističke ponude hrvatskog gospodarstva brojnim predstavnicima hrvatskih i njemačkih medija prezentirali su državni tajnik za turizam Zdenko Mičić, direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić i Nadan Vidošević predsjednik HGK-a.

Na pitanje novinara o izvoru ulaganja u obnovu i izgradnju novih kapaciteta Mičić je pojasnio da od ukupno planiranog iznosa od 13,6 milijardi EUR-a do 2009. godine polovica otpada na privatni, a polovica na javni sektor, no da je ipak država glavni investitor.

U hrvatskom turizmu postoje tri vrste ulaganja, istaknuo je Bulić. Oko 25.000 kreveta u ratu stradalim hotelima izvan je funkcije, no slijedi njihova obnova na razini standarda od 3-5 zvjezdica, rekao je. Dodao je da se na već postojećim lokacijama uklanjaju objekti sagrađeni 60-tih godina i grade novi kapaciteti. Također u skladu s prostornim planovima planira se gradnja potpuno novih kapaciteta, odnosno tzv. greenfield investicije.

Vjerujemo da ćemo do kraja 2008. završiti tehnički dio pregovora nakon čega slijedi procjena EU, a naša je želja da 2009. sudjelujemo u izboru za Europski parlament, rekao je Vidošević odgovarajući na novinarski upit o trenutnom pregovaračkom statusu Republike Hrvatske.

Isto tako rečeno je kako Njemačka zasigurno ostaje važna emitivna zemlja za hrvatski turizam s obzirom da službeni podaci govore o tome kao su Nijemci prošle godine potrošili 60,5 milijardi EUR-a na inozemna putovanja. Planirani njemački gospodarski rast od 1,7% u 2007. za Hrvatsku predstavlja dobar pokazatelj za nadolazeću sezonu. Ta brojka zasigurno govori o spremnosti Nijemaca da se ponovno upute u posjet drugim zemljama pa tako i Hrvatskoj.



Pisane vijesti