Cavtat – Stručni skup 'Hrvatska u svjetskom turističkom okruženju'

Slika /arhiva/cavtat1.jpg

U sklopu "Dana hrvatskog turizma 2005" danas je održan stručni skup "Hrvatska u svjetskom turističkom okruženju" koji su otvorili Zdenko Mičić, državni tajnik za turizam i Niko Bulić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice.

Mičić je još jednom pohvalio rekordne rezultate turističke sezone koji su dobar povod za slavlje i posebno pozdravio nazočnost inozemnih stručnjaka, naglasivši koliko je važno upoznati se s načinom kako oni vide hrvatsku turističku stvarnost u svjetskom okruženju.

Regionalni predstavnik Svjetske turističke organizacije (WTO) za Europu Luigi Cabrini govorio je o aktualnim trendovima u europskom turističkom razvoju. Nakon nekoliko godina stagnacija, sezona 2004/05 ponovo bilježi prosječni godišnji rast od 5 %.  Pozitivnim europskim brojkama doprinose i uspjesi hrvatskog turizma s 5 % udjela u turističkom tržištu jugoistočne Europe te sedmo mjesto u Europi po inozemnim turističkim dolascima i prometu kao i visoko mjesto na ljestvici mediteranskih zemalja.

O složenoj gospodarskoj situaciji o Njemačkoj govorio je  Klaus Laepple, predsjednik Udruge njemačkih putničkih agencija i turoperatera (DRV) te naglasio kako njemački turist štedi na izdacima za svoje godišnje odmore, putovanja postaju kraća, a sve je važnija cijena turističke ponude. Laepple naglašava da je njemački turist ipak ostao vjeran Hrvatskoj, a to dokazuju i dosadašnje aktualne brojke (1,5 milijuna dolazaka i 11,5 milijuna noćenja). Kako bi se brojke još dodatno popravile, Laepple sugerira produženje posezone za barem još mjesec dana.

O potrebi produživanja turističke sezone govorio je i Alberto Corti, generalni direktor Udruge talijanskih turoperatora (ASTOI). Po njemu bi Hrvatska mogla puno bolje iskoristiti svoj potencijal kao atraktivna i prije svega sigurna turistička destinacija. Talijanski turisti rado odabiru Hrvatsku kao svoju ljetnu destinaciju, ali po njemu to nije dovoljno. Produživanjem  predsezone i dodatnim razvijanjem tkzv. ""wellness"" turizma,  financijski rezultati bi za hrvatski turizam bili daleko bolji. Talijanski turisti, kao i mnogi drugi, sve češće skraćuju svoje ljetne godišnje odmore kako bi preostale dane rasporedili na nekoliko produženih ""wellness"" vikenda.

Inozemni stručnjaci suglasni su kako Hrvatska ima dobrih turističkih proizvoda, poput wellness centara, obnovljenih toplica u unutrašnjosti, tura po Hrvatskoj i drugog, za koje se još ne zna dovoljno, a uz bolju promociju mogle bi privući njemačke i talijanske turiste u proljetnim i jesenskim mjesecima.



Pisane vijesti