WTM: britanski i hrvatski turistički partneri o suradnji, sigurnosti i izbjeglicama

Slika /arhiva/2-H20151102001565.jpg

Britanski turistički partneri na Svjetskoj turističkoj burzi-WTM u Londonuu razgovorima s hrvatskim turističkim profesionalcima ponajviše se zanimaju za jačanje suradnje a, iako manje pitaju za sigurnosnu i situaciju oko migranata, neki napominju da bi to moglo negativno utjecati na izbor putovanja turista. Naime, britanski turisti i touroperatori, prema istraživanjima uoči samog WTM-a, upravo sigurnost ističu kao jednu od najvažnijih činjenica za odabir odmora i putovanja do kraja ove i u idućoj godini, a tek potom ostale motive, poput prirodnih ljepota, kulture, zabave i drugog. Britanski partneri Hrvatsku smatraju sigurnom zemljom, hvale napore oko izbjegličkog vala, ali ih to malo i zabrinjava, jer su se ove godine njihovi turisti već 'sreli' s migrantima na grčkim otocima, pomagali im i zbog toga bili žalosni, kažu hrvatski turistički profesionalci-izlagači, koji na hrvatskom štandu na WTM-u imaju i poslovne sastanke i razgovore s britanskim partnerima. Ipak, gotovo nitko od njih ne sumnja da su iz Britanije mogući dalji turistički porasti iduće godine.

Britanski turistički partneri na Svjetskoj turističkoj burzi-WTM u Londonuu razgovorima s hrvatskim turističkim profesionalcima ponajviše se zanimaju za jačanje suradnje a, iako manje pitaju za sigurnosnu i situaciju oko migranata, neki napominju da bi to moglo negativno utjecati na izbor putovanja turista. Naime, britanski turisti i touroperatori, prema istraživanjima uoči samog WTM-a, upravo sigurnost ističu kao jednu od najvažnijih činjenica za odabir odmora i putovanja do kraja ove i u idućoj godini, a tek potom ostale motive, poput prirodnih ljepota, kulture, zabave i drugog.

Britanski partneri Hrvatsku smatraju sigurnom zemljom, hvale napore oko izbjegličkog vala, ali ih to malo i zabrinjava, jer su se ove godine njihovi turisti već 'sreli' s migrantima na grčkim otocima, pomagali im i zbog toga bili žalosni, kažu hrvatski turistički profesionalci-izlagači, koji na hrvatskom štandu na WTM-u imaju i poslovne sastanke i razgovore s britanskim partnerima. Ipak, gotovo nitko od njih ne sumnja da su iz Britanije mogući dalji turistički porasti iduće godine.

Tako i Goran Hrnić, direktor agencije Guliver Travel, koja je dio grupacije TUI, iznosi zanimanje tog velikog svjetskog touroperatora za Hrvatskom, pogotovo Zadrom, Splitom i Bračom (Bol), gdje iduće godine planira povećati promet. I on, kao i Aleksandra Pukšar iz zagrebačkog Kompasa, kaže da britanski turisti ne traže više samo sunce i more nego ih sve više zanimaju i specifični atraktivni proizvodi, poput putovanja za samce, gastro i vinske ture te aktivni odmor s puno zabave i adrenalina.

"Kada bi imali više izravnih avio linija tijekom cijele godine, sigurno bi imali i više dolazaka britanskih turista od 122,6 tisuća u deset mjeseci ove godine. Nadamo se da će se to uskoro primijeniti, pogotovo s novom zračnom lukom u Dubrovniku", kaže direktorica dubrovačke Turističke zajednice Romana Vlašić.

Porast s britanskog tržišta od oko 15 posto ove godine bilježi i Zadar, čiji direktor Turističke zajednice Zvonko Šupe ističe da je to dijelom i zbog potpora koje subjekti iz te regije daju Ryanairu, s čime će još snažnije nastaviti iduće godine.

U tome sudjeluje i šibenska hotelska kuća Solaris, čiji predsjednik Uprave Goran Zrilić napominje da su već ove godine u suradnji s partnerima 'digli' nekoliko chartera iz Velike Britanije, što će i nastaviti jer u tom tržištu vide veliki potencijal za svoje objekte.

Splitsko-dalmatinska županija ove je godine s britanskog tržišta imala 'neviđeni' porast noćenja od čak 40 posto, što je ponajviše rezultat aktivnosti usmjerenih tom tržištu i novih atraktivnih proizvoda u zadnjih par godina, ističe direktor županijske Turističke zajednice Joško Stela.

"Iduće godine letovi će krenuti ranije i trajati duže, od kraja ožujka pa skoro do kraja studenog, i vjerujemo da će nam Britanci opet pojačano doći", procjenjuje Stela, koji smatra da ni situacija s izbjeglicama, ako se i nastavi, neće bitnije utjecati na dolaske turista.

U povećanje dolazaka vjeruje i direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Martina Bienenfeld koja više Britanaca očekuje i do kraja ove godine, pogotovo u vrijeme Adventa. "Uskoro u Zagreb dolazi velika grupa britanskih novinara koji će čuti sve o Adventu i drugoj ponudi, a kako su i prošle godine, kroz priloge koje su objavili, dobro motivirali dolaske Britanaca, nema razloga da tako ne bude i ove godine, kada će Advent biti još ljepši", najavljuje Bienenfeld.

(Hina) 



Pisane vijesti