Uspješnu turističku sezonu potvrđuju i podaci EUROSTAT-a

Slika /arhiva/rh-karta-ww.jpg

Europski ured za statistiku (Eurostat) nedavno je objavio izvješće o kretanjima turističkog prometa u Europi za razdoblje siječanj-listopad 2015. godine, a koji potvrđuju teze kako je prošla godina bila izuzetno uspješna za hrvatski turistički sektor. Kako bi se objavljeni podaci maksimalno objektivno tumačili potrebno je u obzir uzeti stopu rasta ukupnog turističkog prometa, zatim apsolutna ostvarenja i pokazatelje apsolutnog rasta prometa po destinacijama te na koncu odnos udjela domaćeg i stranog prometa u ukupnom prometu gostiju. Također, prilikom promatranja svih podataka EUROSTAT-a treba imati u vidu kako se oni temelje samo na prometu ostvarenim u komercijalnim smještajnim kapacitetima.

Europski ured za statistiku (Eurostat) nedavno je objavio izvješće o kretanjima turističkog prometa u Europi za razdoblje siječanj-listopad 2015. godine, a koji potvrđuju teze kako je prošla godina bila izuzetno uspješna za hrvatski turistički sektor. Kako bi se objavljeni podaci maksimalno objektivno tumačili potrebno je u obzir uzeti stopu rasta ukupnog turističkog prometa, zatim apsolutna ostvarenja i pokazatelje apsolutnog rasta prometa po destinacijama te na koncu odnos udjela domaćeg i stranog prometa u ukupnom prometu gostiju. Također, prilikom promatranja svih podataka EUROSTAT-a treba imati u vidu kako se oni temelje samo na prometu ostvarenim u komercijalnim smještajnim kapacitetima.

Tako u pogledu stope rasta ukupnog turističkog prometa (mjereno noćenjima), Hrvatska zauzima šesto mjesto u konkurenciji EU 28 (plus neke dodatne zemlje koje nisu članice EU) s 2,46 puta boljim rezultatom od prosjeka EU 28. Zanimljivo je da su prema stopama rasta ispred Hrvatske one zemlje koje nisu iz mediteranskog kruga (Island, Rumunjska, Slovačka, Srbija, Češka), dok nam je od zemalja Mediterana najbliža Slovenija na osmom mjestu, a potom Španjolska na 12. mjestu.

„Iako je 2015. godina iza nas, a pripreme za ovu sezonu su u punom jeku, ovo je razdoblje kada putem različitih analiza možemo promatrati uspješnost prošle turističke sezone. Tako nas posebice vesele ovi pokazatelji koji ukazuju na velik potencijal hrvatskog turizma. Naime, uz daljnja ulaganja u nove kapacitete i sadržaje te uz daljnje provođenje aktivnosti koje za cilj imaju produljenje sezone, hrvatski turistički sektor može ostvarivati još bolje rezultate. Hrvatska je još uvijek relativno nova i neotkrivena destinacija, posebice na dalekim tržištima i kao takvi smo vrlo zanimljivi“, izjavio je direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić, dodavši kako je  turizam nedvojbeno važan sektor za hrvatsko gospodarstvo.

Kada govorimo o stopama rasta stranog prometa u komercijalnim smještajnim objektima, Hrvatska se nalazi na osmom mjestu s rezultatom koji je 2,17 puta bolji od prosjeka EU 28. Od zemalja Mediterana u ovoj je kategoriji ispred nas Slovenija.

U kategoriji TOP 12 destinacija Europe, prema ukupnom turističkom prometu, iskazanom apsolutnim brojkama, nalazimo se na devetom mjestu, a od zemalja Mediterana ispred Hrvatske su Francuska, Španjolska, Italija i Grčka. Inače, sagleda li se ukupni promet stranih gostiju (apsolutne  brojke noćenja), najbolja je Španjolska, dok je Hrvatska na osmom mjestu s relativno malim zaostatkom za turističkim velesilama poput Njemačke i Austrije. Francuska, koja je po ukupnom prometu na prvom mjestu, prema prometu stranaca zauzima tek treće mjesto.

Specifičnost pozicije Hrvatske i ostvarenih rezultata naročito dobro oslikava odnos prometa domaćih i stranih gostiju. Naime, kod većine turističkih velesila velik udio u turističkom prometu imaju domaći gosti pa tako u Francuskoj 67 posto prometa čine domaći gosti, u Italiji 50 posto, dok u Njemačkoj čak 79 posto prometa čine domaći gosti. Za razliku od navedenih zemalja koje se znatno više oslanjaju na domaći promet, hrvatski turistički promet ima značajniji udio u stranim gostima (93 posto prometa čine strani gosti), a u tom nam je trendu najbliža Grčka s 80 posto prometa kojeg čine strani gosti.

Posebno je zanimljiv podatak novo ostvarenih noćenja u ovoj godini (u odnosu na prethodnu), gdje je Hrvatska na visokom petom mjestu, ali je ovdje osobito zanimljiva činjenica da smo u pogledu novo ostvarenih stranih noćenja u samom europskom vrhu, na drugom mjestu. Iako najviše „novih“ noćenja ove godine ima Španjolska s 15,8 milijuna novih noćenja, njih čak 8,5 milijuna otpada na domaća noćenja, a 7,2 milijuna na strance. S druge strane, Hrvatska ima 4,6 milijuna novih stranih noćenja, Francuska 3,6 milijuna, Njemačka 3,7 milijuna, a Italija 2,9 milijuna. Grčka je ove godine zabilježila zapravo samo 1,1 milijun novih stranih noćenja.



Pisane vijesti