Sjednice Turističkog vijeća i Sabora HTZ-a: Prva tri mjeseca 2013. turistički uspješna

Slika /arhiva/w-130412-htz-001.jpg

Na današnjoj 13. sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, kojoj je predsjedao ministar turizma Darko Lorencin, usvojena je odluka o raspisivanju otvorenog postupka nabave usluga izrade Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje od 2014. do 2018. godine. Prema prvim podacima sustava turističkih zajednica u prva tri mjeseca ove godine zabilježen je porast turističkog prometa. U tom razdoblju, sveukupni pokazatelji (domaći i strani gosti) turističkih dolazaka govore o porastu od 8 posto (402.015), dok su noćenja porasla za 15 posto (1.125.790). Dok su stranci u prvom ovogodišnjem tromjesečju ostvarili porast od 13 posto u dolascima te 19 posto u noćenjima (sveukupno, riječ je o 259.679 dolazaka i 741.987 noćenja), veseli podatak kako su domaći gosti ostvarili broj dolazaka na razini prošle godine i 7-postotno povećanje u noćenjima (sveukupno, riječ je o 149.336 dolazaka i 383.803 noćenja).

Na današnjoj 13. sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, kojoj je predsjedao ministar turizma Darko Lorencin, usvojena je odluka o raspisivanju otvorenog postupka nabave usluga izrade Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje od 2014. do 2018. godine. Operativnim marketinškim planom hrvatskog turizma za 2013. (OMPHT 2013.) te Programom rada HTZ-a za 2013. godinu kao izvedenicom OMPHT-a, na sjednici je definirano kako će Glavni ured HTZ-a, uvažavajući potrebu za sveobuhvatnom inovacijom u pogledu nacionalne strategije marketinga u turizmu, do kraja ove godine izraditi Strateški marketinški plan hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2018. godine.
 

 
Direktorica Glavnog ureda HTZ-a, Meri Matešić izvijestila je kako u okviru promidžbenih aktivnosti na dalekim tržištima i ove godine Hrvatska turistička zajednica u suradnji sa Slovenskom turističkom organizacijom, organizira poslovne radionice u Kini, i to danas u Shanghaiu te u Guangzhou 15. travnja 2013. godine, a predviđene su za nositelje hrvatske turističke ponude i kineskih turističkih agencija. Radionice su odlična prilika za rezimiranje turističke sezone, ali i planiranje dodatnih promidžbenih akcija u pred i posezoni koje bi dodatno povećale turistički promet s kineskog tržišta, istaknula je Matešić.
 

Također, izvijestila je o aktualnom stanju na najvažnijim emitivnim tržištima, a prema trenutnim najavama i prognozama, daljnji rast dolazaka usprkos krizi i dalje se očekuje s njemačkog, nizozemskog, češkog i slovenskog tržišta.

Prema prvim podacima sustava turističkih zajednica u prva tri mjeseca ove godine zabilježen je porast turističkog prometa. U tom razdoblju, sveukupni pokazatelji (domaći i strani gosti) turističkih dolazaka govore o porastu od 8 posto (402.015), dok su noćenja porasla za 15 posto (1.125.790). Dok su stranci u prvom ovogodišnjem tromjesečju ostvarili porast od 13 posto u dolascima te 19 posto u noćenjima (sveukupno, riječ je o 259.679 dolazaka i 741.987 noćenja), veseli podatak kako su domaći gosti ostvarili broj dolazaka na razini prošle godine i 7-postotno povećanje u noćenjima (sveukupno, riječ je o 149.336 dolazaka i 383.803 noćenja).

Većina stranih tržišta nalazi se u „zoni“ pozitivnih pokazatelja, dok manji broj tržišta bilježi minuse, što je i očekivano, uzmemo li u obzir još uvijek aktualne krizne gospodarske okolnosti.
 

Nakon sjednice Turističkog vijeća, održana je i 5. sjednica Sabora Hrvatske turističke zajednice na kojoj je jednoglasno usvojeno izvješće o ostvarenju Programa rada s izvješćem o financijskom poslovanju za 2012. godinu. Također, jednoglasno je usvojeno izvješće Nadzornog odbora o obavljenom nadzoru nad poslovanjem HTZ-a za 2012. godinu kojeg je prezentirala predsjednica Nadzornog odbora, Ivana Kolar.

Direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić, prezentirala je odrađene aktivnosti Hrvatske turističke zajednice u protekloj godini te istaknula kako je HTZ u 2012. godini uspješno realizirala programske zadatke u okvirima zadanim Programom rada te je djelovala sukladno zakonima i aktima HTZ-a te odlukama Sabora i Turističkog vijeća koji su do tada bili doneseni.

U 2012. godini Hrvatska je odlično iskoristila svoje komparativne prednosti kao što su odlična prometna dostupnost, dobra „vrijednost za novac”, sve kvalitetnija ponuda, vrlo visok stupanj zadovoljstva gostiju i drugo, istaknula je direktorica Matešić. Zaključila je kako su aktivnosti HTZ-a i predstavništava te ispostava u inozemstvu znatno pridonijele daljnjoj afirmaciji Hrvatske na međunarodnom turističkom tržištu, poboljšanju imidža i položaja hrvatskog turizma.

 



Pisane vijesti