Otvoreni Dani hrvatskog turizma

Slika /arhiva/151013_dht_001.jpg

Danas su u Poreču otvoreni Dani hrvatskog turizma – najveći tradicionalni skup turističkih djelatnika. Dane hrvatskog turizma svečano je otvorio ministar turizma Darko Lorencin naglasivši kako je ova godina je dosad bila izuzetno uspješna. Skup turističkih djelatnika ove se godine, 13. i 14. listopada, održava u Poreču, u hotelu Parentium u Zelenoj Laguni te u Isabella Resortu na otoku Sv. Nikola, dok je dodjela nagrada predviđena u sportskoj dvorani Žatika.

Danas su u Poreču otvoreni Dani hrvatskog turizma – najveći tradicionalni skup turističkih djelatnika. Dane hrvatskog turizma svečano je otvorio ministar turizma Darko Lorencin naglasivši kako je ova godina je dosad bila izuzetno uspješna. Skup turističkih djelatnika ove se godine, 13. i 14. listopada, održava u Poreču, u hotelu Parentium u Zelenoj Laguni te u Isabella Resortu na otoku Sv. Nikola, dok je dodjela nagrada predviđena u sportskoj dvorani Žatika.

„Možemo biti ponosni što je u prvih devet mjeseci ove godine os tvareno više od 13 milijuna dolazaka, što je rast od 8,4 i više od 75 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 7 posto. No, Hrvatska ima potencijal za još bolje rezultate, a vjerujem da će temeljem ovogodišnjih rezultata i pozitivnog turističkog uzleta u svima segmentima, ti rezultati se nastaviti i dalje. Također, moram naglasiti kako rezultati tijekom prvih mjeseci 2015. godine govore i da se Hrvatska uistinu preobražava u cjelogodišnju destinaciju, a s novom promidžbom Hrvatske kao destinacije pune života, uistinu to možemo i postati.  Navedene rezultate ne bi bilo moguće ostvariti bez zajedničkog doprinosa svih turističkih djelatnika. Hvala svima koji su izravno ili neizravno bili uključeni u pripremu i realizaciju turističke sezone“, naglasio je ministar.

Ministar Lorencin osvrnuo se i na ciljeve Strategije razvoja turizma do 2020.godine: „Ove godine je otvoreno 25 novih i obnovljenih hotela, što je najviše u zadnjih 10 godina, a to je pokazatelj da se može i mora nastaviti raditi na stvaranju što kvalitetnije klime za ulaganja u turizam, jer samo na taj način možemo ostvariti zacrtane ciljeve poput ulaska Hrvatske među 20 najkonkurentnijih zemalja svijeta. Kako bi ostvarili navedeni cilj, moramo pratiti turističke trendove i kretanja na tržištu, prilagođavati se novim izazovima i iskoristiti mogućnosti koje nam pružaju u vidu postizanja boljih rezultata.

Zbog svega toga, odlučili smo ove godine Hrvatski turistički forum održati pod temom „Sharing Economy – Turizam novog milenija“, u okviru kojeg ćemo sagledati ovaj novi trend, izazove koje predstavlja za turističku industriju te perspektive i mogućnosti koje stoje pred hrvatskim turizmom u vidu brže pristupačnosti i novih tehnologija koje prate moderni turizam, osim toga predstavit će se i novi brend Croatia, Full of life, kojim želimo stvoriti percepciju Hrvatske kao destinacije pune života tijekom cijele godine.

Uz dosadašnje uspješno provođenje Strategije razvoja turizma do 2020. godine, vjerujem kako će nam i te informacije pomoći u što boljoj pripremi i realizaciji turističkih sezona. Pripremili smo i predstavit ćemo vam i akcijske planove koji proizlaze iz Strategije i na kojima će se temeljiti budući razvoj  turizma“, istaknuo je u uvodnom govoru ministar turizma Darko Lorencin.

Nakon otvaranja DHT-a uslijedio je tradicionalni turistički forum koji je ove godine obradio aktualnu temu 'sharing economy' ili ekonomije dijeljenja koju su stručnjaci iz organizacije europskih hotelijera HOTREC Christian de Barrin i turističkih agencija ECTAA Michael de Blust, označili i kao 'turizam novog milenija'. Obojica se slažu da će se hotelijeri i agencije kojima 'dijeljenje' odnosno prodaja smještaja, prijevoza i drugih usluga turistima izvan tradicionalnih poslovnih modela i kanala i većinom uz pomoć interneta čini konkurenciju, ipak morati s tim suočiti i surađivati. 

U Hrvatskoj 'sharinga' za sada još nema u jačem obliku, možda jedino nešto malo kroz obiteljski smještaj i najam plovila, ali u svijetu on, kako je rečeno, buja. Tako se očekuje da će do 2025. godine vrijednost ekonomije dijeljenja i njenih usluga porasti na 335 milijardi američkih dolara sa sadašnjih 15 milijardi te se izjednačiti s vrijednošću klasičnih turističkih usluga.

Drugoga dana skupa predviđena je prezentacija brendiranja destinacije – „Croatia, full of life“, na kojoj će biti predstavljen novi krovni komunikacijski koncept te nova kampanja Hrvatske turističke zajednice koja je krenula ovih dana na stranim tržištima. Također, prvi će put biti predstavljeni akcijski planovi  u sklopu provedbe Strategije razvoja turizma do 2020.  godine i to za cikloturizam te Nacionalni program razvoja malog i srednjeg poduzetništva u turizmu (uključujući i razvoj malog obiteljskog hotelijerstva te program unapređenja obiteljskog smještaja), kao i Nacionalni program razvoja socijalnog turizma - Turizam za sve.

Kao i svake godine, održat će se i tradicionalni susret turističkih djelatnika s predstavnicima Vlade RH, na koji su dolazak potvrdili potpredsjednik Vlade RH i ministar regionalnog razvoja i EU fondova, prof. Branko Grčić, ministar kulture Berislav Šipuš, predstojnik Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom, direktor Fonda za zaštitu okoliša i prirode Sven Müller te ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras.

Na kraju Dana hrvatskog turizma bit će, po novom modelu, dodijeljene turističke nagrade pojedincima, predstavnicima turističke industrije i najboljim odredištima. Novi koncept sastoji se od 28 nagrada u 7 kategorija: Destinacija godine, Hrvatska 365, Nagrada za održivi turizam, Inovacija godine, Atrakcija godine, Nagrada poslovnom sektoru i nagrada Ljudi u turizmu.  Kategorije su formirane u skladu s aktualnom Strategijom razvoja turizma i Strateškim marketinškim planom, sveobuhvatne su te prate i predviđaju svjetske turističke trendove. Također, novi koncept nagrađivanja najuspješnijih u turizmu služit će kao alat, odnosno okvir za praćenje, kontrolu i unapređenje kvalitete i efikasnosti svih komponenti turističkog sustava.

Organizatori skupa su Ministarstvo turizma, Hrvatska gospodarska komore i Hrvatska turistička zajednica.



Pisane vijesti