- Objavljeno: 20.10.2016.
Hrana kao brend - povezati turizam i prehrambenu industriju
Turizam bi trebalo što više povezati s prehrambeno-preređivačkom industrijom u svrhu rasta svekupnog gospodarstva, a jedan od načina da se to postigne je brendiranje prehrambenih proizvoda, istaknuto je u srijedu u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) na stručnom skupu prehrambeno-prerađivačkog sektora "Hrana kao brend".
Proizvodnja i prerada hrane je ključno područje hrvatskog gospodarstva, a rast sektora turizma prilika je za rast konkurentnosti tog područja, kazao je potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) za međunarodne odnose Želimir Kramarić.
U tu je svrhu, dodaje, pokrenut pilot projekt "Hrvatska Gourmet", kojim se želi promovirati domaća gurmanska i vinska ponuda kao svjetski prepoznatljiv turistički proizvod, odnosno brendirati hrana kroz turizam.
Predsjednik Hrvatskog klastera konkurentnosti prehrambeno-prerađivačkog sektora Zvonimir Novak ističe da je taj klaster pokrenuo inicijativu za izgradnju nacionalnog brenda radi unapređenja konkurentnosti tog sektora, odnosno okupljanje svih aktera koji rade na bendiranju Hrvatske.
"Potreban je cjelovit pristup koji će obuhvatiti sva područja tog sektora i okupiti sve aktere te definirati zajednički projekt i zajedno djelovati", kazao je Novak, dodavši da je u drugoj fazi potrebno i regionalno brendiranje.
O značaju prehrambene industrije za ukupni hrvatski izvoz, industrijsku proizvodnju i gospodarstvo govorio je Goran Buturac, znanstveni savjetnik Ekonomskog instituta, naglasivši kako se u prehrambenoj industriji realizira oko 24 posto ukupne proizvodnje industrijskog sektora.
"Prehrambena industrija je prva industrijska grana u Hrvatskoj po izvozu i kao takva nezaobilazan faktor uspješnog razvoja industrije i gospodarstva u cjelini" naglasio je Buturac.
Na stručnom skupu također su predstavljeni primjeri dobre prakse u brendiranju hrane kao što su IQ-Istrian Quality te Kulin Galović.
Jedan od najpoznatijih hrvatskih kulenara Tomislav Galović naglasio je da kulen može biti jedan od prepoznatljivih brendova Hrvatske, te da je za plasiranje takvih proizvoda svakako ključan turizam. (Hina)