- Objavljeno: 02.04.2009.
CroTOUR: U susret sezoni sa što boljom pripremom i mjerama
Hrvatska ne može utjecati na svjetsku ekonomsku i turističku krizu, ali svojim mjerama za turizam i dobrom pripremom svih za sezonu može pridonijeti da ona bude što bolja, a očekivani minusi što manji, istaknuo je danas ministar turizma Damir Bajs na skupu "U susret sezoni" na sajmu CroTour na Zagrebačkom velesajmu. Skup je okupio više od 200 predstavnika hotelijera, agencija, turističkih zajednica i drugih, kojima je ministar napomenuo i da se nada kako će razmatranje mjera za turizam iz antirecesijskog Akcijskog plana, koji je od ovog tjedna u Vladi, završiti idući tjedan.
Hrvatska ne može utjecati na svjetsku ekonomsku i turističku krizu, ali svojim mjerama za turizam i dobrom pripremom svih za sezonu može pridonijeti da ona bude što bolja, a očekivani minusi što manji, istaknuo je danas ministar turizma Damir Bajs na skupu "U susret sezoni" na sajmu CroTour na Zagrebačkom velesajmu.
Skup je okupio više od 200 predstavnika hotelijera, agencija, turističkih zajednica i drugih, kojima je ministar napomenuo i da se nada kako će razmatranje mjera za turizam iz antirecesijskog Akcijskog plana, koji je od ovog tjedna u Vladi, završiti idući tjedan.
Ni danas nije iznosio puno detalja iz tog plana naznačivši tek da su mjere važne i za ovu, ali još i više za 2010. koja bi za turizam, po mnogim turističkim djelatnicima, mogla biti i teža od ove.
Bajs je ponovio i da je cilj mjera ostati turistički globalno konkurentan, te da predviđaju dopunsku promociju i aktivnosti na domaćem i stranim tržištima, mjere za konkurentnost i poboljšanje proizvoda parafiskalnim i fiskalnim rasterećenjima sektora te one kojima bi taj sektor iz ove godine izašao zdrav i takav ušao u 2010 godinu.
Nesporno je, što su i trenutni pokazatelji s gotovo svih inozemnih tržišta, da će ove godine hrvatski turizam biti u minusu, i to ako se situacija ne popravi, najviše hotelijeri, koji sada bilježe najveći pad. Privatni smještaj, kampovi i nautika dobro stoje i tako bi moglo i ostati na većini tržišta, a svi mogu očekivati da će turisti boraviti manje i kraće nego lani te više nego ikad čekati i kupovati 'last minute'.
Dok iz Njemačke i Češke stižu relativno dobre vijesti o mogućem ponavljanju lanjskih rezultata Austrijanci od hrvatskih hotelijera traže sniženje cijena od 10 posto, baš kao i Britanci koji nisu spremni za odmor platiti više od 800 funti tjedno, u što se Hrvatska svojim cijenama ne uklapa. Rusi pak poručuju da je tek 30 posto njihovih touroperatora koji su lani radili Hrvatsku zakupilo hrvatske hotelske kapacitete te stoga očekuju fleksibilnost odnosno niže cijene za to tržište i druge razne akcije. Skandinavija također bilježi minuse za organizirane dolaske, ali ima i onih agencija koje su u plusu, te će se više znati u svibnju i lipnju.
Franco Palma iz Hrvatske udruge hotelijera, upozoravajući na ovogodišnje moguće gubitke tog segmenta, naglasio je kako udruge svesrdno podržavaju Ministarstvo turizma po pitanju predlaganja dopunskih mjera iz Akcijskog plana Vlade. Ponovio je tom prilikom kako bitka za narednu sezonu nije izgubljena pri čemu će prije svega biti važno poraditi na generiranju dodatne potražnje i potrošnje, zaštiti kvalitete turističkog proizvoda, efikasnosti poslovanja i zaštiti gospodarskih subjekata kao i poticanju korištenja domaćih proizvoda.
Podsjetio je da će prvi odjeci iz razdoblja Uskrsa biti ključni i da je najvažnije dobro odraditi taj početak sezone. Upozorio je nazočne, a s njim se složio i Anđelko Leko, da ja krajnji rok poduzeti sve ključne mjere kako bi ovaj sektor prevladao poteškoće, a u suprotnom nas očekuje teška jesen. Palma je zaključio kako se turizam mora početi shvaćati kao područje koje zahtjeva dugoročne i organizirane pripreme, a ne samo rješenja 'od sezone do sezone'.