Akcija „Kupujmo hrvatsko“ povezala domaće proizvode s hrvatskim turizmom

Slika /arhiva/230415_porec-hgk1.jpg

„Aktivnosti Hrvatske gospodarske komore usmjerene su na trajno povezivanje dobavljača, proizvođača i kupaca. Moramo povećati postotak domaćih proizvoda u turističkom, ali i drugim sektorima. Samo tako čuvamo svoja radna mjesta i stvaramo nova“, rekao je predsjednik HGK Luka Burilović otvarajući u Poreču akciju „Kupujmo hrvatsko – Hrvatski proizvod za hrvatski turizam, specijalizirani projekt HGK koji ima za cilj povećati udio hrvatskih proizvoda u turističkom sektoru. Naime, udio hrvatskih proizvoda u hotelima 2013. godine bio je iznad 55 posto, a Burilović je iznio podatak kako turisti u našim hotelima konzumiraju 45 posto ribe koja nije domaća, 52 posto tjestenine ili primjerice 44 posto janjetine koja dolazi sa stranog tržišta. „Ako znamo i da je devizni prihod od turizma prošle godine iznosio više od 7 milijarda eura, ne moram posebno naglašavati koliki se potencijali kriju u tom sektoru“, dodao je predsjednik HGK. Ministar turizma Darko Lorencin smatra kako je ova akcija odlična jer podiže svijest potrošača o hrvatskim proizvodima. „Trebamo se rukovoditi globalnom konkurentnošću i ne smijemo zanemariti „Kupujmo hrvatsko“ nego trebamo poduprijeti HGK oko promidžbe hrvatskih proizvoda kako bi oni postali konkurentniji i prepoznatljivi“, rekao je Lorencin i dodao kako vjeruje da će ovo postati tradicija i mjesto zajedničkih susreta kojima će se tražiti zajednička rješenja. Župan Istarske županije Valter Flego istaknuo je da čine velike napore kako bi povezali unutrašnjost Istre s obalom tj. kako bi se proizvođači autohtonih istarskih proizvoda povezali s turizmom. „Ljudi još uvijek dolaze u Hrvatsku zbog sunca i mora,  ali sve više i radi ukupnog turističkog doživljaja u što spadaju i gastronomija i enologije. Upravo zbog toga su ovakvi događaji važni kako bi dodatno pridonijeli povezivanju hrvatskih proizvoda s hrvatskim turizmom", rekao je župan Flego.

„Aktivnosti Hrvatske gospodarske komore usmjerene su na trajno povezivanje dobavljača, proizvođača i kupaca. Moramo povećati postotak domaćih proizvoda u turističkom, ali i drugim sektorima. Samo tako čuvamo svoja radna mjesta i stvaramo nova“, rekao je predsjednik HGK Luka Burilović otvarajući u Poreču akciju „Kupujmo hrvatsko – Hrvatski proizvod za hrvatski turizam, specijalizirani projekt HGK koji ima za cilj povećati udio hrvatskih proizvoda u turističkom sektoru.

Naime, udio hrvatskih proizvoda u hotelima 2013. godine bio je iznad 55 posto, a Burilović je iznio podatak kako turisti u našim hotelima konzumiraju 45 posto ribe koja nije domaća, 52 posto tjestenine ili primjerice 44 posto janjetine koja dolazi sa stranog tržišta. „Ako znamo i da je devizni prihod od turizma prošle godine iznosio više od 7 milijarda eura, ne moram posebno naglašavati koliki se potencijali kriju u tom sektoru“, dodao je predsjednik HGK. 

Ministar turizma Darko Lorencin smatra kako je ova akcija odlična jer podiže svijest potrošača o hrvatskim proizvodima. „Trebamo se rukovoditi globalnom konkurentnošću i ne smijemo zanemariti „Kupujmo hrvatsko“ nego trebamo poduprijeti HGK oko promidžbe hrvatskih proizvoda kako bi oni postali konkurentniji i prepoznatljivi“, rekao je Lorencin i dodao kako vjeruje da će ovo postati tradicija i mjesto zajedničkih susreta kojima će se tražiti zajednička rješenja.

Župan Istarske županije Valter Flego istaknuo je da čine velike napore kako bi povezali unutrašnjost Istre s obalom tj. kako bi se proizvođači autohtonih istarskih proizvoda povezali s turizmom. „Ljudi još uvijek dolaze u Hrvatsku zbog sunca i mora,  ali sve više i radi ukupnog turističkog doživljaja u što spadaju i gastronomija i enologije. Upravo zbog toga su ovakvi događaji važni kako bi dodatno pridonijeli povezivanju hrvatskih proizvoda s hrvatskim turizmom", rekao je župan Flego. Da je tome tako složio se i Burilović koji je istaknuo kako turisti žele kvalitetan izvorni proizvod za koji su spremni platiti i odgovarajuću cijenu, a HGK vidi veliku šansu za turizam u povezivanju zelene i plave Hrvatske, što podrazumijeva plasman domaćih prehrambenih proizvoda iz svih krajeva Hrvatske na Jadran.

I pomoćnik ministra gospodarstva Vedran Kružić rekao je kako upravo ovako zamišlja razvoj platformi za rast i razvoj hrvatskih proizvoda te dodao kako intenzivno rade i surađuju s HGK na ovom projektu te ga raduje što ovdje vidi velik broj renomiranih hrvatskih tvrtki. 

U sklopu akcije održan je i okrugli stol pod nazivom Hrvatski proizvod za hrvatski turizam na kojem je zaključeno kako kvaliteta hrvatskih proizvoda nije upitna te se raspravljalo o mogućnostima i modelima povećanja korištenja hrvatskih proizvoda u turizmu i kako ih, kroz različite projekte, promocije i modele poticanja i subvencija, učiniti cjenovno konkurentnijima. 

Predsjednik HGK najavio je i pokretanje novog specijaliziranog projekta u sklopu poticanja hrvatskih proizvoda, s idejom da se hotelima koji koriste određeni veliki postotak hrvatskih proizvoda dodijeli odgovarajući znak temeljem kojega bi bili prepoznatljivi, jer slični već postoje u nekim zemljama. Njemačka primjerice ima znak koji u slobodnom prijevodu znači „10 kilometara hotel“ što znači da su svi proizvodi koji se u tom hotelu koriste, u određenom postotku, proizvedeni u krugu od 10 kilometara oko hotela.  

U sklopu ove akcije, u sajamskom okruženju izlaže osamdesetak ponajboljih hrvatskih tvrtki, na čak 2500 četvornih metara. Tijekom akcije održavaju se i B2B susreti, paneli i prezentacije, edukacije najmlađih i građanstva o postojanju kvalitetnih hrvatskih proizvoda. Osim okruglog stola održat će se i paneli: Energetska učinkovitost i zeleno hotelijerstvo i Trgovina – kanal i partner za plasman hrvatskih proizvoda u turizam.

HGK već 18 godina provodi akciju "Kupujmo hrvatsko" kako bi naglasila važnost promocije domaćih proizvoda vrhunske kvalitete, nositelja znakova "Izvorno hrvatsko" i "Hrvatska kvaliteta". Osim što boljeg plasmana hrvatskih proizvoda, na ovaj se način potiče konkurentnost i čuvaju radna mjesta.

Akcija je organizirana u suradnji s Gradom Porečom , a glavni sponzor događanja je Hrvatska poštanska banka. HGK je  omogućila izlaganje i  dvjema ustanovama za rehabilitaciju: URIHO – Ustanova za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom i „Suvenir Arbor“ – Ustanova za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje.

Sajam je od 15 sati otvoren i za građane, a trajat će i sutradan, 24. travnja do 19 sati.



Pisane vijesti