- Objavljeno: 25.01.2023.
Predstavljen završetak provedbe projektnih aktivnosti u okviru projekta Hrvatski digitalni turizam – eTurizam Ministarstva turizma i sporta koji će iz temelja promijeniti procese u turizmu te pružiti dodatne mogućnosti pružateljima usluga i korisnicima
Na danas održanoj konferenciji za medije Ministarstva turizma i sporta RH predstavljen je završetak provedbe projektnih aktivnosti u okviru projekta Hrvatski digitalni turizam – eTurizam vrijednog 5.276.218,42 EUR.
U sklopu njega postojeće e-usluge sustava za prijavu i odjavu gostiju eVisitor i platforma croatia.hr, doživjele su uspješnu nadogradnju i daljnju digitalizaciju, a predstavljene su i tri nove javne e-usluge u turizmu; TuRegistar – središnji turistički registar, TuStart – za registraciju obavljanja djelatnosti i pokretanje poslovanja u području turizma i ugostiteljstva te TuRiznica – sustav za dodjelu dostupnih potpora u turizmu.Riječ je o e-uslugama koje će uz pomoć naprednih tehnologija unaprijediti turistički sektor i poboljšati komunikaciju između pružatelja usluga i javne uprave u turizmu, povećati učinkovitost kroz skraćivanje vremena potrebnog za obradu zahtjeva, smanjiti troškove pružanja javnih usluga i mogućnost pogrešaka u pružanju istih te u konačnici, imati središnju ulogu u promoviranju hrvatskog turizma.
Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.
Hrvatski digitalni turizam – eTurizam je projekt sufinanciran sredstvima Europske unije u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., a čiji su partneri Hrvatska turistička zajednica, Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije, Splitsko-dalmatinska županija.
Pet e-usluga koje mijenjaju procese u turizmu
TuRegistar središnji je registar za ugostiteljsku djelatnost i usluge u turizmu u formatu jedinstvenog elektroničkog sustava koji pruža javnu i transparentnu sliku građanima o turističkim objektima, zajednicama, sadržajima te osobama, tvrtkama i institucijama koje su povezane s turističkom djelatnosti. Podaci iz TuRegistra javno su dostupni građanima, u opsegu kojim se ne narušava privatnost pojedinca ili na drugi način otkrivaju poslovne i druge tajne, a sve u svrhu lakšeg donošenja poslovnih odluka, kao i tijelima državne uprave u svrhu pružanja javnih usluga građanima i poduzetnicima te donošenja i provođenja turističkih politika. Uspostavom TuRegistra riješen je i problem razjedinjenih podataka po različitim upisnicima, a podaci su ažurirani te je omogućena njihova razmjena s drugim tijelima.
TuStart usluga je koja objedinjuje sve postupke vezane uz registraciju obavljanja djelatnosti i pokretanja poslovanja u području turizma i ugostiteljstva tj. koja građanima i gospodarskim subjektima omogućuje podnošenje svih zahtjeva na jednom mjestu, na brži i lakši način. Uz to usluga TuStart omogućuje i ishođenje svih rješenja koja izdaju Ministarstvo turizma i sporta te nadležna upravna tijela u županijama i Gradu Zagrebu te je namijenjena poslovnim subjektima koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost i pružaju usluge u turizmu (ugostitelji, iznajmljivači, pružatelji ugostiteljskih usluga na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, turističke agencije, turistički vodiči, pružatelji usluga na plovnim objektima nautičkog turizma, u marinama i drugim objektima za pružanje usluge veza i smještaja plovnih objekata).
Još jedna usluga je i TuRiznica koja na jednom mjestu objedinjuje sve dostupne potpore i poticaje iz područja turizma. Građanima omogućuje i da putem web platforme na jednom mjestu dobiju informacije o svim dostupnim potporama i poticajima u turizmu koje dodjeljuju Ministarstvo turizma i sporta, Hrvatska turistička zajednica i drugi. TuRiznica korisnicima omogućuje i popunjavanje prijava, autentifikaciju, uvid u status obrade zahtjeva te dostavu ugovora putem interneta, a namijenjena je gospodarskim subjektima, jedinicama područne (regionalne) samouprave (županije), jedinicama lokalne samouprave (gradovi i općine), srednjim strukovnim i umjetničkim školama, strukovnim udrugama u turizmu i/ili ugostiteljstvu, obrtničkim komorama, turističkim zajednicama i građanima.
eVisitor je uspostavljen 2016. godine kao online aplikacija za prijavu i odjavu gostiju te praćenje obračuna i naplate turističke pristojbe putem interneta. Korisnicima omogućuje da na što učinkovitiji način koriste sustav i podatke i tako unaprijede svoje poslovanje i kvalitetu svojih usluga. Osim što znatno smanjuje administrativni posao u procesu prijave i odjave turista, eVisitor je i izvrstan alat za daljnji razvoj turističkih ponuda te marketinških i promotivnih aktivnosti svih, od privatnih iznajmljivača do turističkih tvrtki i institucija.
Web platforma croatia.hr kroz projekt Hrvatski digitalni turizam doživljava dodatnu modernizaciju i prilagodbu krajnjem korisniku u cilju pružanja turističkih informacija i podataka te promoviranja hrvatskog turizma. Osnažena potporom kroz projekt eTurizam, platforma pruža turističke informacije i podatke sažeto, ažurirano i povezano na jednom centralnom mjestu pomoću modernih i naprednih tehnologija. Namijenjena je turistima, turističkim zajednicama i široj javnosti. Turistima se u sklopu nje omogućuje pristup svima informacijama i sadržajima relevantnim za pripremu njegovog posjeta Hrvatskoj, tako i za sam boravak u Hrvatskoj.
Ministarstvo turizma i sporta nastavlja s provedbom digitalne transformacije turizma
Razvijene elektroničke usluge i aplikativna rješenja će uz već ostvarene prednosti za građane i poduzetnike biti izvrsna podloga za daljnji razvoj elektroničkih usluga u turizmu, ali i za korištenje ažurnih podataka za donošenje odluka, kako odluka turista za planiranje putovanja, tako turističkih poduzeća i tvrtki za upravljanje destinacijama, ali i odluka javnog sektora prilikom kreiranja i provođenja javnih politika, upravljanja turističkim tokovima i slično.
Važno je istaknuti kako Ministarstvo turizma i sporta nastavlja s provedbom digitalne transformacije turizma kroz projekte od čega posebno ističu reformske procese predviđene Nacionalnim planom oporavka i otpornosti u okviru kojeg je planirana daljnja digitalizacija turizma s ciljem poticanja održivog razvoja, upravljanja destinacijama i turističkim tokovima u destinacijama gdje je izražena pojava sezonalnosti i prekomjernog turizma, ali i daljnje administrativno rasterećenje poduzetnika. Kao kruna provedbe svih aktivnosti digitalizacije bit će i razvijen business intelligence sustav koji će akterima u turizmu omogućiti korištenje podataka proizašlih iz svih gore navedenih rješenja za donošenje poslovnih odluka temeljenih na ažurnim podacima. Ove se aktivnosti planiraju provoditi do kraja 3. tromjesečja 2025. godine.