Zajednica kulturnog turizma pri HGK predstavila nove projekte

Slika /arhiva/070328-747ww.jpg

Poslovni klub kulturnog turizma HGK, koji djeluje s ciljem predstavljanja kvalitetnih kulturno turističkih proizvoda te razmjene znanja i iskustava, nastavio je s predstavljanjem novih projekata.

Ovaj su put predstavljene dvije uspješne inicijative u području komunikacije i prezentacije kulturnih i turističkih sadržaja. Tvrtka Novena predstavila je projekt 'Museum To Go', virtualni prikaz muzeja i integralni prikaz ponude privatnog smještaja i ostale turističke ponude radnog naziva 'Adriatic View' , dok je tvrtka Arstarta prikazala 'Mobile Guide', sustav audio vodiča uz korištenje mobitela.

Projekt 'Museum To Go' zamišljen je da omogući korisniku, kao što njegovo ime slikovito kaže, ponese muzej sa sobom po izlasku. Radi se detaljnom virtualnom prikazu muzeja na CD ROM-u gdje korisnik može virtualnom šetnjom pregledati cijeli stalni postav ili neku izložbu. Prostori muzeja prikazani su panoramskim snimkama u svih 360/180 stupnjeva. Panorame su međusobno programski spojene, pa korisnik može prelaziti iz pozicije u poziciju. Na putu kroz prostor moguće je detaljnije pregledati vrijedniju građu, a šetnja je popraćena glazbom i komentarima kustosa. Radi lakšeg snalaženja korisniku je cijelo vrijeme dostupna mapa muzeja s označenim mjestom gdje se nalazi. Sve priče ilustrirane su brojnim fotografijama detalja koji prate naraciju spikera.

Prvi u nizu uključenih u ovaj projekt je CD ROM Muzeja grada Zagreba, na kojemu se nalazi više od dva sata multimedijskog materijala.

Prema riječima Ervina Šilića, direktora tvrtke Novena, u suradnji s nekoliko turističkih zajednica razvijen je i koncept integralnog prikaza turističke ponude i privatnog smještaja. Projekt je u razvojnoj fazi i trenutno su realizirani tek neki njegovi dijelovi. Kad projekt u cijelosti bude pušten u probni rad činit će cjelovit sustav komunikacije i izmjene informacija između turističke zajednice, iznajmljivača i turista. Sustav obuhvaća cjelovit prikaz ponude, prijave slobodnih kapaciteta, prijave gostiju i rezervacije s naglaskom na atraktivan prikaz lokaliteta i njegovog opisa.

Drugi predstavljeni projekt je 'Mobile Guide' tvrtke ASTARTA, u potpunosti hrvatski proizvod važan za obrazovanje, kulturu, turizam i gospodarstvo. Originalni i inovativni projekt u Europi kreiran je 2003. godine i podržan europskim projektom EUREKA.

Riječ je o sustavu audio vodiča baziranom na korištenju danas najraširenijeg i najlakšeg komunikacijskog sredstva – mobilnog telefona, a osmišljen po uzoru na audio vodstva svjetskih muzeja i gradskih tura.

Prednost 'Mobile Guide' audio sustava, rekao je njegov urednik Nikola Štambaka, njegova je neograničena mogućnost kretanja i jednostavna upotreba. Svako uspostavljanje veze je besplatno, a naplaćuje se jedino preslušavanje sadržaja preko bona kupljnog unaprijed. 'Mobile Guide' je dostupan na glavnim svjetskim jezicima; engleski, njemački, francuski i talijanski. Posjetitelja sustav vodi po zanimljivim i vrijednim kulturno povijesnim znamenitostima Hrvatske, muzejima, galerijama, nacionalnim parkovima, nautičkim, gastro i arheološkim lokalitetima, a planiraju se i ozbiljni iskoraci u smjeru ruralnog i eko-turizma.



Pisane vijesti