- Objavljeno: 14.04.2020.
WTAAA traži financijsku podršku zračnom prometu, agencijama i kupcima avio karata
Globalno udruženje putničkih agencija WTAAA zbog velikog negativnog utjecaja covida19 na industriju putovanja zatražila je od vlada diljem svijeta da osiguraju financijsku pomoć potrošačima - kupcima putničkih aranžmana i avio karata, putničkim agencijama i zračnom prometu u cjelini.
To je drugi apel te svjetske zajednice putničkih agencija u zadnjih mjesec dana vladama na globalnoj razini da učine što god mogu za podršku industriji putovanja.WTAAA (World Travel Agents Associations Alliance) okuplja brojna udruženja putničkih agencija koja predstavljaju 67 zemalja i tržišta, te sebe naziva "globalnim glasom zajednice putničkih agencija".
"U WTAAA smo duboko zabrinuti za dosad neviđeni katastrofalni utjecaj nečega na putničku industriju, a to 'nešto' je pandemija covid19, koja osim turizma ugrožava i održivost brojnih drugih tj. gotovo svih s turizmom povezanih sektora - avio industrije, putničkih agencija, hotela, touroperatora, krstarenja, kopnenog prijevoza željeznicom. Sve je ugroženo, kao i cijele turističke destinacije", kažu iz WTAAA-a.
Posebno ističu zrakoplovne tvrtke, koje se, kako kažu, kao jedan od pokretača poslovnih, ekonomskih i društvenih aktivnosti, suočavaju s izuzetno teškim 'scenarijem', jer njihova glavna imovina - zrakoplovi - uglavnom ne lete i ne ostvaruju prihode.
"Kako avioni ne lete, nema prihoda niti mogućnosti da avio kompanije ispune preuzete obveze, te stoga i bez operativnog kontinuiteta postoji rizik da će prekid operacija nekih 'igrača' izazvati puno jače efekte i loše posljedica ne samo za turističku industriju nego i globalnu ekonomiju", upozoravaju iz WTAAA.
Priznaje pritom da to neke vlade razumiju te već imaju odobrene planove pomoći i spašavanja, no smatraju i da je potrebno više.
S te strane, iz WTAAA-a naglašavaju kako snažno podržavaju IATA-u u nastojanjima da s vladama osigura i ubrza pronalaženje financijskih mogućnosti za podršku potrošačima koji zahtijevaju potpuno poštivanje ugovorenih usluga zračnog prijevoza, pa tako i naknade za kupljene, a nerealizirane letove.
"Novac za avio karte prodane putem turističkih agencija kao vitalne komponente u lancu distribucije također treba imati u vidu i osigurati da zrakoplovne kompanije poštuju ugovorne obveze prema putnicima i putničkim agencijama. Bez toga, kolaps distribucijskog kanala je neizbježan", ocjenjuju iz WTAAA.
Poručuju da su stoga agencije, koje zrakoplovnim tvrtkama služe kao svojevrsni agenti za prodaju karata i važne su i za količinu i realizaciju brojnih avio karata i putovanja zrakplovima, moraju imati svoje mjesto u financijskim potporama i drugim mjerama za podršku zračnom prometu. (Hina)