Uspješno održani 3. virtualni susreti profesionalaca o pametnom turizmu i budućnosti turizma

Slika /2021_ilustrac_f/210512_mints.jpg

U srijedu, 12. svibnja 2021. održan je SMART TOURISM Meet Up - 3. virtualni susreti o turizmu. Godinu dana nakon prve online turističke konferencije u Hrvatskoj, koja je u vrijeme tvrdog lock-down-a privukla golemi interes čitave turističke zajednice i pokazala važnost komunikacije u turizmu, renomirani turistički stručnjaci su ponovo razmijenili informacije, iskustva i preporuke o poslovanju u ovom aktualnom i izazovnom Covid periodu. 

Svaka kriza, problem i opasnost donosi i priliku za unapređenje. Jednostavno, tjera nas na redizajn razmišljanja, funkcioniranja i poslovanja te provocira nova rješenja. Komunikacija je najbolji put za traženje učinkovitih rješenja, zato smo danas raspravljali o kriznom upravljanju, Covid putovanjima i promjenama u navikama turista, izvrsnosti u poslovanju, novim oblicima marketinga, hibridnim eventima, digitalizaciji i novim tehnologijama i drugim danas aktualnim temama o kojima moramo učiti u realnom vremenu, obzirom se promjene događaju upravo sada“, rekla je Ivana Kolar, organizatorica susreta.

Konferenciju je otvorila gđa. Nikolina Brnjac ministrica turizma i sporta i poručila: „Pandemija je promijenila sliku turizma i uzrokovala mnoštvo problema, no dala nam je i priliku za bržu transformaciju, refokusiranje, redefiniranje proizvoda, produljenje sezone i novu snagu. Kroz novu strategiju turizma imamo priliku za zaokret prema održivom, otpornijem i sigurnijem poslovanju te razvoj posebnih oblika turizma i manje razvijenih turističkih krajeva, posebno kontinentalne Hrvatske. Susreti turističkih profesionalaca, poput ovoga, i te kako doprinose uspjehu hrvatskog turizma u budućnosti“, rekla je ministrica Brnjac.
 
Jan de Jong, Nizozemac-poduzetnik u Hrvatskoj, dao je pregled koraka, ali i rezultata "smart" inicijative o uvođenju dozvole boravka za digitalne nomade u Hrvatskoj, pokrenute upravo na prvom izdanju Smart konferencije. No, ono što je ključno, kaže Jan, je ne posustati pred preprekama već aktivno sudjelovati u mijenjanju uvjeta poslovanja. Njegov poslovni put u RH potvrđuje da je svaki izazov zaista i prilika.
 
Vrijeme straha je iza nas, sad smo u sigurnijem razdoblju, znamo da se stvari mijenjaju i trebamo ih slijediti i trebamo usvajati nova znanja. Morat ćemo pronaći upravljačku snagu i prostor za to, jer nas situacija tjera na nove korake i na sinergiju, poput spajanja javnog i privatnog, povezivanje različitih subjekata. Puno se govori o različitim trendovima, no najvažniji je da se putovati mora, ljudi to jedva čekaju. Činjenica je da će se to odvijati malo sporije, ali ljudi će putovati. Na nama je sada hoćemo li stvoriti novu vrijednost ili napraviti sami sebi štetu ne budemo li fleksibilni“, rekao je Kristian Šustar, direktor razvoja Uniline TC.
 
U današnjim 3. virtualnim susretima o turizmu sudjelovali su još Peter Hopwood stručnjak za javni i virtualni nastup, Natalia Krešić Lončar konzultantica u turizmu i blogerica, Saša Muminović predsjednik SLO CRO Poslovnog kluba, Damjana Domanovac direktorica sajma PLACE2GO, Andrea Zavorović direktorica Eupro consulting, Mary Ann Dizdar stručnjakinja za HR i strategijsko planiranje, Nedo Pinezić suvlasnike Dantes, Jadranka Gojtanić savjetnica za turističke projekte, Petar Majstrović direktor Best Practice, Ivan Rendulić direktor RexRea, Damir Knežević direktor Hoteza Adria, Danira Orešić direktorica Light komunikacije i Martina Šepić direktorica WebPower Adria. Panele je moderirao neponovljivi Frano Ridjan.
 
„Novo normalno donijelo je nove teme, ali i nove ljude – ovaj projekt nastao je iz potrebe nas kao organizatora da čujemo i naučimo što nam donosi to novo vrijeme i pripremimo se za još bolje i efikasnije poslovanje“, rekla je suorganizatorica Leila Krešić-Jurić.
 
Suorganizator eventa je SLO CRO Poslovni klub,  glavni pokrovitelj je Ministarstvo turizma i sporta, a strateški partner Hrvatska turistička zajednica. Medijski partner je Turizmoteka, a glavni sponzori Hoteza, Controlcomm, Terme Tuhelj i Hyper.
 
Saša Muminović, direktor SLO-CRO Poslovnog kluba, naglasio je kako su Hrvatska i Slovenija jedna drugoj po značaju treći vanjskotrgovinski partner. Ulazak u projekt eventa i konferencije na "smart" platformi, ali i uživo je važan jer omogućuju neposrednu razmjenu postojećih znanja i iskustava, što je preduvjet za uspjeh čitave destinacije.
 
Smart Tourism Meet Up je predstavio Smart Tourism Live Experience, inovativni model edukacija, networkinga i eventa uživo, kojim organizatori žele turističke profesionalce i sve koji žele naučiti više o turizmu izvući iz ureda, iz virtualnog svijeta i vratiti susrete uživo kako bismo se sretali, upoznavali, družili se i učili zajedno uživo, umjesto samo preko webinara i virtualnih platformi.
 
Smart Tourism Live Experience su jednodnevne radionice o aktualnim temama i globalnim trendovima o kojima je važno razgovarati, o njima učiti i raspravljati - nova znanja, susreti, rasprava s nekoliko predavača i na kraju Smart Networking Party. Radionice će biti organizirane u manjim grupama poštujući epidemiološke uvjete, ali dovoljno velikima da se sudionici osjećaju kao na eventu i druže uživo. Edukacije će voditi stručnjaci iz prakse od kojih većina sudjelovala i u Smart Tourism susretima.
 
Autorice i organizatorice eventa stručnjakinje su s dugogodišnjim iskustvom u turizmu i organizatorice prepoznatljivih stručnih skupova i konferencija Ivana Kolar direktorica Julius Rose i organizatorica međunarodne konferencije Može li hrvatski turizam 365? i Leila Krešić-Jurić direktorica HTI Partner i organizatorica HTI Conference & Expo i European HTI Summit Brussels, dok su 3. Smart virtualni susreti o turizmu i Smart Tourism Live Experience njihovi su najnoviji zajednički projekti.
 
Više od 600 registriranih polaznika na ovom 3. eventu afirmiralo je Smart Tourism Meet Up kao inicijativu koja okuplja sve koji žete čuti praktične i pozitivne praktične primjere od strane kolega iz struke. I sudionici su vrlo raznovrsni: 22% predstavlja hotele i smještajne kapacitete, 12% putničke agencije, 10% sustav turističkih zajednica, a čak preko 20% polaznika dolazi iz ostalih djelatnosti koji nisu turizam. Okupljanje raznolikih dionika u turizmu je upravo i bio cilj eventa, ali i novih edukacija uživo - Smart Tourism Live Experience.

Priopćenja