- Objavljeno: 28.11.2006.
UHPA o agencijskom prometu
Na poslovanje hrvatskih putničkih agencija u ovoj godini više su utjecale državne mjere nego pogoršanje gospodarskih uvjeta na nekim nama važnim emitivnim tržištima, poput Njemačke i Italije, pa je kod većine receptivnih agencija, osim rijetkih izuzetaka, upitno da li će do konca godine financijski pokazatelji biti na razini prošlogodišnjih.
Istaknuo je to predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Ivan Pukšar na današnjoj konferenciji za novinare, navodeći da je zabilježen pad fizičkog prometa receptivnih agencija u prosjeku 5 posto, dok je prošlih godina svake godine bilježen rast od 10 do 15 posto.
Riječ je o mjerama ukidanja nulte stope PDV-a na organizirani promet i uvođenje stope od 22 posto na agencijske usluge, uz istovremeno
ukidanje potpora za sniženje troškova organiziranog prometa i nastavak utjecaja prošlogodišnjeg uvođenja plaćanja paušala na porez privatnih
iznajmljivača i boravišne pristojbe.
Od ukupnog broja turističkih noćenja u Hrvatskoj, koji za prvih devet mjeseci iznosi 50,7 milijuna, na organizirane goste se odnosi 19,4 milijuna ili ukupno 38,2 posto, što je pad učešća u odnosu na 2005. godinu od 1,69 posto. Kod stranih gostiju taj pad učešća iznosi 1,22 posto, a kod domaćih gostiju porast od 0,08 posto ali na znatno manju bazu.
Domaći su turisti u prvih devet mjeseci ove godine pak u agencijskim aranžmanima u inozemstvo putovali prosječno 15 posto više, a po Hrvatskoj, nakon višegodišnjeg pada prometa po stopi od pet posto godišnje, zabilježen je rast od deset posto.
Pukšar je istaknuo kako se i ove godine očekuje da će se od 200.000 aktivnih skijaša u Hrvatskoj, tijekom sezone 2006./07. njih 120 do 140.000 uputiti na tjedno skijanje i to oko 80 posto u vrijeme zimskih školskih praznika.
U aranžmanima agencija moglo bi ih putovati između 35 i 45.000. U odnosu na prošlu godinu, interes za odredištima u Austriji i Italiji je u porastu 10 do 20 posto, dok je interes za Francusku i Sloveniju nešto smanjen. (Hina)