- Objavljeno: 19.10.2007.
U Primoštenu prvi kongres hrvatskog kampinga
Prvi kongres hrvatskog kampinga okupio je danas u Primoštenu 130 sudionika koji će tijekom dvodnevnog rada raspravljati o problemima i budućnosti kamping ponude u Hrvatskoj te o europskim trendovima u kamping turizmu.
U Hrvatskoj ima 235 kampova te 278 kampova u domaćinstvu. Ukupni smještajni kapaciteti su 224.515 osoba od čega oko deset tisuća otpada na kampove u domaćinstvima, istaknula je predsjednica KUH-a Josipa Cvelić-Bonifačić.
Iako kampovi u Hrvatskoj čine 24 posto ukupnih turističkih kapaciteta, kamping još nije prepoznat kao važan dio hrvatske turističke ponude iako za to ima gotovo idealne uvjete, ustvrdila je Cvelić-Bonifačić.
Kvaliteta ponude i uređenost hrvatskih kampova ne prati europske trendove pa tako čak 52 posto kampova ima manje od dvije zvjezdice.
Glavim problemom koji koči razvoj kampinga Josipa Cvelić-Bonifačić smatra neriješeno pitanje vlasništva turističkog zemljišta na kojem se nalaze kampovi, a iz toga proistječe niz drugih problema kao što su ulaganje u infrastrukturu i dobivanje potrebnih dozvola. Ako se to ne riješi većina kampova neće moći legalno raditi, upozorila je.
Problem predstavlja i zakon o pomorskom dobru i lukama pa hrvatski vlasnici kampova traže da imaju prednost pri dodjeli koncesije na pomorsko dobro.
U anketi provedenoj među gostima u kampovima njih 68 posto kazalo je da u Hrvatsku dolazi zbog mora i plaža, rekla je Cvelić-Bonifačić, ističući kako po sadašnjem zakonu postoji mogućnost da plažu i more ispred kampa dobije netko tko za koncesiju ponudi više.
Nemali problem predstavlja i to što uz hrvatske ceste pa čak i uz autoputove ne postoji ni jedno odmaralište za kampere premda nešto manje od polovice kampista u Hrvatsku dolazi sa svojim kamperima i kamp-kućicama.
Predsjednik Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić napomenuo je da strateški marketinški plan hrvatskog turizma za razdoblje od 2008.-2012 godine, koji će biti predstavljen slijedećeg tjedna u Cavtatu, govori o tomu što Hrvatska želi od turizma i u kojem ga pravcu treba razvijati, a kao jedan od šest ključnih hrvatskih turističkih proizvoda navodi se i kamping.
Kongres hrvatskog kampinga održava se u organizaciji Kamping udruženje Hrvatske (KUH) i pod pokroviteljstvom Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka. (Hina)