- Objavljeno: 08.02.2010.
Turistička promocija Hrvatske preko eno-gastronomske ponude
Ministarstvo turizma i Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore (HOK) uskoro će početi izrađivati pravilnik kojim će se definirati što je hrvatska autohtona eno-gastronomska ponuda temeljem čega će zainteresirani ugostiteljski objekti, ako žele i zadovolje uvjete, moći dobiti certifikat odnosno nacionalni znak/brend da upravo to nude. Naglasili su to na današnjoj konferenciji za novinare ministar turizma Damir Bajs i predsjednik Ceha ugostitelja HOK-a Zlatko Puntijar, dodavši da se taj zajednički projekt može dovršiti kroz ovu godinu jer u Hrvatskoj ima dovoljan broj kvalitetnih restorana i drugih ugostiteljskih objekata koji već sada mogu dobiti navedenu vrstu certifikata.
Ministarstvo turizma i Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore (HOK) uskoro će početi izrađivati pravilnik kojim će se definirati što je hrvatska autohtona eno-gastronomska ponuda temeljem čega će zainteresirani ugostiteljski objekti, ako žele i zadovolje uvjete, moći dobiti certifikat odnosno nacionalni znak/brend da upravo to nude.

Naglasili su to na današnjoj konferenciji za novinare ministar turizma Damir Bajs i predsjednik Ceha ugostitelja HOK-a Zlatko Puntijar, dodavši da se taj zajednički projekt može dovršiti kroz ovu godinu jer u Hrvatskoj ima dovoljan broj kvalitetnih restorana i drugih ugostiteljskih objekata koji već sada mogu dobiti navedenu vrstu certifikata.
Pojasnivši da je riječ o svojevrsnom brendiranju hrvatskih ugostiteljskih objekata, ministar Bajs je istaknuo da je i to dio nove promocije Hrvatske ne samo kao odredišta sunca i mora nego i dobre hrane i vina te novih doživljaja.

Sve se to pak odvija u sklopu, kako je kazao, preobrazbe ukupne turističke promocije koja je počela ove godine i kojom bi se postepeno kroz nekoliko godina Hrvatska na međunarodnom turističkom tržištu trebala pozicionirati kao visokovrijedna destinacija životnog stila ('lifestyle'). Za takav 'preustroj' u promociji ove će se godine utrošiti otprilike 4 do 5 milijuna eura od ukupnih 30 milijuna eura predviđenih za promociju hrvatskog turizma, kazao je Bajs.

Istaknuvši da s Ministarstvom turizma rade i na nekim drugim projektima, poput olakšavanja uvođenja sustava HACCP-a u ugostiteljske objekte te na promociji ugostiteljskih zanimanja, predsjednik Ceha ugostitelja HOK-a Puntijar je izvijestio i da će od ove godine u članstvu Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i županijskih TZ-a biti i predstavnici HOK-a.

Vjeruje kako će se i time pomoći interesima hrvatskog ugostiteljstva kao nezaobilaznog dijela turističke ponude. Dodao je kako je već ove godine razumijevanje i dobra suradnja s Ministarstvom na izmjenama te nastala nova prilagodba tzv. zakonu o pušenju "spasilo ugostitelje u zimskom periodu".

Na novinarski upit o skupoći hrane i vina u hrvatskim restoranima Puntijar je kazao kako u usporedbi s drugim zemljama nisu skupi, da imaju raznovrsnu i skuplju i jeftiniju ponudu, te da je najvažnije da cijena prati kvalitetu. (Hina)