- Objavljeno: 24.07.2017.
Staničić: Očekuje nas puno izazova, treba zadržati pozitivne turističke trendove
Novi direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić povodom preuzimanja te dužnosti u razgovoru za Hinu ovu turističku godinu ocijenio je izrazito dobrom, poručivši da je sada neophodno zadržati pozitivne trendove i ozračje, pogotovo što turizam u idućim godinama očekuje puno izazova. Staničić je za direktora Glavnog ureda HTZ-a izabran početkom srpnja odlukom Turističkog vijeća HTZ-a, a dužnost preuzima u ponedjeljak 24. srpnja. Najavljujući da uskoro kreću s pripremama godišnjeg programa rada HTZ-a za 2018., kao i zajedno s Ministarstvom turizma u pripremu zakonskog okvira daljnjeg djelovanja sustava turističkih zajednica, a time i Glavnog ureda HTZ-a, Staničić ističe da mu je čast što mu je ukazano povjerenje da vodi, kako kaže, jednu od najvažnijih institucija za turizam i Hrvatsku u cjelini.
"Hrvatska je već sada na mnogim tržištima među top tri najpopularnije destinacije, struktura turista koji nam dolaze sve je raznovrsnija, a turistička sezona sve dulja. Iz godine u godinu sve se više ulaže u kvalitetu i razvoj turističkog proizvoda, čime Hrvatska postupno postaje destinacija 'must see', a ima i sjajne resurse da se razvije i u cjelogodišnju destinaciju. S druge strane očekuju nas i mnogi izazovi na putu prema vrhu svjetskog turizma", ocjenjuje Staničić.Kaže kako je optimističan za budućnost te da bi volio da se u idućih četiri do pet godina sadašnji udjel turizma u BDP-u od 20 posto lagano smanjuje, ali ne da turizam slabi nego da ojača cjelokupno hrvatsko gospodarstvo.
Obilazak terena i snažnija suradnja
Kako bi se što detaljnije upoznao s problematikom i promišljanjima kolega iz sustava TZ, te sa željom za snažnijom suradnjom, jedan od prvih zadataka bit će mu obilazak terena, gdje će razgovarati o daljnjoj provedbi strateškog marketing plana, novitetima kod udruženog oglašavanja, financiranja manifestacija i velikih projekata od strateške važnosti za promociju zemlje, kao i o pripremama za zakonske novosti.
Zadovoljan je, kaže, što će moći aktivno sudjelovati u tim procesima, vjerujući da će i njegove ideje i prijedlozi doći do izražaja i biti primjenjivi, a važnim drži i suradnju s Ministarstvom turizma, koje kao regulatorno tijelo predstavlja važan segment djelovanja cjelokupnog hrvatskog turističkog sektora, pa tako i HTZ-a.
"Kvalitetna suradnja unutar sektora je imperativ i učinit ću sve da bude učinkovita i bliska, jer svi mi unutar sektora moramo biti sinkronizirani, pogotovo za buduće djelovanje i zbog niza drugih institucija i subjekata koji nisu izravno povezani s turizmom, ali snažno utječu na turistička kretanja", smatra Staničić.
Glavni ured - nacionalna turistička promotivna agencija i mjesto podrške
Glavni ured HTZ-a u budućnosti vidi kao nacionalnu turističku promotivnu agenciju koja njeguje, osmišljava i provodi sve ključne aktivnosti vezane uz jačanje nacionalnog turističkog brenda zemlje, ali i kao mjesto podrške za sve kvalitetne ideje i projekte, smatrajući da snažan i kvalitetan brend ovisi o sinergiji svih koji sudjeluju u njegovom i kreiranju turističke ponude i njene promocije.
Komentirajući promociju turističke Hrvatske i marketinške alate i tehnike koje koristi HTZ-a, Staničić ističe da je to u skladu s trendovima te da je krovni komunikacijski koncept sa sloganom "Croatia, full of life", koji se počeo primjenjivati u jesen 2015., označio i svojevrsnu prekretnicu u komunikacijskim i promotivnim aktivnostima hrvatskog turizma na stranim tržištima.
"Pozitivni rezultati marketinških kampanja i ostalih promotivnih aktivnosti su vidljivi i mjerljivi, što potvrđuju i provedena istraživanja, te se Hrvatska definitivno može smatrati vrlo konkurentnom destinacijom. Snaga našeg brenda i njegovo razumijevanje u posljednjih je nekoliko godina poraslo, i Hrvatska turiste danas ne asocira samo na sunce i more već i na niz drugih sadržaja koje nudi", smatra Staničić dodajući da će Glavni ured i dalje pratiti situaciju uz detaljne analize učinkovitosti i biti u korak s aktualnim trendovima.
Slogan "Croatia, full of life" koristit će se još neko vrijeme
Za aktualni slogan i komunikacijski koncept hrvatskog turizma "Croatia, full of life" smatra da se može koristiti još neko vrijeme, kako bi dobili što mjerljivije rezultate temeljem kojih će i daljnje odluke moći biti preciznije.
"Taj koncept i slogan u primjeni je nepune dvije godine, a trenutno dostupne informacije govore da je dao dobre rezultate. Na nama je da sve pratimo i u realnom vremenu eventualno donesemo određene korekcije, pri čemu u obzir treba uzeti i činjenicu da se Hrvatska promovira na velikom broju tržišta i HTZ-a kroz istraživanja mjeri i prati na kojim su tržištima naše poruke dobro prihvaćene, a na kojima ćemo možda morati uložiti dodatne napore", kaže Staničić.
Priprema novih zakona za bolju učinkovitost i očekivanja od zaposlenih
S obzirom na pripreme novih zakona koji reguliraju rad HTZ-a i sustava TZ-a, kaže kako definitivno očekuje da će se zakonskim novostima cjelokupnom sustavu omogućiti još učinkovitije bavljenje promocijom i upravljanje destinacijom.
"Ključ svega je jačanje znanja o promociji, brendiranju, marketingu i PR-u, kao i kreiranje novih sadržaja u destinaciji koji će biti motiv novih turističkih dolazaka. Tu Glavni ured vidim kao instituciju koja u svakom trenutku, s obzirom na sve bržu promjenu trendova ponude i potražnje, može ažurno i učinkovito prilagođavati promotivne aktivnosti tržištima", kaže Staničić dodajući da samo uz profesionalni, učinkovit i proaktivan sustav TZ-a i predstavništava HTZ-a u svijetu možemo zadržati pozitivne trendove.
Inovativnost, profesionalnost i proaktivnost očekuje i od svih zaposlenika Glavnog ureda, za koje će, kako najavljuje, osigurati sve uvjete za kvalitetan rad te ih prije bilo kakvih poteza ili eventualnih organizacijskih promjena želi dobro upoznati i dubinski sagledati situaciju.
Slično očekuje i od direktora stranih predstavništva HTZ-a, uz dodatak da oni trebaju biti oni koji će Glavnom uredu ukazivati na sve potrebe i specifičnosti tržišta na kojima rade, što je važno za promotivne aktivnosti. (Tatjana Miščančuk, Hina)