- Objavljeno: 10.03.2016.
Reise Analyse: Kako u Njemačkoj razmišljaju o odmoru ove godine
Prateći događanja na ITB-u 2016. Udruga nezavisnih putničkih agenata (UNPAH) izvještava o uvijek zanimljivom trendu putovanja nama najvažnijeg njemačkog tržišta, koje istražuje i prati poznata Reise Analyse FUR Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen Instituta, predstavljena 9. ožujka novinarima, a o kojoj je, dan kasnije, govorio Martin Lohman.
Predstavljajući rezultate istraživanja detektirano je 8 glavnih trendova u putovanjima s tog najvećeg europskog tržišta:
1. Trend - 60 % Nijemaca ima već definirane planove putovanja za odmor
Premda strah od terorizma postoji, početkom 2016. godine, većina ljudi u Njemačkoj je već u turističkom raspoloženju: 59 % ima definirane putne planove (2015: 58%), samo 12% su sigurni da neće ići na godišnji odmor (2015: 11%).
Procjena općeg gospodarskog stanja određuje i preferencije te 71 % stanovništva ne očekuju nikakve promjene (2015: 72%), 15 % vjeruje u poboljšanje (2015: 18%) a 14 % očekuju promjenu na gore (2015: 10%). U tom kontekstu možemo pretpostaviti solidnu potražnju za odmorom u 2016. uz mogućnost određenih pomaka s obzirom na turističke destinacije, vrste odmora ili kasnije rezervacije.
Potrošnja u 2015. ukazala je na rast zanimanja za kratka putovanja, tako da je na duže odmore 53,4 mil turista potrošilo 65,9 mlrd €, dok je na kraće izlete do 4 dana njih 31,7 mil potrošilo čak 21,1 mlrd €.
2. Trend - u porastu je interes je interes za duže odmore i destinacije zapadnog Mediterana
Baš kao i prethodnih godina, zlatno pravilo vrijedi i za 2015. godinu. Oko jedne trećine odmorišnih putovanja bila su domaća, trećina je birala Sredozemlje, a ostatak svijeta računa za posljednju trećinu.
Prošla godina pokazuje da izbor destinacija ostaje tradicionalan: domaći turizam 30 %, Španjolska 13,1 %, Italija 8,2 %, Turska 7,3 %. Hrvatska je na 5. mjestu s 3,2 % te se, s Grčkom, po prvi put uspjela probiti ispred Francuske.
3. Trend - Na putovanja Nijemci će i dalje najčešće putovati automobilom i najradije odsjedati u hotelima
Odabir prijevoznog sredstva nepromijenjen je od početka '90-ih: automobil s 45 % ispred zrakoplova s 40 %, autobusa sa 7 % i vlaka s 5 %.
Kod smještaja dominira standardno odabir hotela s 48%, slijedi privatni smještaj s 24% te kamping sa 6%.
U 2015. godini prosječan boravak iznosio je 12,6 dana, a trošak putovanja po osobi 954 €.
4. Trend - Vrste odmora: Raznolikost, ali ne previše naporno, molim
U odabiru i dalje dominira odmor na moru (46%), za koji interes raste, kao i za odmor u prirodi (28%), obiteljski odmor (26%), razgledavanje destinacija (17%) i kulturu (10%).
Općenito se može reći da danas putnik koji ima izbor najrazličitijih opcija voli miješati te različite vrste odmora, dok god to nije previše monotono ili naporno.
5. Trend - Organizacija putovanja i rezervacije: Internet vodi promjene
Trenutno, paket aranžman ostaje najvažniji oblik organizacije odmora (u 42% slučajeva), kao što i odabir kroz osobni razgovor (u 42% slučajeva), posebno u turističkim agencijama, ostaje najvažniji rezervacijski kanal.
Međutim, u tijeku su strukturalne promjene u korist pojedinih novih oblika rezervacije, usluga smještaja i internetskih portala.
Glavni pokretač ovog trenda je kontinuirani rast broja online rezervacija, koji u odnosu na 2005. godinu s 11 % svih unaprijed rezerviranih odmora i izleta bilježi porast na 36 % u 2015. godini.
6. Trend - Izvori inspiracije i informacije za putnike idalje ostaju tiskani materijali
Za inspiraciju i informiranje pri planiranju odmora, većina Nijemaca koristit će nekoliko različitih izvora o turističkoj ponudi.
Najistaknutiji su izvori još uvijek leci i brošure (28%) te savjeti u turističkim agencijama (22%), te na trećem mjestu i web stranice (21%).
7. Trend - Interes za destinacije: istočni Mediteran i sjeverna Afrika
U siječnju 2016. godine, 26 % njemačkog stanovništva je uglavnom zainteresirano provesti odmor u Turskoj u sljedeće 3 godine; 22 % razmišlja o putovanju u Grčku, a 19 % u Hrvatsku. Još je 9 % zainteresiranih za Egipat kao odredište za odmor, a 6 % za Tunis.
Razvoj interesa za te zemlje pokazuje da vijesti o krizi i nemirima djeluje negativno na potencijale potražnje. Međutim, niti jedna od destinacija ne nestaje potpuno s turističke karte. Ukoliko negativne vijesti nestanu s naslovnica, stvarna potražnja će se prilično brzo oporaviti.
8. Trend - Strani državljani koji žive u Njemačkoj zainteresirani su za različita odredišta za odmor
Strani državljani u Njemačkoj, skloniji su putovanjima i od samih Nijemaca, sa 6 milijuna odmorišnih putovanja zauzimaju tržišni udio od 9 % svih turističkih putovanja.
Dobar primjer su strani državljani u Njemačkoj turskog i poljskog podrijetla koje, osim puta u Tursku i Poljsku, na prvom mjestu privlače i druge destinacije za odmor, uz samu Njemačku, najčešće Španjolska, Italija i Austrija.
- ITB Travel Trends 2016 8 facts of FUR Reiseanalyse (YouTube)
- Selected first results of the 46th Reiseanalyse for ITB 2016 (.pdf)
(Prema izvorniku FUR ReiseAnalyse: pripremila Vlasta Klarić, UNPAH)