- Objavljeno: 04.06.2019.
Predstavljen sustav za analizu imidža turističke destinacije "eDEST"
Konzultantska tvrtka Horwath HTL i tvrtka specijalizirana za turistička istraživanja i data science Thinktourism, predstavili su u utorak sustav upravljanja turističkom reputacijom odnosno alat za sveobuhvatnu analizu imidža turističke destinacije "eDEST". Sustav eDEST razvijen je kako bi destinacijama pružio sveobuhvatnu online analizu, odnosno pomogao im poboljšati marketinške aktivnosti na učinkovit način, priopćeno je iz Horvath HTL-a. eDEST pronalazi i prikuplja relevantan online sadržaj koji se potom analizira kako bi se otkrili skriveni obrasci i korelacije u podacima te stekao dublji uvid u imidž destinacije i iskustvo turista na razini zemlje, regije, grada, destinacije ili turističke atrakcije.
Sustav omogućuje identifikaciju i vrednovanje najvažnijih dimenzija koje utječu na imidž određene destinacije - npr. prirodu, kulturu, smještaj, gastronomiju, održivost, atmosferu u destinaciji i sl., zajedno s njihovom afektivnom vrijednošću, uključujući pozitivne osjećaje i negativne utiske koje turisti doživljavaju prilikom boravka u destinaciji."Brojna mišljenja, stavovi i osjećaji turista svakodnevno se generiraju u online prostoru na društvenim mrežama (Instagram, Facebook, Twitter i YouTube), specijaliziranim stranicama za recenzije, forumima, blogovima i drugim online izvorima. Ključan izazov u tom kontekstu je mogućnost praćenja i evaluacije sadržaja na mnoštvu platformi i na više jezika, te njihovo korištenje u svrhu bržeg, jednostavnijeg i kvalitetnijeg upravljanja razvojem i promocijom destinacija", kaže se u priopćenju.
"Po prvi put u mogućnosti smo kvantificirati elemente imidža destinacije i na taj način ocjenjivati efikasnost provedenih marketinških aktivnosti”, izjavio partner u Horvath HTL-u Siniša Topalović.
"Radi se o jedinstvenom, znanstveno utemeljenom alatu koji mjeri sveukupni imidž destinacije. Nastao je kao rezultat opsežnog znanstvenog i empirijskog istraživanja thinktourism i Horwath HTL tima. eDEST je razvijen kao alat za praćenje i unaprjeđenje turističkog iskustva te za optimizaciju komunikacijsko-prodajnih aktivnosti destinacije”, rekla je direktorica Thinktourisma Katarina Miličević. (Hina/FaH)