- Objavljeno: 17.11.2015.
Nakon ovogodišnjeg turističkog rekorda, iz Mađarske za 2016. suzdržane najave
Iz Mađarske je ove godine pristigao rekordan broj turista u Hrvatsku, njih 460 tisuća u prvih deset mjeseci ili 17 posto više nego u isto lanjsko vrijeme, no za iduću su godinu najave s tog tržišta suzdržane zbog emigrantske krize, ističe direktor mađarskog predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Budimpešti Marin Skenderović.
"U Mađarskoj se Hrvatska doživljava s velikim simpatijama, a njihovi turisti vole dolaziti na Jadran, no kako su se politički odnosi dviju zemalja 'zategnuli' sredinom rujna zbog migranata, počeli su se pojavljivati i negativni komentari o Hrvatskoj", kaže Skenderović, koji se nada da se to neće nastaviti niti znatnije utjecati na zanimanje i dolaske turista u Hrvatsku.
Vjeruje da će se bez obzira na trenutnu suzdržanost tog tržišta prema Hrvatskoj, koja, kako kaže, ovisi više o politici nego stvarnom zanimanju partnera i turista, pozitivni trendovi iz Mađarske zadržati i idućih godina. Zato treba nastaviti s promocijom na tom tržištu, poručuje.
Rekordne brojke i poraste mađarskih turista ove godine u hrvatskom turizmu Skenderović objašnjava ponajviše poboljšanjima mađarske gospodarske situacije u odnosu na prethodne godine, ali i pojačanim promotivnim aktivnostima i mjerama oglašavanja na tom tržištu.
"Rast mađarskog gospodarstva ogleda se i u porastu njihove potrošnje, pa su tako ove godine Mađari osjetno više u Hrvatskoj tražili skuplji smještaj i programe“, komentira Skenderović, dodajući da mađarskim turistima Hrvatska nije skupa, ali da zapažaju da je sve skuplja. "Mađari su poznati kao racionalni turisti koji neće ni potrošiti sav novac na putovanju ako nemaju na što, a s dnevnom prosječnom potrošnjom od oko 65 eura slični su njemačkim turistima u Hrvatskoj", kaže Skenderović.
Među zanimljivijim obilježjima tog tržišta je i taj da 80 posto mađarskih turista u Hrvatsku dolazi individualno, njih oko 75 posto to čini u srpnju i kolovozu, najviše ih, 30-ak posto, dolazi na Kvarner zbog blizine. Oko 40 posto su 'stari' gosti, koji su već bili u Hrvatskoj.
"Primjetno je ove godine i da uz obitelji sve više dolaze i njihova mladež, kao i da pojačano dolaze u sve jadranske županije, pa čak i u Dubrovačko-neretvansku", kaže Skenderović.
Migrantska kriza utjecala i na mađarski turizam
Zbog migrantske krize nisu samo suzdržane najave prema Hrvatskoj, nego je ove godine 'trpio' i mađarski turizam, pa su mađarske udruge hotelijera, putničkih agencija i druge od mađarskih vlasti i nacionalne turističke organizacije zahtijevali dodatne promotivne mjere, koje su i provedene, kako bi turistima iz svijeta pokazali da u Mađarskoj nema problema sa sigurnošću.
"Hrvatskoj su najveći konkurenti Grčka i Italija te sama Mađarska koja dosta radi na promociji i razvoju domaćeg turizma, pa tako primjerice samo na Balatonu Mađari ostvaruju više od 3 milijuna od ukupnih oko 5 milijuna noćenja, a vole posjećivati i Budimpeštu te sve brojnije terme“, kaže Skenderović.
Iznosi podatke da u Mađarskoj ima nešto više od tri tisuće smještajnih turističkih objekata, od čega oko tisuću hotela, s ukupno 94 tisuće soba i 370 tisuća kreveta, gdje je ukupno prošle godine 9,6 milijuna turista ostvarilo 24,4 milijuna noćenja. Od toga je stranih turista bilo 4,6 milijuna, a njihovih noćenja 12,3 milijuna, a prihod od turizma u tim objektima lani je iznosio oko 1,1 milijardu eura.
(Hina/FaH)