- Objavljeno: 10.07.2013.
Ministar turizma o turističkim projektima Splitsko-dalmatinske županije
Ministar turizma Darko Lorencin sa suradnicima u današnjem se obilasku Splitsko-dalmatinske županije, sastao sa županom Zlatkom Ževrnjom i predstavnicima turističkog gospodarstva te su razgovarali o aktualnostima i razvoju turističke djelatnosti i turističkim projektima od strateškog interesa za ovu županiju. Na sastanku su predstavljeni županijski turistički projekti, od kojih su posebno istaknuti projekti eko etno sela na Hvaru, turistička valorizacija Dalmatinske zagore, kao i posebni angažman na razvoju cikloturizma i drugih tematskih turističkih staza na ovom području. Istaknut je također uspješan razvoj nautike, nautičkog i kulturnog turizma, za što su već izrađene i posebne strategije. Veliki razvojni i investicijski potencijal nalazi se u još neprivatiziranim turističkim tvrtkama na području Splitsko-dalmatinske županije, pri čemu je ministar naglasio njihov potencijal za buduće investicije, dok je većina tih tvrtki sada u procesu predstečajnih nagodbi. Zabilježeno je veliko zanimanje investitora, a Ministarstvo turizma se aktivno uključilo u to, s ciljem odabira što kvalitetnijih partnera.
Ministar turizma Darko Lorencin sa suradnicima u današnjem se obilasku Splitsko-dalmatinske županije, sastao sa županom Zlatkom Ževrnjom i predstavnicima turističkog gospodarstva te su razgovarali o aktualnostima i razvoju turističke djelatnosti i turističkim projektima od strateškog interesa za ovu županiju. Na sastanku su predstavljeni županijski turistički projekti, od kojih su posebno istaknuti projekti eko etno sela na Hvaru, turistička valorizacija Dalmatinske zagore, kao i posebni angažman na razvoju cikloturizma i drugih tematskih turističkih staza na ovom području. Istaknut je također uspješan razvoj nautike, nautičkog i kulturnog turizma, za što su već izrađene i posebne strategije.
Veliki razvojni i investicijski potencijal nalazi se u još neprivatiziranim turističkim tvrtkama na području Splitsko-dalmatinske županije, pri čemu je ministar naglasio njihov potencijal za buduće investicije, dok je većina tih tvrtki sada u procesu predstečajnih nagodbi. Zabilježeno je veliko zanimanje investitora, a Ministarstvo turizma se aktivno uključilo u to, s ciljem odabira što kvalitetnijih partnera. Nadalje, spomenute su investicije u aquapark u Dugopolju, projekt razvoja medicinskog turizma na Braču, te niz drugih poticajnih projekata zanimljivih investitorima, poput projekta razvoja kongresnog centra u Splitu. K tome, na području ove županije učinjeni su znatni pomaci u pripremama za financiranje iz EU fondova.
Ministar Lorencin čestitao je svima na odličnim turističkim rezultatima ostvarenima u predsezoni te naglasio prioritete Ministarstva turizma u realizaciji Strategije razvoja turizma koja ima konkretan i precizan Akcijski plan, sastavljen od 26 prioritetnih mjera koje se, između ostalog, odnose na: jasno definiranje izmjena i dopuna zakonske regulative, zatim akcijske planove razvoja pojedinih turističkih proizvoda, nacionalne programe razvoja određenih segmenata smještajnih kapaciteta, izradu novog strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma i preustroj sustava turističkih zajednica.
Glavni razvojni cilj Strategije je ulazak Hrvatske u vodećih 20 turistički najkonkurentnijih zemalja svijeta, a naša bi zemlja 2020. godine trebala biti „globalno prepoznatljiva turistička destinacija, konkurentna i atraktivna za investicije, koja stvara radna mjesta i na održiv način upravlja razvojem na svom cjelokupnom prostoru, njeguje kulturu kvalitete, a svojim gostima tijekom cijele godine pruža gostoljubivost, sigurnost i jedinstvenu raznovrsnost autentičnih sadržaja i doživljaja“, ponovio je Lorencin. S obzirom na udio obiteljskog smještaja u ukupnoj strukturi turističke ponude Splitsko-dalmatinske županije, jedan je od izazova podizanje kvalitete ponude, pri čemu će aktualni natječaj za sufinanciranje gradnje bazena pomoći u podizanju tih standarda, kao i u okrupnjavanju objekata smještaja u tzv. difuzne hotele.
Poslije sastanka, ministar Lorencin sudjelovao je na konferenciji za novinare povodom početka ovogodišnje akcije Adrian 2013. – biramo najbolji mali i obiteljski hotel. Akcija Adrian provodi se osmu godinu zaredom, u organizaciji dnevnika Slobodna Dalmacija, a pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma. Važnost malih i obiteljskih hotela u turističkoj ponudi Hrvatske svake godine raste, što dokazuje i činjenica kako je broj hotela u konkurenciji za spomenutu nagradu narastao s 50 u prvoj godini na čak 300 hotela, koliko ih je bilo prošle godine.
Ministar je čestitao organizatorima te napomenuo kako se ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, malom i srednjem poduzetništvu nude sve veće mogućnosti financiranja iz Strukturnih fondova, a što svakako predstavlja novu razvojnu perspektiva za taj oblik smještajne ponude. Također, ministar je istaknuo povoljne programe kreditiranja turističkog sektora koje provodi Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR), a koje se između ostaloga odnose i na izgradnje te podizanje kvalitete malih obiteljskih hotela. Podsjetimo, HBOR za turistički sektor nudi godišnju kamatnu stopu od 2, 3 ili 5 posto, uz mogućnost počeka od 4 godine.
U popodnevnim satima, ministar će se sastati i s gradonačelnikom Splita, Ivom Baldasarom, s kojim će razgovarati o razvoju turističkog sektora u gradu, koji postaje sve popularnije turističko odredište za turiste iz cijeloga svijeta, posebice kulturnog turizma, što dokazuju i odlični rezultati turističkog prometa u prvoj polovici 2013. godine.