- Objavljeno: 23.05.2017.
Ministar Gari Cappelli na najljepšoj tržnici u Europi otvorio trodnevnu manifestaciju „Hrvatska tržnica u Budimpešti“
Ministar turizma Gari Cappelli boravi u Mađarskoj, u Budimpešti, gdje je danas na najljepšoj tržnici u Europi - Nagy Vásásrcsarnok otvorio manifestaciju pod nazivom „Hrvatska tržnica u Budimpešti“. Manifestacija se održava od 23. do 25. svibnja 2017. godine, a pokrenuli su je Ministarstvo turizma, predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Mađarskoj i Hrvatska gospodarska komora s ciljem promocije hrvatskih proizvoda i Hrvatske kao turističke destinacije na inozemnim tržištima.
„Danas se svi okrećemo novim trendovima, no ipak dokazano cijenimo izvornost i autohtonost, odnosno ono što se stvaralo stoljećima. Iz tog razloga, važno je njegovati tradiciju i bogatstvo domaće ponude. Mi smo ove godine po prvi puta došli na najpoznatiju tržnicu Europe s posebnim ciljem, a to je prezentirati zaokruženu turističku priču i doživljaj – hrvatske destinacije, hrvatske okuse i hrvatske autohtone proizvode. Vjerujem da na ovakav način možemo puno bolje dočarati našim gostima svu raznolikost i zanimljivosti koje nudi cijela Hrvatska. Ovo je i potvrda kako turizam, poljoprivreda i gospodarstvo, kada je riječ o promociji Hrvatske, trebaju nastupati zajedno“, izjavio je ministar Cappelli na otvorenju manifestacije, dodavši kako vjeruje da će se ovakvo zajedničko predstavljanje na našim emitivnim tržištima nastaviti i u budućnosti.Uz ministra Cappellija, na otvorenju manifestacije sudjelovali su i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, pomoćnica ministra turizma Olivera Shejbal, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore Josip Zaher, Veleposlanik Republike Hrvatske u Mađarskoj Gordan Grlić Radman te Državni ministar za kulturnu i znanstvenu diplomaciju u Ministarstvu vanjskih poslova i trgovine Mađarske István ĺjgyártó.
Tijekom naredna tri dana na tržnici u središtu Budimpešte, potencijalnim mađarskim turistima biti će predstavljena hrvatska kultura i gastronomija, turistička ponuda hrvatskih destinacija te široki spektar proizvoda karakterističnih za Republiku Hrvatsku uoči nadolazeće turističke sezone. Na manifestaciji sudjeluju Turističke zajednice Zadarske, Šibensko-kninske, Brodsko-posavske, Bjelovarsko-bilogorske, Istarske i Primorsko-goranske županije te Turističke zajednice Grada Zagreba, Dubrovnika i Biograda. Svoje proizvode za degustaciju i prodaju nude i izlagači – predstavnici četiri klastera: Dalmacije, Istre i Kvarnera, Slavonije i Središnje Hrvatske vođeni predstavnicima Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske poljoprivredne agencije. Svoje ponude i proizvode poput, suhomesnatih proizvoda, sireva, maslinovog ulja, vina, prirodne kozmetike i sl. predstavlja oko 30 hrvatskih proizvođača.
Tijekom tri dana trajanja manifestacije, organiziran je prigodni kulturni program turističkih zajednica te različite kulinarske prezentacije. Tako će se sutra ujutro održati Doručak s hrvatskih farmi na kojemu će se doručkovati prehrambeni proizvodi s oznakama kvalitete: meso, mlijeko i jaja s hrvatskih farmi, med iz Lijepe naše, te brašno i kruh s hrvatskih polja. Riječ je o promotivnoj kampanji domaćih poljoprivrednih proizvoda koju organizira Hrvatska poljoprivredna agencija (HPA) u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede.
Uoči otvorenja manifestacije „Hrvatska tržnica u Budimpešti“, ministar Cappelli u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Mađarskoj sastao se s Veleposlanikom Gordanom Grlićem Radmanom s kojim je razgovarao o rastu turističkog prometa iz Mađarske.
Tržište Mađarske jedno je od najvažnijih emitivnih tržišta za turizam Hrvatske te su turisti iz Mađarske deseti najbrojniji gosti u našoj zemlji. Prošle godine iz Mađarske je ostvareno 513 tisuća dolazaka (+12 posto) i 2,75 milijuna noćenja (+11 posto), što u ukupnim ostvarenim noćenjima predstavlja udio od oko 3 posto. Gosti iz Mađarske najviše su noćenja ostvarili u Primorsko-goranskoj županiji, a zatim u Istri te Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji. Među najposjećenijim destinacijama prošle godine bili su Crikvenica, Vir, Rovinj, Medulin i Lopar, a gosti iz Mađarske najviše noćenja ostvarili su u objektima u domaćinstvu (48 posto) te hotelima (23 posto).