KUH: Kampovi ostvarili porast od oko 4,2 posto

Slika 8.5.2009
U hrvatskim kampovima od otvaranja ove godine, pa do kraja prvosvibanjskih praznika ostvareno je oko 65,8 tisuća turističkih dolazaka i oko 240 tisuća noćenja, što je porast od oko 4,2 posto u odnosu na prošlu godinu, procjene su Kamping udruženja Hrvatske (KUH).

Ocjenjujući takav rezultat zadovoljavajućim, Adriano Palman iz KUH-a napominje da se procjene odnose na podatke prikupljene iz srednjih i velikih kampova, koji čine više od 50 posto hrvatskih kapaciteta u kampovima.

Ističući da taj lagani, ali godinama kontinuirani rast u kampovima još uvijek ne znači i obećavajuću sezonu s obzirom na krizu, Palman ipak dodaje da je buking kampova za nastavak sezone dobar.

Za kampove koji su bili otvoreni za Uskrs kaže da su ostvarili jako dobre stope rasta u odnosu na prošlu godinu jer je tada bilo otvoreno manje kampova, a i vremenske su prilike s obzirom na termin tih blagdana, u travnju, bile pogodnije nego lani kada su bili u ožujku.

Tijekom prvosvibanjskih praznika kampovi su također zabilježili dobre rezultate, što je uz uglavnom lijepo i sunčano vrijeme dovelo do kumulativno značajne stope rasta.

Najveći broj noćenja tradicionalno su i ove godine u kampovima ostvarili kampisti iz Slovenije, Italije, Njemačke i Austrije ostvarivši zajedno više od 65 posto dosadašnjih ukupnih noćenja.

Promatrano po jadranskim regijama veće su poraste, iako s malim razlikama, zabilježili kampovi Istre i Kvarnera, što je tradicionalno zbog blizine tržišta.

Kampovi u Dalmaciji većinom se kreću unutar prošlogodišnjih rezultata, što Palman ocjenjuje opravdanim zbog (ipak) kratkih praznika, kasnijeg otvaranje te veće udaljenosti u odnosu na bliže, sjevernije kampove.

Međutim, i u Dalmaciji je već vidljiv trend da sve više kvalitetnih kampova postiže veći rast s više dolazaka u pred i posezoni, iako je to još uvijek u cijeloj Hrvatskoj zanemarujuće u odnosu na 'špicu' sezone, ističe Palman.

Napominje i da unatoč navedenom ukupnom rastu u kampovima postoje velike razlike na razini pojedinih kompanija koje se kreću od negativnih 9 posto za neke kampove umaškog ili porečkog područja koji su tijekom Uskrsa bili zatvoreni, pa do porasta većih od 15 posto koje su imali ranije otvoreni kampovi, poput tvrtke Riviera Poreč ili Lagune Novigrad.

Najveći porast, iako na manjim brojkama, od čak 55 posto ostvario je kamp u Dalmaciji Park Soline koji se nedavno priključio društvu najkvalitetnijih hrvatskih kampova.

Palman kao važne ističe i rezultate pulskog Arenaturista, koji je u odnosu na isto lanjsko razdoblje ostvario rast od 57 posto, te je očiti pokazatelj trenda stalnog povećanja zanimanja za mobilnim kućicama (mobilhome) koje iskazuju gotovo svi kampovi. Taj će se trend po predviđanjima i dalje nastaviti, posebno u regijama u koje slijeću niskotarifne zračne kompanije. (Hina)


Pisane vijesti