Istraživanje o ulozi interneta u hotelskom sektoru

Slika /arhiva/poslovni-turizam-150.jpg

U poslovanju hrvatskog hotelskog sektora internet ima sve važniju ulogu, a iako 93 posto hotela nudi online rezervacije smještaja hotelijeri očekuju da će internet tek za pet godina postati vodeći marketinški i prodajni kanal hotelskih usluga, pokazalo je najnovije istraživanje specijaliziranog portala za poslovni i kongresni turizam PoslovniTurizam.

Istraživanje o ulozi interneta u prodaji i marketingu turističkih usluga taj je portal proveo tijekom veljače ove godine u 95 hotela u cijeloj Hrvatskoj.

Svi oni imaju svoju web stranicu, 93 posto ih nudi online rezervaciju smještaja, a 79,3 posto omogućuje i online plaćanje rezerviranog.

Osim na vlastitim web stranicama domaći hoteli, njih 93 posto, usluge nude i putem drugih specijaliziranih portala, poput Booking.com, Expedia.com ili Lastminute.com.
Ipak, on-line prodaja u većini ili 56,9 posto hotela trenutno čini manje od 25 posto ukupne prodaje usluga, 15,5 posto ih tim putem ostvaruje 25 do 50 posto ukupne prodaje, a tek 17,3 posto ih u ovom trenutku putem interneta ostvaruje više od polovice svoje prodaje.

U narednih pet godina situacija će se, kako očekuju hotelijeri, znatno promijeniti u korist interneta te ih gotovo 50 posto smatra da će online kanali tada generirati više od polovice njihove ukupne prodaje.

Takva očekivanja prate i trendovi ulaganja u internet marketing. Iako gotovo 70 posto ispitanika smatra da je oglašavanje na internetu isplativije od onog u tradicionalnim medijima, trenutno gotovo 45 posto hotela ulaže manje od četvrtine svojih marketinških sredstava u online kanale oglašavanja.

U idućih pet godina i to bi se trebalo promijeniti odnosno 42,9 posto hotelijera planira za internet marketing izdvajati više od polovice svog  marketinškog budžeta.

Među online oglasnim formatima među hrvatskim hotelijerima najpopularnije je oglašavanje na tražilicama, što prakticira 65 posto ispitanika. Gotovo 60 posto koristi 'bannere', 55 posto specijalizirane strane internetske oglasnike, a oglašavanje na društvenoj mreži Facebook njih 51 posto. (Hina)



Pisane vijesti