Intervju ministra turizma Slobodnoj Dalmaciji

Slika /arhiva/120214-SD-L.jpg

Prvi dani na funkciji ministra turizma Veljku Ostojiću su došli u najnezgodnije vrijeme. Naime, poslovna dinamika turizma je takva da se cijela godina oblikuje u idućih mjesec-dva dana, u kojima se donose ključne odluke i programi. Kako će uhvatiti zadane rokove, kojim redom kreće i što su mu prioriteti, pitali smo novog ministra turizma.

Najavili ste snižavanje stope PDV-a za sve usluge u turizmu na oko 10 posto. Hoće li Vlada tražiti i protuusluge od sektora, kako su to napravili u Francuskoj i Španjolskoj?

- Visina stope PDV-a, odnosno njegovo smanjenje jedno je od ključnih pitanja konkurentnosti turističkog sektora. Imajući u vidu značaj turizma za nacionalno gospodarstvo, njegovu povezanost s ostalim dijelovima gospodarstva te razvojni potencijal, možemo očekivati dodatne poticaje Vlade, što je najavljeno ne samo s moje strane, već i od predsjednika Vlade te ministra financija. Naravno da ćemo pratiti učinke najavljenih mjera te ćemo preko nacionalnih strukovnih udruga poslati određene poruke turističkim subjektima, gdje ćemo tražiti snižavanje cijena, veću zaposlenost i ulaganje u povećanje kvalitete ponude.

Stalno se naglašava potreba produženja sezone, ali avioveze se oslanjaju na ljeto. Hoće li država prestati sufinancirati letove u glavnoj sezoni, u korist onih koji lete cijelu godinu i produžavaju sezonu?

Pitanje zračne povezanosti naših odredišta s emitivnim tržištima preduvjet je produženja sezone, pogotovo za udaljenije dijelove Hrvatske. Cilj svih potpora je dati poticaj dolascima u niskoj sezoni, odnosno ostvariti potpuno komercijalni odnos u glavnoj sezoni. Ponekad tehnologija posla to u potpunosti ne dopušta, no kada god bude moguće, osnovni princip bit će poticaj isključivo za nisku sezonu.

Kao predsjednik HTZ-a, kako ocjenjujete nacionalnu turističku promociju do sada i kako je vidite ubuduće?

- Program rada HTZ-a temelji se na Strateškome marketinškom planu hrvatskog turizma do 2014. godine i treba inzistirati na njegovoj integralnoj operativnoj primjeni. Također ćemo nastojati restrukturirati i dodatno profesionalizirati sustav turističkih zajednica po principu destinacijske marketing organizacije. Pritom bi lokalne turističke zajednice trebale upravljati destinacijom i stvarati nove proizvode, dok bi za promociju bile zadužene regionalna, odnosno nacionalna razina.

Još nema ni programa rada HTZ-a za 2012. godinu? Kada ćete formirati Sabor i Vijeće HTZ-a?

- Nažalost, niti je program rada donesen na vrijeme niti su tijela nacionalne turističke organizacije formirana. Prijedlog programa bit će na dnevnom redu Turističkog vijeća najvjerojatnije sljedećeg tjedna nakon što s Glavnim uredom usuglasimo materijale, a konstituiranje novog saziva Sabora HTZ-a nakon 20. siječnja.

Privatizacija državnih turističkih tvrtki jedan je od prioriteta, a među njima je i ACI. Što s njim planirate?

- Istina, među vodećim preokupacijama bit će nam daljnja privatizacija turističkih tvrtki u većinskom državnom vlasništvu. U pravilu će se u sljedeće četiri godine neprivatizirane hotelske tvrtke prvo restrukturirati, a zatim i privatizirati. Što se ACI-ja tiče, on je u formalnoj nadležnosti Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, no po mom sudu i tu se trebaju dogoditi konkretni pomaci u pravcu neke vrste privatizacije, što ne mora nužno značiti i prodaju.

Kako u kratkom vremenu privući investitore u objekte Cluba Adriatic (Baško Polje, Kupari...)? U kojem realnom roku bi oni mogli biti stavljeni u funkciju?

- Cjelokupan plan privatizacije turističkog portfelja je u izradi i bit će javno predstavljen odmah po njegovu završetku. Investicije, ne samo u turističkom sektoru, ključ su pokretanja gospodarstva, zaposlenosti, i odmah smo krenuli na pripremu pojedinih projekata. No, unatoč tome, realno je očekivati da bi ti objekti mogli biti stavljeni u funkciju u sljedeću godinu i pol do dvije godine.

Mislite li da ćete za sve planove imati punu potporu Vlade, osobito financijskog dijela?

- Nemam razloga ne misliti tako. Dapače, čvrsto vjerujem u to. U konačnici, Ministarstvo turizma je dio Vlade RH i sve će odluke biti donesene nakon zajedničke analize i simulacije učinaka turizma na ukupno gospodarstvo.

Kakva će biti turistička 2012. godina za Hrvatsku?

- Jednom riječju - izazovna. No, ova će godina biti i složena zbog niza okolnosti, među kojima su i još uvijek nestabilno gospodarstvo u Europi, jačanje i oštra konkurentska utakmica mediteranskih zemalja, vjerojatni jači povratak turizma zemalja sjeverne Afrike, nepovoljan raspored školskih i vjerskih praznika, dva velika sportska događanja koja, željeli mi to priznati ili ne, imaju utjecaj na turistička kretanja. Ne manje važno, vremenske prilike lani, naročito u posezoni, bile su idealne.

No, da istaknem i nešto pozitivno, a to je stanje gospodarstva u Njemačkoj, najvećem svjetskom emitivnom tržištu. Rekordno visoka zaposlenost je nešto što daje dah optimizma. Što se fizičkih pokazatelja tiče, vjerujem da možemo ponoviti 2011. godinu, s time da su naše ambicije i veće od toga. Također vjerujem da će financijski učinci biti bolji nego 2011. godine, a na njih će sigurno utjecati i odluke koje ćemo uskoro donijeti.

Gdje provodite godišnji odmor?

- Zimi sam obično putovao u daleke destinacije, a ljeti plovio Jadranom. Vis mi je najudaljenija točka do koje sam doplovio iz Medulina. No, svjestan sam da sljedeće četiri godine toga neće biti.

Niki Buliću je istekao mandat direktora HTZ-a. Hoćete li mijenjati čelnika HTZ-a, kako mediji najavljuju?

- Raspisat ćemo javni natječaj za izbor direktora Glavnog ureda i odabrati najkvalitetnijeg kandidata.

(Ružica Mikačić, Slobodna Dalmacija, 4. 1. 2012.)



Pisane vijesti