- Objavljeno: 01.06.2004.
'Hrvatski proizvod za hrvatski turizam'
Povezivanje domaćih proizvođača i hotelskih tvrtki je nacionalni interes, istaknuo je Kalmeta rekavši da kroz hrvatski turizam godišnje imamo 10-ak milijuna potrošača kojima možemo ponuditi svoje proizvode, a da oni ne moraju proći granicu. Stoga bi navedeni projekt trebao pokazati koje su mogućnosti i potrebe turizma i na koji način ih pod najpovoljnijim uvjetima mogu podmiriti domaći proizvođači, a na državi je da stimulativnim mjerama potakne realizaciju tog procesa.
Rezultati koje je hrvatski turizam ostvario u prva četiri mjeseca pokazuju da su naše prognoze o rastu turističkog prometa od 3-5% bile realne, istaknula je Gordana Borojević, pomoćnica ministra za turističku politiku i tržište. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u prva 4 mjeseca ove godine ostvareno je 827 tisuća dolazaka, što je 7% više nego za isto razdoblje prošle godine. Od toga 503 tisuće su bili strani, a 325 tisuća domaći gosti. Ostvareni broj noćenja iznosi 2,4 milijuna, što je 10% više nego za isto razdoblje lani.
Najveći rast dolazaka ostvaren je s francuskog tržišta (92%), norveškog (70%), švedskog (53%), belgijskog (47%), švicarskog (46%), mađarskog (18%), britanskog (17%) i njemačkog (4%). Što se tiče županija, najveći porast broja noćenja bilježi Zadarska (51%), Ličko-senjska i Dubrovačko-neretvanska (33%).