- Objavljeno: 10.03.2010.
Hrvatska na turističkoj burzi ITB: Posebne mjere za posebno tržište
Međunarodni sajam ITB zasigurno je najvažniji turistički sajam kada je u pitanju hrvatski turizam. Ujedno je to i odlično mjesto za zahvalu našim vjernim gostima iz Njemačke, rekao je ministar turizma Damir Bajs na početku svog današnjeg obraćanja hrvatskim i njemačkim novinarima u Berlinu. U nastavku se osvrnuo na turbulentnu 2009. godinu u kojoj su se, unatoč svjetskoj gospodarskoj krizi, njemački turisti pokazali najbrojnijima u našoj zemlji. Podsjećamo, u Hrvatskoj ih se prošle godine odmaralo 1,6 milijuna, odnosno 2,2 posto više u usporedbi s godinom ranije, te su pritom ostvarili 11,5 milijuna ili 4,3 posto više noćenja. Prema riječima ministra Bajsa, njemački turisti su zahvalni i vjerni gosti koji traže vrijednost za novac, a kvalitetu boravka ističu kao najvažniju pri odabiru odredišta. Hrvatsku percipiraju kao malu, ali izuzetno lijepu zemlju i poželjno turističko odredište, čemu svjedoči i velik interes na hrvatskom štandu u Berlinu.
Međunarodni sajam ITB zasigurno je najvažniji turistički sajam kada je u pitanju hrvatski turizam. Ujedno je to i odlično mjesto za zahvalu našim vjernim gostima iz Njemačke, rekao je ministar turizma Damir Bajs na početku svog današnjeg obraćanja hrvatskim i njemačkim novinarima u Berlinu.

U nastavku se osvrnuo na turbulentnu 2009. godinu u kojoj su se, unatoč svjetskoj gospodarskoj krizi, njemački turisti pokazali najbrojnijima u našoj zemlji. Podsjećamo, u Hrvatskoj ih se prošle godine odmaralo 1,6 milijuna, odnosno 2,2 posto više u usporedbi s godinom ranije, te su pritom ostvarili 11,5 milijuna ili 4,3 posto više noćenja.

U nastavku se osvrnuo na turbulentnu 2009. godinu u kojoj su se, unatoč svjetskoj gospodarskoj krizi, njemački turisti pokazali najbrojnijima u našoj zemlji. Podsjećamo, u Hrvatskoj ih se prošle godine odmaralo 1,6 milijuna, odnosno 2,2 posto više u usporedbi s godinom ranije, te su pritom ostvarili 11,5 milijuna ili 4,3 posto više noćenja.

Prema riječima ministra Bajsa, njemački turisti su zahvalni i vjerni gosti koji traže vrijednost za novac, a kvalitetu boravka ističu kao najvažniju pri odabiru odredišta. Hrvatsku percipiraju kao malu, ali izuzetno lijepu zemlju i poželjno turističko odredište, čemu svjedoči i velik interes na hrvatskom štandu u Berlinu.

Nijemci koji najviše posjećuju Hrvatsku dolaze iz pokrajina Bayern, Baden-Württenberg i Nordrhein-Westfalen, a omiljena odredišta za odmor u našoj zemlji su im Istarska, Primorsko-goranska i Splitsko-dalmatinska županija. Svima njima, nastavio je ministar, Hrvatska pruža tri iznimno bitna čimbenika, od kojih je na prvom mjestu kvaliteta, koju redovito prati i porast broja hotela s četiri i pet zvjezdica.

Naime, u Hrvatskoj ih je trenutno 144 s četiri i 23 s pet zvjezdica, a samo godinu dana prije bilo ih je 125 s četiri i 16 s pet zvjezdica. Isti trend slijede i marine i kampovi. Drugi važan čimbenik za njemačke goste su blizina te kvaliteta autocesta, u koje Hrvatska kontinuirano ulaže, a što nas ujedno svrstava i u red najsigurnih odredišta. Vrijednost za novac treća je hrvatska kvaliteta, rekao je ministar Bajs, i podsjetio da je 2009. bila tzv. godina gosta, odnosno godina u kojoj je gost određivao uvjete.

Govoreći o daljnjim aktivnostima na ovom ključnom sajmu za hrvatski turizam, ministar je istaknuo sutrašnje potpisivanje ugovora za udružene tržišne aktivnosti s njemačkim organizatorima putovanja. Naime, vrijednost ovogodišnjeg udruženog oglašavanja i udruženih poticaja na tom će tržištu iznositi gotovo 2,08 milijuna eura, odnosno gotovo trostruko više u usporedbi s prošlom godinom kada je za udruženo oglašavanje realizirano oko 700 tisuća eura. Spomenute brojke dovoljno govore o povećanom interesu njemačkih turoperatora za hrvatsko tržište, ali i o vjernosti koju mu iskazuju.

Iako svjesna konkurencije i teške borbe koja će se ove godine voditi za svakog gosta, Hrvatska će se svojom kvalitetom hrabro boriti na tržištu i svoje goste neće razočarati, poručio je ministar Bajs na kraju svog obraćanja predstavnicima medija.

U nastavku susreta s medijima Niko Bulić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ), predstavio je veliku promidžbenu aktivnost koju HTZ ove godine provodi na njemačkom tržištu i nove slogane kojima će se u toj zemlji promovirati naš turizam. Neke od poruka kojima će se Hrvatska „hvaliti“ su zemlja s više od dvije tisuće sunčanih sati, više od 1200 otoka i zemlja s desetak UNESCO-vih spomenika.