- Objavljeno: 07.12.2017.
DMK forum: Budućnost organizacija i kompanija destinacijskog menadžmenta počiva na marketingu i digitalizaciji
Peti nacionalni DMK forum posvećen destinacijskim menadžment kompanijama (DMK) i destinacijskim menadžment organizacijama (DMO) u organizaciji Hrvatske turističke zajednice okupio je velik broj predstavnika turističkih zajednica i destinacijskih menadžment kompanija, koji su tokom jednodnevnog programa kroz niz predavanja domaćih i inozemnih stručnjaka imali prilike saznati više o budućnosti kompanija i organizacija destinacijskog menadžmenta, mogućnostima i trendovima u digitalnom marketingu, primjerima dobre prakse iz područja destinacijskog menadžmenta te poslovanju domaćih i inozemnih destinacijskih menadžment kompanija.
Važnost DMK istaknuta je i u Strategiji razvoja turizma do 2020. godine prema kojoj bi brojka od tridesetak trenutno registriranih specijaliziranih DMK agencija trebala narasti do 150 koje bi u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama, privatnim poduzetnicima po cijeloj Hrvatskoj nudile raznovrsne turističke programe, ture i specijalizirane doživljaje većinom za pred i posezonu.
Državni tajnik Tonči Glavina tom je prigodom istaknuo: „Ministarstvo turizma podržava snažnu sinergiju destinacijskih menadžment kompanija i organizacija koja garantira razvoj složenih proizvoda, ali i razvoj turističkih regija te stoga radimo i na izmjeni paketa turističkih zakona koji će osnažiti njihov rast i rad te pružiti mogućnost da razvijaju nove ponude kakve do sada nismo imali te tako privući nove posjetitelje u Hrvatsku.“
Tokom foruma odgovoreno je na niz pitanja, između ostalog i to kakva budućnost čeka organizacije i kompanije destinacijskog menadžmenta. Odgovor je pružio Dieter Hardt-Stremyr iz Graz Tourismus and Stadtmarketing koji je istaknuo da naglasak treba biti na marketingu i digitalizaciji uz nužnu prisutnost na svim društvenim mrežama. Koliko je važno privući pozornost potencijalnih posjetitelja na kreativne i inovativne načine potvrdio je i Emmyjem nagrađen Mark Crawford iz američke produkcijske kuće Exposure Labs. Crawford je predstavio kreativan proces storytellinga te naglasio da storytelling ima moć mijenjanja percepcije i rušenja barijera.
U nastavku programa predstavljena je i na tržištu sve traženija usluga putovanja po mjeri - tailor made putovanja. Igor Auferber iz hrvatske DMK agencije specijalizirane za gastronomske i kulturne ture Tureta Travel naglasio je kako individualna putovanja i tailor made programi zahtijevaju vrlo sustavan pristup svakom pojedinačnom gostu te da u tome leži najveći izazov.
Prosječan svjetski turist danas pripada takozvanoj generaciji milenijalaca te ga odlikuje socijalna tolerantnost, ekološka osviještenost, miroljubivost i tehnološka briljantnost. Upravo stoga DMK i DMO moraju znati kako marketinški komunicirati sa ovom zahtjevnoj skupinom, koja na mjesečnoj bazi 127 sata konzumira digitalni sadržaj. Naglasak treba biti na brzini, pravodobnoj izmjeni informacija s kreativnim pristupom potvrdio je David Meany iz vodeće europske putničke kompanije Contiki. Važnost interneta, posebice Google oglašavanja izložio je Miroslav Varga iz agencije Escape koji je naglasio da u oglašavanju treba nastojati biti autohton i originalan kako bi se što više istaknulo na tržištu prepunom uobičajenih reklama, bannera i oglasa.
Peti nacionalni DMK forum zaključen je panel raspravom o temi trendova u digitalnom oglašavanju u kojem su svoje mišljenje iznijeli vodeći hrvatski stručnjaci iz područja brendiranja i oglašavanja; direktorica sektora za oglašavanje Hrvatske turističke zajednice Tina Jukić, Mario Frančešević iz agencije specijalizirane za digitalni marketing i oglašavanje, direktor komunikacijske i digitalne agencije 404 Nikola Vrdoljak te Hrvoje Šepić iz Adria Bike Group. (www.htz.hr)