Bajs: Turizam među uslužnim djelatnostima napravio najveći pomak

Slika /arhiva/100601-htz1.jpg

Najnoviji podaci Državnog zavoda za statistiku o porastu prometa većine uslužnih djelatnosti u Hrvatskoj u drugom tromjesečju ove godine u odnosu na isto tromjesečje prošle godine, pri čemu su najveći porasti zabilježeni u djelatnostima trgovine hranom te onima vezanim za turizam, pokazuju da je turizam ove godine među svim uslužnim djelatnostima napravio najveći pomak, ocjena je ministra turizma Damira Bajsa.

Po podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS) najveći rast prometa među uslužnim djelatnostima u drugom tromjesečju ove godine od 13,8 posto zabilježen je u trgovini na veliko hranom, pićima i duhanom, što slijede djelatnosti putničkih agencija, touroperatora i ostalih rezervacijskih usluga s porastom od 11,4 posto i djelatnost pružanja smještaja, pripreme i usluživanja hrane s porastom prometa od 5,7 posto.

Ti prvi rezultati DZS-a su i dobra najava da bi se mogla ostvariti predviđanja analitičara da će ove godine ukupni prihodi od turizma biti viši nego lanjski, a porast tih prihoda bi mogao biti i viši od očekivanog, kaže Bajs.

Već se otprije zna da je predsezona, do lipnja ove godine, bila znatno bolja u fizičkom smislu (dolasci i noćenja turista) od lanjske, a ovi podaci Državnog zavoda potvrđuju da je ona bila bolja i u financijskom smislu, odnosno da su i turisti trošili više, ističe Bajs.

Nastavak trenda porasta prometa ministar očekuje i u posezoni, rujnu i listopadu, pa i na razini cijele godine. Koliki će točno biti porast, kaže, pričekati podatke DZS-a.

Komentirajući poraste prometa u drugom tromjesečju u djelatnostima vezanim za turizam, predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) Kristian Šuštar ističe da su očekivani i korespondiraju s rastom fizičkih turističkih pokazatelja.

Većina podataka DZS-a, pa i oni strukovnih udruga, govore da će turistički sektor u cijelosti imati vrlo uspješnu godinu, kaže Šustar i napominje da se i kod većine hotelijera na Jadranu, prema dosadašnjim saznanjima, očekuje znatan, uglavnom dvoznamenkasti rast prihoda u odnosu na prošlu godinu.

Objašnjenje za takve rezultate su i u tome što se u ovu sezonu, odnosno predsezonu ušlo bez velikog stresa koji je bio prisutan u prethodne dvije godine, a stabilizirala se i tržišna situacija, pomogle su i pravodobne te kvalitetne mjere javnog i privatnog sektora.
Iako, po njemu, neki segmenti u mjerama možda nisu obrađeni dovoljno detaljno, one su ipak dale dobre rezultate, posebno u segmentu organiziranog turističkog prometa gdje je bio i usmjeren veći dio mjera, a to se i vidi i iz podataka o 11,4 postotnom rastu prometa kod putničkih agencija, touroperatora i ostalih rezervacijskih usluga.

Šustar napominje i kako je činjenica da je hrvatski turizam još uvijek nedovoljno konkurentan te da mu nedostaju investicije i stvarno produljenje sezone. Investitorima još nismo dovoljno privlačni, a bez jasne strategije koja će uključiti gospodarski, fiskalni i pravni okvir mogući su, kaže, samo 'kozmetički' pomaci.

I predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba misli da će ova turistička godina u financijskom smislu biti bolja od lanjske, posebno za organizirani turistički promet i agencije koje su, kako kaže, kvalitetnom pripremom i u suradnji s javnim sektorom i prošle godine već zabilježile rast prometa od gotovo 7 posto. Ove je godine taj rast i nešto veći te vjeruje da je moguće da se trend dvoznamenkastog rasta zadrži i do kraja godine, posebno u segmentu grupnih putovanja. (Hina)



Pisane vijesti