Zadržavanje statusa lidera regije u vinarstvu i vinogradarstvu, povećanje izvoza i konkurentnosti, jačanje brenda i praćenje svjetskih trendova u marketingu - neki su od najvažnijih ciljeva Strategije razvoja istarskog vinarstva i vinogradarstva do 2030. godine, usvojene u Poreču na izbornoj skupštini Vinistre. Tijekom četvrt stoljeća postojanja Udruge vinara i vinogradara Istre, istarski vinari danas imaju proizvod svjetskog glasa, njihove vinarije atraktivna su turistička odredišta, a vino je, uz sjajnu gastronomiju, među prva tri motiva dolaska turista u Istru.
Strategija je izrađena uz snažnu podršku Istarske županije i u suradnji s Vinistrom, udrugom sa 130 članova koji imaju jasnu viziju kako treba izgledati Istra kao vinska regija u 2030.
Važnu ulogu u promociji istarskih vina odigrala je Vinistra, najpopularnija i najdugovječnija hrvatska izložba vina u čijem su fokusu autohtone sorte malvazija i teran, koje su oduševile najpoznatije vinske kritičare i marketinške stručnjake kao što su Steven Spurrier, Oz Clarke i Tony Hodges.
„Ukratko cilj Strategije je jačanje brenda istarskog vina na svjetskoj vinskoj sceni. Istra je u proteklih 25 godina napravila najviše u vinarstvu i vinogradarstvu u Hrvatskoj. Došlo je vrijeme za novi iskorak. Temeljni motiv u izradi Strategije je želja da zadržimo vodeću poziciju u Hrvatskoj i regiji, ali i da poraste broj dolazaka vinoljubaca iz čitavog svijeta koji će posjetiti Istru i uživati u našim vinima“, kazao je Nikola Benvenuti, novi-stari predsjednik Vinistre kojem je na izbornoj Skupštini jednoglasno ponovo potvrđen mandat na četiri godine.
„Istra danas ima oko 3200 hektara pod vinogradima i godišnje proizvodi više od 20 milijuna litara vina, a već se učinilo mnogo u pogledu ulaganja u nasade vinove loze i u nove poljoprivredne tehnike, pa je ovaj dokument dodatni vjetar u leđa za više od 130 istarskih vinara i vinogradara“, zaključuje Benvenuti.
Ostale vijesti