Agencija Atlas za ovogodišnje uskrsne blagdane bilježi sličnu prodaju putovanja kao lani, pri čemu tradicionalno dobro idu europske destinacije i Jadran, uz nešto malo veću potražnju programa i u drugim regijama Hrvatske, doznaje se iz najveće domaće putničke agencije. "Zadovoljni smo prodajom aranžmana za predstojeće uskrsne blagdane u čijem su nastavku i proljetni školski praznici, a prošlogodišnju razinu prodaje držimo dobrom i zato što je lanjski Uskrs bio puno kasnije i s ljepšim vremenom", kazao je predsjednik Uprave Atlasa i adriatica.net Grupe Tomislav Varga. Navodi da strani turisti za te blagdane najviše u Hrvatskoj traže destinacije na Jadranu, dok su domaći, uz Jadran, rezervirali i putovanja u europske, ali i neke daleke destinacije.
Za uskrsne blagdane u Hrvatskoj će Atlas od stranih turista tradicionalno imati manje i veće grupe iz Engleske, Španjolske, Portugala, Njemačke, Slovenije i SAD-a, među kojima su najpopularnije kružne ture za Veliki tjedan od Zagreba preko Plitvica i Splita do Dubrovnika te boravci u Istri, srednjoj i južnoj Dalmaciji.
Domaći putnici najviše su za Uskrs u Hrvatskoj tražili aranžmane s pogodnostima, animacijom za djecu i tematskim događanjima poput bojanja pisanica, pri čemu je, kako kaže, najtraženiji bio četverodnevni aranžman za Mali Lošinj, te programi za Zadar, Primošten i Šibenik.
Od europskih putovanja domaći su se najviše odlučivali za Toskanu, Lisabon i Madrid, potom Pariz i London, dok je nakon par godina zastoja iznimno tražen i Istanbul, kao i daleka putovanja u Dubai, Ras al Khaimah, Maroko, Šri Lanku i na Maldive.
"Najviše su se tražili četverodnevni aranžmani s tri noćenja, cijene su otprilike na lanjskoj razini, te se kreću od oko 500 kuna za dva polupansiona na više, ovisno i o kategoriji smještaja. Za kontinentalni dio zemlje imamo nešto malo višu potražnju nego lani, pogotovo za termalne resorte i toplicama, poput Sv. Martina i Tuhelja, a dosta upita iz inozemstva imamo i za Zagreb", kaže Varga.
Napominjući kako Atlas i sve druge članice adriatica.net Grupe razvijaju i nude programe i usluge za sve hrvatske regije, Varga ističe da su u pozicioniranje i plasman ponude svih hrvatskih regija na stranim tržištima puno i uložili.
"Program regionalnog razvoja turizma za praktički cijelu Hrvatsku razvijamo od 2010., kada smo osnovali i specijalizirani odjel za kontinentalni turizam", kaže Varga, dodajući da u sklopu toga primjerice putnicima sa prekooceanskih tržišta nude ture za područje Baranje i Srijema, a plasirali su i katalog lovnog turizma.
"Nedavno smo slovenske grupe vodili na turu Đakovo, Kneževi vinogradi, Beli Manastir, Karanac, Kopački rit i Osijek, gdje goste općenito privlači eno-gastro ponuda te autentičnost lokalnog doživljaja. Imamo u ponudi i sve hrvatske toplice i terme, kao i lovni turizam u Slavoniji, biciklističke ture po Baranji. Vjerujemo i u razvoj zdravstvenog turizma, u čemu je potencijal ne toliko s velikim fizičkim brojkama koliko u potrošnji, a nakon što vidimo neka konkretna ulaganja u tom segmentu, Atlas je kao 'pantera u zasjedi' spreman 'skočiti' i kreirati ponudu za to tržište", poručuje Varga.
U svemu tome iznimno važnim drži ozbiljnija ulaganja samih destinacija i institucija, kao i ulogu lokalne samouprava i same zajednice odnosno stanovnika.
"Dobrih primjera regionalnog razvija turizma već imamo, poput primjerice Splita, koji je u zadnjih nekoliko godina iz tranzitnog grada postao perjanica hrvatskog turizma, te Zagreba koji je zaista postao destinacija. Atraktivni jesmo, puno je uloženo i u infrastrukturu u proteklih 20 godina, ali za razvoj turizma u regijama izvan Jadrana još nedostaje svijesti i spoznaje o njihovim mogućnostima, osnovne i šire ponude smještaja i sadržaja te više sinergije", zaključuje Varga.
(Hina)
Ostale vijesti