Svjetska turistička burza WTM u Londonu danas je počela optimizmom za iduću godinu zbog odličnih ovogodišnjih turističkih rezultata u većem dijelu svijeta, ali i dobrih ekonomskih prilika na tržištu Ujedinjenog Kraljevstva koje se ogledaju u porastu putovanja i turističke potrošnje Britanaca. Zbog takvih trendova ovogodišnji 36. WTM okupio je više izlagača nego lani, nešto iznad pet tisuća iz 190 zemalja svijeta, koji kao i Hrvatska promoviraju turističku ponudu i sklapaju poslovne dogovore s brojnim britanskim i drugim partnerima.
Svjetska turistička burza WTM u Londonu danas je počela optimizmom za iduću godinu zbog odličnih ovogodišnjih turističkih rezultata u većem dijelu svijeta, ali i dobrih ekonomskih prilika na tržištu Ujedinjenog Kraljevstva koje se ogledaju u porastu putovanja i turističke potrošnje Britanaca. Zbog takvih trendova ovogodišnji 36. WTM okupio je više izlagača nego lani, nešto iznad pet tisuća iz 190 zemalja svijeta, koji kao i Hrvatska promoviraju turističku ponudu i sklapaju poslovne dogovore s brojnim britanskim i drugim partnerima.
To je ujedno zadnji WTM koji će trajati četiri dana jer iduće godine postaje trodnevni 'event' ali ne zbog pada zanimanja ili broja izlagača nego kako bi posjetitelji iz cijelog svijeta mogli više uživati i trošiti u Londonu. Naime, četvrtak se smatra najboljim danom za shopping i promet u Londonu pa su u pripremi razni popusti za posjetitelje WTM-a kao i drugi programi. To pokazuje smjer i trend kojim ide londonska i britanska turistička politika - povećati turističku potrošnju u zemlji iznad iznosa koji Britanci potroše na putovanjima u inozemstvo, u čemu su godinama među prvih pet nacija svijeta.
Od kolovoza prošle godine do srpnja ove godine svijetom je putovalo više od 63,3 milijuna Britanaca ili 7 posto više nego u istom prethodnom razdoblju, a na tim su putovanjima potrošili 37,2 milijardi funti ili 6 posto više. Kao i uvijek najviše ih je išlo u Španjolsku, Francusku, SAD, Irsku i Italiju. U Hrvatsku ih je ove godine do kraja rujna došlo gotovo 480 tisuća ili 13,6 posto više, dok su s 2,4 milijuna noćenja u plusu od 15 posto, što ih čini jednim od uspješnijih tržišta ove godine za hrvatski turizam. Očekuje se da će broj njihovih dolazaka do kraja godine premašiti pola milijuna, čime bi Hrvatska prvi put dostigla brojke dolazaka s tog tržišta s kraja 1980-ih. Kako prostora za rast ima još, za iduću godinu se s tog tržišta najavljuje porast dolazaka za oko 20 posto, čemu bi trebale pridonijeti i nove avio linije prema Hrvatskoj, ali opet većinom sezonske.
Rast turizma u svijetu
Na samom početku WTM-a, Svjetska turistička organizacija-UNWTO objavila je i podatke o 810 milijuna međunarodnih turističkih dolazaka u svijetu u prvih osam mjeseci ove godine, što je porast za 33 milijuna ili 4,3 posto u odnosu na lani. Predviđa se da će do kraja godine ostati takav trend čime bi se premašila brojka od lanjskih rekordnih 1,1 milijardu stranih turista u svijetu.
Rezultatima u svjetskom turizmu ove godine najviše je pridonijela i dalje najposjećenija svjetska regija, Europa, koja je zabilježila najveće poraste dolazaka među svim regijama, od ukupnih 5 posto. Pritom je središnja i istočna Europa imala porast od 7 posto, sjeverna 6 posto, južna i Mediteran 5 posto, a zapadna 4 posto. U 28 zemalja EU-a stranih turističkih dolazaka ukupno je bilo 6 posto više nego u osam mjeseci prošle godine.
Regije Azija i Pacifik te obje Amerike imale su poraste dolazaka stranih turista od po 4 posto, dok je Afrika jedina u ukupnom minusu od 5 posto, s time da je pad dolazaka u sjevernoj Africi čak od 10 posto, dok je na Bliskom Istoku porast od 4 posto.
(Hina/FaH)