Udruga poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) predstavila je danas web burzu hotelijerstva, kao online platformu čiji je cilj jače povezivanje hotelijera s hrvatskim proizvođačima i dobavljačima. Na tom projektu UPUHH radi zadnjih godinu i pol u suradnji s Ministarstvom turizma i IT tvrtkom Proximity, a sada je na nju 'priključeno' oko 500 hotela, dok se suradnici tek priključuju. Osnovna članarina za proizvođače i dobavljače je 1500 kuna godišnje, a sustav će u potpunoj funkcionalnosti biti od četvrtka 29. listopada. Predstavljanju u hotelu Sheraton, uz oko stotinu hotelijera i raznih proizvođača, prisustvovali su ministri turizma i poljoprivrede Darko Lorencin i Tihomir Jakovina te direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.
Udruga poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) predstavila je danas web burzu hotelijerstva, kao online platformu čiji je cilj jače povezivanje hotelijera s hrvatskim proizvođačima i dobavljačima.
Na tom projektu UPUHH radi zadnjih godinu i pol u suradnji s Ministarstvom turizma i IT tvrtkom Proximity, a sada je na nju 'priključeno' oko 500 hotela, dok se suradnici tek priključuju.
Osnovna članarina za proizvođače i dobavljače je 1500 kuna godišnje, a sustav će u potpunoj funkcionalnosti biti od četvrtka 29. listopada.
Predstavljanju u hotelu Sheraton, uz oko stotinu hotelijera i raznih proizvođača, prisustvovali su ministri turizma i poljoprivrede Darko Lorencin i Tihomir Jakovina te direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.
Neki od prisutnih hotelijera kazali su da će im to olakšati poslovanje i da je web burza došla u pravo vrijeme jer sada počinju proračune i kalkulacije nabave za iduću godinu.
Direktor nabave Blue Sun grupacije Damir Baković poručio je da su njihova vrata svima otvorena, a sve više i malim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, jer je kvaliteta hrvatskih proizvoda neupitna a i cijenom konkurentna.
"Jedino što u Hrvatskoj nema, a važno je turizmu, su plastične ležaljke za plažu pa pozivam da to netko počne proizvoditi", poručio je Baković.
Direktor operacija rovinjske Maistre Goran Fabris istaknuo je da im svake godine, uz rast broja gostiju, raste i nabava te investicije u hranu, piće i drugu ponudu.
"Važna nam je kvaliteta i optimalna cijena proizvoda i usluga koju nabavljamo pri čemu imamo u vidu snagu brenda i želje gostiju i njihovu spremnost da plate određene proizvode pa će tako primjerice u Istri radije kupiti lokalnu malvaziju a manje slavonsku graševinu", poručio je Fabris.
Predsjednik UPUHH-a Kristian Šustar naglasio je da su u cijelom lancu nabave hotelijerima, a to podržava i web burza, najvažnije tri stvari - kvaliteta, dostupnost i cijena. "Bitno je spojiti ponudu i potražnju u realnom vremenu s ciljem bolje suradnje hotela i ostalih ponuđača ali i promovirati nacionalno te povećati domaću komponentu u turizmu", kazao je Šustar.
Pokretanju burze prethodila su istraživanja o potrebnim količinama određenih proizvoda i usluga u hotelima i o tome koliko se uvozi i koliko je proizvoda iz Hrvatske, pa je tako primjerice utvrđeno da 50 posto ribe u hotele dolazi iz inozemstva, ali i da je ukupno u hotelima udio domaćih proizvoda 71,5 posto.
"Ma kako netko mislio ovo je realnost, velika poduzeća i sustavi u Hrvatskoj su naučili raditi i s malima i u malim količinama i vjerujem da će za dvije-tri godine 71,5 posto biti i 90 posto", kazao je ministar Lorencin.
Tome se nada i ministar Jakovina koji je pohvalio projekt jer pruža niz prilika za poljoprivredne i proizvođače hrane.
"Imamo kvalitetnu hranu i radimo na zaštiti domaćih proizvoda, kojih je sada 20 na nacionalnoj i sedam na razini EU, i siguran sam da će i to sve više mjesta imati i u turizmu", rekao je Jakovina.
(Hina)