U utorak i srijedu, 13. i 14. listopada 2015. godine u Termama Tuhelj bit će održan "Interslast", međunarodni kongres slastičarstva, sladoledarstva i konditorstva.
Svečano otvorenje bit će u utorak, 13. listopada u 9.00 sati, Kongresna dvorana Invigo, Hotel Well Terme Tuhelj (Ljudevita Gaja 4, Tuheljske Toplice).
Kongres se održava u organizaciji izdavačke kuće Robinson, a pod pokroviteljstvom Krapinsko-zagorske županije, Hrvatske gospodarske komore ŽK Krapina, Obrtničke komore Krapinsko–zagorske županije, Turističke zajednice Krapinsko–zagorske županije, Hrvatskog kuharskog saveza, Saveza hrvatskih slastičara. Inozemni pokrovitelj je najveći svjetski sajam slastičarstva i sladoledarstva SIGEP, Rimini u Italiji, a inozemni glavni sponzor je Unigra S.r.l. Italija sa svojim brendom Master Martini. Glavni sponzor je Podravka d.d. Koprivnica a stručni i gastro sponzor Dukat d.d. Zagreb. U svojoj koncepciji „Interslast" se zauzima za dva segmenta; upoznati hrvatske slastičare s novitetima svjetskog slastičarstva, ne samo putem predavanja nego i stručnih radionica te intenzivirati napore da u bogat svijet izvornih slastica bude uvedeno više reda kako bi taj potencijal bio iskorišten i u turističko-ugostiteljskoj ponudi. U program je stoga uveden poseban dio pod nazivom „Folkslast“.
Interslast se ove godine opredijelio za sljedeće programe:
Na „Interslastu 2015.“ će gostovati slastičari iz 10 zemalja; Italije, Izraela, Češke, Armenije, Japana, Albanije, Njemačke, Slovenije, Austrije i Palestine (najavljen je dolazak iračkih slastičara iz Asirije) te putem svojih predavanja i radionica pokazati najmodernija postignuća u svijetu slastičarstva, a dio njih će putem radionica pokazati kako se spravljaju njihove izvorne i najpoznatije slastice. Jedan od vrlo važnih segmenata ovogodišnjeg „Interslasta“ bit će i natjecanje za „Pastry queen“ a pobjednica odlazi na svjetsko natjecanje u Italiju. Također, 14. listopada bit će održano natjecanje srednjih slastičarskih škola Hrvatske. Budući da se o zagorskim štrukljima kao slastičarsko-pekarskom proizvodu govori godinama kao o najizglednijem za dobivanje zaštite pri EU, pripremljen je i poseban dio, radionica zagorskih štruklja, koje će se moći kušati na licu mjesta.
STATISTIKA – u Hrvatskoj se po glavi stanovnika godišnje pojede 7,5 litara sladoleda godišnje, dok u Americi 15 litara. U Hrvatskoj su najveći ljubitelji i potrošači sladoleda Zagrepčani, a onda slijede Dalmatinci te iza njih Slavonci. U Hrvatskoj radi 580 slastičarnica. Niti jedna hrvatska grana nije u posljednje tri godine toliko propulzivna kao slastičarstvo. Ulaže se nove pogone i opremu. Prosječna investicija za opremu je od 20.000 do 100.000 eura, 80% opreme je kupljeno na leasing a manje na klasične bankovne kredite. Ukoliko je rad slastičarnice temeljen na dobroj organizaciji, programu i lokaciji, vrijeme povrata ulaganja je za 2 sezone ili 3-5 godina. Od 53 tone proizvedenih konditorskih proizvoda hrvatski proizvođači godišnje izvoze polovicu što je vrijednost blizu 118 milijuna dolara prihoda.