Na Plitvičkim jezerima pola milijuna turista

Do polovine srpnja Plitvice je posjetilo 500.000 turista i svi su izgledi da će 2015. biti rekordna turistička godina, službena je procjena iz Nacionalnog parka Plitvička jezera.

Za takve rezultate NP Plitvička jezera ulažu desetke milijuna kuna u obnovu soba, staza i šetnica. Proljetos je tako obnovljena najpoznatija šetnica s vidikovcem Velikog slapa. Obnovljena je i putnička flota panoramskih elektrobrodova i nabavljen novi brod na jezeru Kozjak, a obnovljen je i vozni park panoramskih vlakova.

Elektroflota Plitvičkih jezera s osam brodova, od kojih neki prevoze i po stotinu osoba, najveća je elektroflota u Europi. Ti brodovi plove po jezeru Kozjak, najvećem od 16 plitvičkih jezera, koje je u ovo doba godine, posebno za sunčanog dana, fascinantno zelene boje.

Glasnogovornik parka Ognjen Borčić ističe kako je u usporedbi s prošlom godinom do 10. srpnja bilo šezdeset tisuća posjetitelja više, što je rast od 15 posto, a podaci iz predsezone govore o dvadesetpostotnom rastu raznih pokazatelja. Broj noćenja u 380 smještajnih jedinica četiri hotela i 2.500 smještajnih jedinica u dva autokampa, "Korani" na sjeveru i "Borju" na jugu, također raste. U prvih šest mjeseci bilo je 4,6 posto više noćenja nego u istom razdoblju prošle godine.

"Mi smo prava 'Hrvatska 365', jer smo otvoreni i u predsezoni i u posezoni, naravno i sada na vrhuncu sezone kada je znatno više turista. Jednostavno rečeno, otvoreni smo 365 dana u godini bez obzira na vremenske uvjete. Iako je i sada u ljetnoj sezoni puno turista s Dalekog istoka, sada ipak prednjače gosti iz europskih zemalja koji su u Hrvatskoj na ljetovanju. I nije to samo obilazak jezera, dolazak, već bilježimo i rast u hotelijersko-ugostiteljskim kapacitetima", kaže Borčić.

Analiza broja noćenja pokazuje da su u prvih šest mjeseci prednjačili Japanci, Nijemci i Korejci, pri čemu gosti iz Koreje bilježe znatan rast. Oni su, naime, prethodnih godina bili od 10 do 13 mjesta, a sada su treći.

Na pitanje o razlozima dobrih rezultata Borčić odgovara da su razlozi raznoliki, ali da nema sumnje da nisu zasluga samo prošlogodišnjeg i ovogodišnjeg menadžmenta i djelatnika, niti samo zbog nekih reality showova, već su rezultat dugogodišnjih napora. Plitvice se već godinama promoviraju na baš svim većim turističkim sajmovima.

"Možemo se zato pohvaliti da su Plitvička jezera i Dubrovnik postale jedine 'must see' hrvatske destinacije Europe. Dakle, posjetitelji koji dolaze iz bilo koje strane svijeta u ovaj prostor istoka Europe znaju da bi 'morali' vidjeti Plitvice i Dubrovnik. Za Korejce njihov reality show jednim djelom igra ulogu poticaja za dolazak, ali samo u posljednje vrijeme. Korejci su veliki ljubitelji prirode i prepoznali su nas unatrag tri godine kao nešto toliko fascinantno, očuvano, takav sklad prirode i čovjeka, da dolaze u povećanom broju. Općenito dolasku turista iz dalekoistočnih zemalja pridonijele su i lijepe reportaže koje smo radili za kinesku i korejsku televiziju, i slično", rekao je Borčić.

Velik broj gostiju vraća se na Plitvice i po treći i četvrti put. Francuskinja hrvatskog porijekla Georgette Legeron, koja je ovog ljeta u Hrvatskoj na tri tjedna, šest je sati s unukom i prijateljima provela na Plitvicama, iako joj je to četvrti obilazak od djetinjstva.

Upitala je Borčića što bi bilo da se njoj ili drugim gostima nešto dogodilo, a on je napomenuo kako se kupnjom ulaznica za jednodnevni obilazak Plitvičkih jezera kupuje i zdravstveno osiguranje te kako imaju dežuran stručni tim liječnika za hitnu medicinsku pomoć.

(Hina) 



Pisane vijesti