Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka projektom podizanja razine konkurentnosti turističkih sadržaja uz glavne cestovne prometnice želi potaknuti privatne i državne tvrtke na udruživanje s javnim sektorom u svrhu zajedničke promocije zanimljivih turističkih sadržaja u Hrvatskoj. Pri tome se prije svega misli na turstičke destinacije u kontinentalnom dijelu naše zemlje, za čiji razvitak lokalne jedinice i županije nemaju dovoljno vlastitih financijskih sredstava, naglasio je Zdenko Mičić državni tajnik za turizam prilikom današnje prezentacije projekta.
Pomoćnik ministra za turističku politiku i tržište, Želimir Kramarić dodao je kako se ovim putem nastoji Hrvatsku prije svega prikazati kao organiziranu turističku destinaciju.
U prvom dijelu predstavljanja projekta prikazani su rezultati istraživačke studije „TOMAS TRANZIT 2005. i 2006.“ koju su pripremili predstavnici Instituta za turizam, a koja je izrađena po narudžbi Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka.
Navedeno istraživanje pokazuje postojeće stanje potrošnje turista u tranzitu, a drugi dio čini razvojni projekt tvrtke Hosting International pod nazivom „LOOK AROUND – pronađi svoj najdraži put“.
Siniša Horak iz Instituta za turizam istaknuo je kako ključni rezultati pokazuju da prosječna duljina putovanja domaćih i inozemnih turista u Hrvatskoj do pojedinih odredišta iznosi oko 237 km, uz prosječno trajanje puta od 4,5 sati. Oko 83% turista koristi se autocestom i poluautocestom, a dvije trećine njih se zaustavlja na putu do primorskih odredišta.
Horak pri tome naglašava kako je potrošnja turista tijekom putovanja po Hrvatskoj u 2005. godini iznosila oko 20 eura po osobi, s time da najveći dio tog iznosa otpada na troškove goriva (40%), cestarine (22%) i trajektni prijevoz (11%).
Barbara Gregurević iz Hosting Internationala, koji je izradio studiju „LOOK AROUND – pronađi svoj najdraži put“, smatra kako je moguće potaknuti turiste da tijekom svojih putovanja posjete turističke destinacije uz ceste, dodajući kako je 2006. godine oko 93% turističkih dolazaka u Hrvatskoj ostvareno cestovnim prijevoznim sredstvima.
Nadalje, naglasila je kako “Krovni turistički putovi” integriraju cjelovitu turističku ponudu Republike Hrvatske u jedinstveni turistički proizvod.
U tu svrhu planira se priprema odgovarajućeg promotivnog materijala i postavljanje signalizacije uz glavne hrvatske prometnice. Za sada su izrađene cestovna i turistička karta, a očekuje se i dovršetak turističkog vodiča te postavljanje Internet stranice, imidž plakata, brošura i sl.
Jedan od konkretnih oblika suradnje između javnog i privatnog sektora zamišljen je na način da TZ županija na svom području i duž turističkih putova koje pokrivaju predlažu zanimljive gospodarske subjekte koji će se u okviru ovog projekta reklamirati. Daljnje informacije osiguravati će se putem turističkih ureda i info centara, što uključuje i prirodne i kulturne znamenitosti, manifestacije, gastronomsku ponudu i druge oblike zabave.
Cilj je današnjih prezentacija obratiti se pozvanim predstavnicima gospodarstva i svim zinteresiranim proizvođačima, trgovačkim lancima, bankama, mobilnim operaterima kao mogućim partnerima i podupirateljima projekta.
Uz predstavnike Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka na prezentaciji su nazočili predstavnici ministarstava (financija, unutarnjih poslova i kulture), HTZ-a, HGK-a, HOK-a, HUP-a, HAK-a, Croatia Airlinesa, Jadrolinije, Hrvatskih cesta, Hrvatskih autocesta, koncesionara na autocestama, Hrvatskih željeznica, strukovnih udruga (hotelijera, kampista, malih i obiteljskih hotela, turističkih agencija, ferijalaca) i turističkih zajednica županija.