U Hrvatskoj se sve više radi na kreiranju kulturno turističkih proizvoda, a sve je vidljiviji profesionalni te sinergijski pristup kulturnih, turističkih i drugih ustanova u njihovom kreiranju pa se može očekivati i porast proizvoda i projekata kulturnog turizma i turista kojima će to biti motiv dolaska.
Poručila je to u petak predsjednica Zajednice kulturnog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) Renata Nevidal s tematske sjednice te Zajednice na kojoj su predstavljeni neki projekti kulturnog turizma na kojima hrvatski stručnjaci aktivno rade u suradnji s europskim i stručnjacima iz regije.
To su projekti Danube Limes Brand, Dunavske kulturne rute II, Muzej vučedolske kulture, Napoleonske rute Europe, u koje se Hrvatska 'glatko' uključila s obzirom na svoje kulturno-povijesno, geološko, zemljopisno i prirodno naslijeđe.
Neki od njih su dio većih EU projekata, gotovo svi su dobili i nešto sufinaciranja iz EU fondova, a na gotovo svima se radi zadnjih nekoliko godina i trebat će još nekoliko mjeseci pa i godina da se realizira i dovrši bar neke od njihovih dijelova.
Osim na promoviranju tih projekata i proizvoda kulturnog turizma, Zajednica pri HGK nastoji skrenuti i pažnju na njihovu komercijalnu stranu, jer, kako kaže Nevidal "nije dovoljno samo imati kvalitetan proizvod nego on mora imati i dobru infrastrukturu, od najobičnije tzv. servisno-informative, preko interpretacijskih tabli i stručnog vođenja do diferenciranja ponude za različite dobne i druge skupine".
Važna je i njihova prihodovna strana, a istaknuta je i važnost kulturnog turizma za produljenje sezone.
"Kultura je zasigurno jedan od elemenata na koji se može vezati produljenje turističke sezone, ali i razvoj i proširenje turizma i u unutrašnjosti, jer u gotovo svakom i najmanjem hrvatskom mjestu i selu postoji nešto što se može upakirati i prodavati kao kulturno-povijesno-turistički proizvod", smatra Nevidal.
Stoga kroz rad Zajednice, a i kroz Klub kulturnog turizma u HGK, za kojeg je najavljeno da će se uskoro revitalizirati, daje prilika tvrtkama, udrugama i pojedincima da prezentiraju svoj rad i aktivnosti kako bi s javnosti podijelili primjere dobre prakse iz područja kulturnog turizma i s ciljem da se i oni aktivno uključe u projekt Hrvatske turističke zajednice (HTZ) produljenja turističke sezone Hrvatska 365.
Zajednica kulturnog turizma pri HGK okuplja oko 160 članica, od kojih su njih oko stotinu turističke agencije, a ostalo muzeji, galerije, udruge turističkih vodiča i druge udruge i tvrtke koje u tome nalaze svoj interes.
(Hina)