Sedmi u nizu okruglih stolova o foto turizmu, ovaj put s temom "Foto turizam - turistički proizvod za PPS?“, održan je jučer u gradu Cresu, u organizaciji Udruge nezavisnih putničkih agenata (UNPAH) i turističkih zajednica Cresa i Malog Lošinja, s osnovnim ciljem predstavljanja ovog turističkog proizvoda na području cresko-lošinjskog arhipelaga.
Jedinstvenost kulturne i prirodne baštine i raznolikost turističke ponude otoka Cresa i Lošinja predstavile su direktorice njihovih turističkih zajednica, Sanja Živanović i Đurđica Šimičić, dok je predsjednik UNPAH-a Zlatko Kukec izvijestio o šest dosad održanih okruglih stolova o foto turizmu. Kao i tijekom ranije održanih okupljanja o ovoj temi, zaključeno je da se foto turizam može razvijati na svim odredištima suradnjom s profesionalnim fotografima i uz angažman agencija i turističkih zajednica koje će oblikovati tematske aranžmane i promovirati ih zahtjevnijim gostima, najšečće onima što dolaze u pred i posezoni. O društvenim mrežama i foto turizmu govorio je Bosiljko Domazet iz Ministarstva turizma, dok je o uspješnim promocijama hrvatskog turizma u svijetu i ulozi fotografije u tome govorio Milo Sršen iz Hrvatske turističke zajednice.
Autor radionice foto turizma Brijuni Marko Vrdoljak govorio je o prvim održanim događanjima i radionicama s ovom temom, uz sudjelovanje profesionalnih i fotografa amatera. Također, Vrdoljak je naglasio važnost jasnih planova u opremanju odredišta za foto turizam i u kreiranju foto tura, od voditelja - fotografa s iskustvom do suradnje s turističkom ponudom destinacije, pri čemu su učinci izravni, od potrošnje u mjestu smještaja te prodaji usluga i proizvoda, do neizravnih, poput pozitivnih iskustava sudionika i niza besplatnih fotografija i snimaka koji se kasnije dijele preko društvenih mreža, pa sve do korištenja foto i video zapisa u daljnjoj promociji hrvatskog turizma u svijetu.
O trendovima u svjetskom turizmu i mogućnostima razvoja foto turizma, govorila je Vlasta Klarić iz UNPAH-a, iznijevši niz praktičkih preporuka. Foto turizam može ojačati konkurentnost inovativnim doživljajem, produžiti sezonu i dovesti nove kategorije posjetitelja, naglasila je Vlasta Klarić, dodavši kako se time osnažuje identitet destinacije, jer foto turizam kao novi, inovativni koncept kreativnog turizma, uz fotografske vještine pridonosi znanju o očuvanju lokalne kulture.
Održavanje okruglih stolova o foto turizmu započelo je prošle godine u Prvić Luci na Svjetski dan turizma, točnije u Vodicama, gdje je održana rasprava s temom „Memorijalni centar „Faust Vrančić“, kreiranje matrice upravljanja destinacijom kulturnog turizma“. Drugi okrugli stol „Kako opremiti destinaciju za foto turizam“ održan je 11. studenoga u Ninu i treći, s istom temom, u Ozlju, 10. prosinca prošle godine. Četvrti okrugli stol održan je u Zagrebu, s temom „Foto turizam - turistički proizvod“, 28. siječnja 2015. godine te peti s istom temom, u Varaždinu, 9. ožujka, a šesti u Velikom Trojstvu, 19. ožujka 2015. godine.