U organizaciji Hrvatske turističke zajednice, treći put zaredom dodjeljuje se nagrada Zlatna penkala, a ovogodišnju će nagradu primiti 38 nominiranih novinara koji su objavili tiskanu ili elektronsku reportažu o hrvatskom turizmu na 16 europskih tržišta te u Indiji i SAD-u, kazao je danas Niko Bulić, direktor HTZ-a na konferenciji za novinare održanoj u Glavnom uredu HTZ-a.
Hrvatska turistička zajednica godinama dovodi strane predstavnike medija u Hrvatsku i tako je promovira, naglasio je Bulić, dodavši da je nagrada Zlatna penkala poseban čin zahvalnosti novinarima koji objavljuju reportaže o Hrvatskoj. Svi nominirani dobit će manju statuetu „Zlatna penkala“ i plaketu zahvalnicu čije idejno rješenje potpisuje Ivica Propadalo, a dvoje novinara dobiva grand prix statuetu „Zlatna penkala“ i plaketu zahvalnicu.
U najužem izboru za Grand prix statuetu „Zlatna penkala“ jest reportaža o Dubrovniku, Richarda Questa u kojoj je na ležeran i spontan način predstavljena ljepota i jedinstvenost Dubrovnika kao destinacije dostupne turistima iz svih krajeva svijeta.
Da je riječ o iznimno važnoj nagradi govori i činjenica da je u ovogodišnjoj konkurenciji Uday K. Chakrabortyi, indijski novinar koji već deset godina prati hrvatski turizam.
Prema riječima Nike Bulića ova nagrada je najbolji način za unošenje pozitivnih sastavnica u brand Hrvatska, jer se promocijom Hrvatske u inozemstvu multiplicira i na taj način u njezine ljepote uvjerava znatno veći broj stranih gledatelja i čitatelja.
Zlatnu penkalu u Rovinju dobit će 36 europskih novinara, od toga će 20 biti dodijeljeno za tekstove u raznim tiskovinama te za 15 reportaža na TV postajama i jednu radijsku emisiju.
Nagrada Zlatna penkala nastala je kao rezultat studijskih putovanja stranih medija u Hrvatsku, odnosno njihovih objavljenih materijala o Hrvatskoj. Kandidate za nagrade Zlatna penkala predlažu predstavništva HTZ-a u inozemstvu.