Ministar turizma Darko Lorencin, otvorio je danas program „Turizam inovacija“, kojeg na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu organizira Hrvatska studentska asocijacija s ciljem informiranja studenata što je potrebno da bi se pokrenuo posao u hrvatskom turizmu. Ministar Lorencin je prilikom otvorenja naglasio kako Strategija razvoja turizma definira „turizam kao industriju doživljaja i emocija“, a da bi stigli do tih ciljeva moramo biti dovoljno inovativni i kreativni kroz turističku ponudu kreirati nove motive putovanja i dolazaka. „Inovativnost je jedan od ključnih pokretača u turizmu neophodnih za jačanje kvalitete ponude i usluge u turizmu, a samim time i konkurentnosti cijelog turističkog sektora. Inovativne ideje neophodne su za produljenje turističke sezone, odnosno smanjenja sezonalnosti koja predstavlja glavni izazov turizma RH“, rekao je ministar. Naglasio je kako turizam danas predstavlja jednu od djelatnosti i sektora koji najbrže prati i prihvaća inovacije i omogućava kreiranje potpuno novih turističkih proizvoda i ponude, turističkog marketinga i usluga koje omogućavaju puno jednostavnija putovanja.
Ministar turizma Darko Lorencin, otvorio je danas program „Turizam inovacija“, kojeg na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu organizira Hrvatska studentska asocijacija s ciljem informiranja studenata što je potrebno da bi se pokrenuo posao u hrvatskom turizmu.
Ministar Lorencin je prilikom otvorenja naglasio kako Strategija razvoja turizma definira „turizam kao industriju doživljaja i emocija“, a da bi stigli do tih ciljeva moramo biti dovoljno inovativni i kreativni kroz turističku ponudu kreirati nove motive putovanja i dolazaka. „Inovativnost je jedan od ključnih pokretača u turizmu neophodnih za jačanje kvalitete ponude i usluge u turizmu, a samim time i konkurentnosti cijelog turističkog sektora. Inovativne ideje neophodne su za produljenje turističke sezone, odnosno smanjenja sezonalnosti koja predstavlja glavni izazov turizma RH“, rekao je ministar.
Naglasio je kako turizam danas predstavlja jednu od djelatnosti i sektora koji najbrže prati i prihvaća inovacije i omogućava kreiranje potpuno novih turističkih proizvoda i ponude, turističkog marketinga i usluga koje omogućavaju puno jednostavnija putovanja.
„Trenutno provodimo novi promocijski i DMO projekt i destinacijski koncept „Hrvatska 365“ i on predstavlja vrlo konkretnu marketinšku i društvenu inovaciju koja ima za cilj pretvoriti Hrvatsku u destinaciju cjelogodišnjeg turizma. Kroz uvođenje i razvoj turističkih proizvoda i ponuda kao što su sportski, avanturistički, zdravstveni, gastro i eno turizam vidimo mogućnost produljenja sezone, kratkoročno od svibnja do listopada te u konačnici kroz čitavu godinu. Hrvatska je više od sunca i mora i upravo kroz razvoj posebnih oblika turizma možemo privući i ponuditi nove motive dolazaka turista u Hrvatsku“, istaknuo je Lorencin.
Inovativnost je posebno zanimljiva i na području tzv. „društveno prihvatljivih inovacija“ gdje se kroz promjenu načina razmišljanja i prakse u pojedinim segmentima poput „gourmet, kulture i kreativnih industrija“ može u potpunosti promijeniti destinacijski turistički proizvod i ponuda uz istovremeno uvažavanje tradicije i lokalne kulture.
Ministarstvo turizma kontinuirano potiče razne turističke projekte, među kojima su i oni koji se odnose na inovativnu ponudu. Tako je primjerice tijekom 2012. i 2013. godine putem programa „Inovativni turizam“ Ministarstvo sufinanciralo gotovo 200 inovativnih turističkih projekata s ukupno 14,75 milijuna kuna bespovratnih sredstava.
Prošle godine, Ministarstvo turizma je turističke projekte razne namjene poticalo kroz program „Konkurentnost turističkog gospodarstva“. Ukupno je u sektor uloženo 26,5 milijuna kuna kojima je sufinancirano 442 projekta koji su se odnosili na podizanje malog i srednjeg poduzetništva, unaprjeđenje ponude malih obiteljskih hotela, ponude obiteljskog smještaja, korištenje novih tehnologija, ali isto tako i za kreiranje inovativne ponude.