Jučer je, u Varaždinu, održan peti u nizu okruglih stolova o foto turizmu, na kojemu su se okupili brojni fotografi i turistički djelatnici grada. Uz domaćina, Turističku zajednicu grada Varaždina i njezinu direktoricu Branku Tropp, uvodna su izlaganja ovom prigodom imali Bosiljko Domazet, (Društvene mreže i foto turizam), Tomislav Lešćan (Fotografija u promociji turizma), Vlasta Klarić (Trendovi, potencijali i praktične preporuke) i Marko Vrdoljak (Primjeri izvedbe radionica foto turizma).
Udruga nezavisnih putničkih agenata (UNPAH), u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, Ministarstvom turizma te fotografom Markom Vrdoljakom, prošle je godine pokrenula održavanje niza okruglih stolova i radionica s osnovnom temom „Foto turizam – turistički proizvod“.
Početak toga niza označen je u Prvić Luci, na sami Svjetski dan turizma 27. rujna prošle godine, kada je održana rasprava o kreiranju matrice upravljanja odredištem kulturnog turizma. Drugi okrugli stol „Kako opremiti destinaciju za foto turizam“ održan je u studenome u Ninu i treći, s istom temom, u Ozlju, u prosincu prošle godine. Uslijedio je i četvrti s temom „Foto turizam – turistički proizvod“, održan u Zagrebu uz pomoć Visoke poslovne škole Libertas te peti u Vrbovcu, za zainteresirane s područja Zagrebačke županije.
Cilj ovih okupljanje bio je istaknuti ulogu kreativnosti, promocije i očuvanja kvalitetnog estetskog prostora hrvatskog kulturnog krajolika i identiteta u kontekstu širokog konkurentskog okružja Europske unije, kako bi hrvatska odredišta bogata nasljeđem stekla dodatnu prepoznatljivost i nove poticajne uvjete za uključivanje u europske razvojne programe. Stoga je namjera UNPAH-a na ovaj način registrirati potrebe za novim sadržajima koji će obogatiti i kreativno oplemeniti turistička odredišta i biti od interesa za nove kategorije korisnika u vansezonskom razdoblju, ali i za one u turističkom sektoru koji su spremni pridonijeti opremljenosti destinacija za ponude cjelogodišnjih programa.
Istodobno, foto turizam, fotografija i video, postaju važan dio turističkih putovanja, čemu pomaže dostupnost novih tehnologija, pa je ta demokratičnost postala inspirativna za putnike 21. stoljeća. Riječ je o konceptu kreativnog turizma koji korisniku, suvremenom turistu donosi fotografske vještine, ali i znanje o očuvanju lokalne kulture, kroz interakciju sa zajednicom.
Fotografija i video najjači su promotivni medij, naglašava poznati fotograf Marko Vrdoljak i stoga je važno u opremanju odredišta za foto turizam imati jasan plan u kreiranju foto tura, od voditelja – fotografa s iskustvom do suradnje s turističkom ponudom destinacije, pri čemu su efekti izravni (potrošnja u mjestu smještaja, hotelu te prodaja usluga i proizvoda) i neizravni (pozitivna iskustva, nizovi besplatnih fotografija i snimaka koji se kasnije dijele preko društvenih mreža) do korištenja foto i video zapisa u daljnjoj promociji.
Nacionalni park Brijuni upravo je takvo odredište, idealno za održavanje radionica foto turizma izvan sezone, ističe Marko Vrdoljak, organizator prvih takvih radionica u Hrvatskoj te je upravo tim svojim projektom ponudio suradnju predstavnicima turističkih agencija i time potaknuo interes za ovu vrstu interaktivnog i kreativnog pristupa turistima.
U velikom svjetskom turističkom kretanju, u kojem sudjeluje više od milijardu putnika, upravo niše koje se vežu uz fotografiju i foto turizam imaju perspektivu staviti Hrvatsku na svjetsku kartu prepoznatljivosti i vidljivosti te će organizatori nastaviti s radionicama o foto turizmu diljem Hrvatske.