Na inicijativu Ministarstva turizma, Ministarstvo financija, Porezna uprava znatno je pojednostavila postupak dodjele OIB-a i prijave PDV-a međunarodnim autobusnim prijevoznicima iz zemalja članica Europske unije koji obavljaju prijevoz putnika na području Republike Hrvatske. Prijevoznik će sa Internet stranica Porezne uprave, moći preuzeti P-PDV obrazac, preveden na nekoliko stranih jezika, kojeg će popuniti i dostaviti u Poreznu upravu elektroničkom poštom. Uz popunjeni P-PDV obrazac, podnositelj će potpisati izjavu u kojoj će navesti registarske oznake vozila kojima namjerava vršiti uslugu prijevoza u Republici Hrvatskoj, te u kojem se daje suglasnost Poreznoj upravi da se daljnja komunikacija odvija elektroničkom poštom. Osim obrasca i izjave, podnositelj više neće morati dostaviti niz dokumenata službeno ovjerenih na hrvatski jezik, što je do sada predstavljalo najveći problem za autobusne prijevoznike koji dovode turiste u našu zemlju. Popunjeni obrazac i izjava dostaviti će se na posebno otvorenu e-mail adresu: odjel.stranci@porezna–uprava.hr, a Porezna uprava će u roku od 8 dana, na e-mail adresu navedenu u izjavi, poslati skeniranu potvrdu o OIB-u i rješenje o dodjeli PDV ID broja, koje će prijevoznik morati imati u svojem vozilu.
Na inicijativu Ministarstva turizma, Ministarstvo financija, Porezna uprava znatno je pojednostavila postupak dodjele OIB-a i prijave PDV-a međunarodnim autobusnim prijevoznicima iz zemalja članica Europske unije koji obavljaju prijevoz putnika na području Republike Hrvatske.
Prijevoznik će sa Internet stranica Porezne uprave, moći preuzeti P-PDV obrazac, preveden na nekoliko stranih jezika, kojeg će popuniti i dostaviti u Poreznu upravu elektroničkom poštom. Uz popunjeni P-PDV obrazac, podnositelj će potpisati izjavu u kojoj će navesti registarske oznake vozila kojima namjerava vršiti uslugu prijevoza u Republici Hrvatskoj, te u kojem se daje suglasnost Poreznoj upravi da se daljnja komunikacija odvija elektroničkom poštom.
Osim obrasca i izjave, podnositelj više neće morati dostaviti niz dokumenata službeno ovjerenih na hrvatski jezik, što je do sada predstavljalo najveći problem za autobusne prijevoznike koji dovode turiste u našu zemlju.
Popunjeni obrazac i izjava dostaviti će se na posebno otvorenu e-mail adresu: odjel.stranci@porezna–uprava.hr, a Porezna uprava će u roku od 8 dana, na e-mail adresu navedenu u izjavi, poslati skeniranu potvrdu o OIB-u i rješenje o dodjeli PDV ID broja, koje će prijevoznik morati imati u svojem vozilu.
„Većina stranih turista u Hrvatsku dolazi cestovnim putem i upravo zato smo morali dodatno pojednostaviti proces prijava za strane autobusere od kojih je dio, zbog procedure uvedene ulaskom u Europsku uniju, prošle godine zaobišao Hrvatsku. Zadovoljan sam što smo s Ministarstvom financija, odnosno Poreznom upravom pronašli zadovoljavajuće rješenje da se postojeća procedura dodatno pojednostavi, jer nam je u interesu da svima koji u našu zemlju dovode turiste omogućimo što jednostavnije i fleksibilnije poslovanje“, komentirao je ministar turizma Darko Lorencin.
Osim pojednostavljenog procesa zahtjeva, uvedeno je i nekoliko pogodnosti kod procesa porezne prijave. Strani prijevoznici će prijavu dostavljati samo za mjesec u kojem je obavljana djelatnost. Mjesečnu prijavu porezni obveznik - stranac može dostaviti papirnato ili preko FINA-e ukoliko ima certifikat ili skenirano putem istog e-mail na koji je bio poslan i zahtjev.
Navedene novine počet će se primjenjivati u drugoj polovici ožujka, s obzirom da taj pojednostavljeni postupak zahtijeva određenu prilagodbu sustava.