Na inicijativu ministra turizma Darka Lorencina i uz veliku podršku Ilse Aigner, bavarske ministrice gospodarstva, medija, energetike i tehnologije, od 21. do 24. veljače u Bavarskoj je uspješno organizirano studijsko putovanje predstavnika javnog i privatnog sektora Gorskog kotara. Glavni cilj putovanja bilo je upoznavanje sa organizacijom turizma u Bavarskoj, koja godišnje ostvaruje 85 milijuna turističkih noćenja i više od 25 milijardi eura prihoda od potrošnje turista, odnosno uspješnih modela razvoja turizma u njenim brdskim i ruralnim područjima te razmatranje moguće primjene tih modela u Gorskom kotaru. Studijsko putovanje je organizirano u suradnji Ministarstva gospodarstva, medija, energetike i tehnologije savezne države Bavarska, Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, Ministarstva turizma Republike Hrvatske i Hrvatske turističke zajednice. Hrvatsku delegaciju predvodili su Davor Ižaković, pomoćnik ministra turizma, Petar Mamula, zamjenik župana Primorsko-goranske županije, Marinko Kauzlarić, načelnik Općine Fužine i član turističkog vijeća TZ Kvarnera – koordinator za Gorski kotar i Nedjeljko Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja i turizma pri HGK i član turističkog vijeća HTZ i TZ Kvarnera. U sastavu delegacije bili su gradonačelnici, načelnici općina i direktori turističkih zajednica s područja Gorskog kotara, tamošnji hotelijeri i predstavnici obiteljskog smještaja, predstavnici nacionalnog parka Risnjak, Upravnog odjela za poduzetništvo, turizam i ruralni razvoj PGŽ, Hrvatske turističke zajednice, Turističke zajednice Kvarnera te predstavnici medija.
Na inicijativu ministra turizma Darka Lorencina i uz veliku podršku Ilse Aigner, bavarske ministrice gospodarstva, medija, energetike i tehnologije, od 21. do 24. veljače u Bavarskoj je uspješno organizirano studijsko putovanje predstavnika javnog i privatnog sektora Gorskog kotara. Glavni cilj putovanja bilo je upoznavanje sa organizacijom turizma u Bavarskoj, koja godišnje ostvaruje 85 milijuna turističkih noćenja i više od 25 milijardi eura prihoda od potrošnje turista, odnosno uspješnih modela razvoja turizma u njenim brdskim i ruralnim područjima te razmatranje moguće primjene tih modela u Gorskom kotaru.
Studijsko putovanje je organizirano u suradnji Ministarstva gospodarstva, medija, energetike i tehnologije savezne države Bavarska, Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, Ministarstva turizma Republike Hrvatske i Hrvatske turističke zajednice. Hrvatsku delegaciju predvodili su Davor Ižaković, pomoćnik ministra turizma, Petar Mamula, zamjenik župana Primorsko-goranske županije, Marinko Kauzlarić, načelnik Općine Fužine i član turističkog vijeća TZ Kvarnera – koordinator za Gorski kotar i Nedjeljko Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja i turizma pri HGK i član turističkog vijeća HTZ i TZ Kvarnera. U sastavu delegacije bili su gradonačelnici, načelnici općina i direktori turističkih zajednica s područja Gorskog kotara, tamošnji hotelijeri i predstavnici obiteljskog smještaja, predstavnici nacionalnog parka Risnjak, Upravnog odjela za poduzetništvo, turizam i ruralni razvoj PGŽ, Hrvatske turističke zajednice, Turističke zajednice Kvarnera te predstavnici medija.
Hrvatska delegacija posjetila je najveći bavarski specijalizirani turistički sajam F.re.e, gdje su za nju bile organizirane tri posebne prezentacije. Veronika Perschl, zamjenica direktora turističke zajednice regije Istočna Bavarska, prezentirala je koncept turističkog upravljanja te bavarske regije koja godišnje ostvaruje više od 16 milijuna turističkih noćenja. U svom izlaganju detaljno je objasnila način udruživanja sredstava gradova i općina u objedinjeni turistički razvoj i marketing regije, te financiranje programa rada regionalne turističke zajednice iz sredstava javnog i privatnog sektora, EU fondova i vlastitih prihoda.
U svojoj prezentaciji, Franz Reil iz regionalne turističke zajednice Allgäu-Oberbayern posebno je iscrpno opisao programe turističkog označavanja biciklističkih staza i turističke tematizacije prometnica za motorna vozila u toj bavarskoj regiji. Christine Oswald iz Bavarske udruge seoskih gospodarstava i odmora na selu u koja broji 1.600 članova, u svom izlaganju pojasnila je kako u Bavarskoj postoji velika ponuda i potražnja za smještajem na seoskim gospodarstvima koja su očuvala poljoprivrednu proizvodnju, ali također i u ladanjskim kućama u kojima više nema poljoprivredne proizvodnje, ali se nalaze na ruralnom području. Kroz marketinške aktivnosti udruge, pružatelji usluga smještaja na ruralnom prostoru dobili su prepoznatljive oznake i znatno veću tržišnu vidljivost.
Na sastanku održanom u bavarskom Ministarstva gospodarstva, medija, energetike i tehnologije, dr. Otto Ziegler, čelnik Sektora za turističku politiku u Ministarstvu i Jens Huwald, direktor Bayern Tourismus Marketinga su hrvatskom izaslanstvu prezentirali koncept turističke politike u Bavarskoj. Posebno su kao ključni moment uspješnog turističkog razvoja u Bavarskoj naglasili izlazak iz okvira usko lokalnog razmišljanja unutar administrativnih granica općina i gradova. Zahvaljujući postignutom udruživanju sredstava većeg broja susjednih općina i gradova, ojačale su danas vrlo uspješne i prepoznatljive bavarske destinacije. Turističke zajednice tih destinacija u ime udruženih gradova i općina provode zajednički marketing i razvoj turističkih proizvoda te s gradovima i općinama koordiniraju izgradnju javne turističke infrastrukture.
Pomoćnik ministra Ižaković je bavarskoj strani prezentirao Strategiju razvoja turizma RH do 2020. godine, s posebnim naglaskom na program jačanja pred- i posezone Hrvatska 365, kojim se do sada 112 turističkih zajednica gradova i općina udružilo u 22 destinacijska PPS kluba. Bavarska i hrvatska strana su zaključili kako imaju vrlo slične strateške prioritete i turističke politike, pogotovo kada je u pitanju razvoj turističkih proizvoda, upravljanje turističkom destinacijom i destinacijski marketing.
Terenski dio studijskog putovanja proveden je u turističkoj destinaciji Ammergauer Alpen, u kojoj je okupljeno šest općina s ukupno 12 tisuća stanovnika. Christian Loth, direktor turističke zajednice, upoznao je delegaciju iz Hrvatske s inovativnim cjelogodišnjim turističkim proizvodima koje su sami razvili. Te inovacije uključuju najveći europski outdoor test event - testiranje ljetne i zimske sportske opreme u suradnji s proizvođačima opreme, medicinski preporučene ture turističkog planinarenja i all-inclusive karticu pod nazivom „Kraljevska kartica“. Spomenutu karticu besplatno dobivaju gosti ugovornih smještajnih objekata u destinaciji, a ona gostima daje pravo na besplatno korištenje 250 turističkih sadržaja u široj regiji kao što su javni prijevoz, korištenje žičare, wellness usluge i sl. Program studijskog putovanja obuhvatio je i detaljno upoznavanje s organizacijom najveće kulturne atrakcije u destinaciji, globalno poznatih Pasionskih igara, koje svakih 10 godina privuku oko pola milijuna posjetitelja iz cijelog svijeta i za koje su sve ulaznice unaprijed rasprodane godinu-dvije prije njihovog održavanja.
Hrvatska delegacija posjetila je i kraljevski dvorac Linderhof, gdje je ravnateljica Sigrid Stache, na primjeru tog dvorca izložila način upravljanja vrijednim kulturnim dobrima u Bavarskoj, kao i način njihove turističke valorizacije. Unutar samostana Ettal, hrvatskoj delegaciji je prezentirano poslovanje zadružne sirane, projekta kroz koji udruženih 37 lokalnih proizvođača mlijeka s ukupnom dnevnom proizvodnjom od 4 tisuće litara mlijeka kroz turističku prezentaciju i prodaju ostvaruju dodanu vrijednost i postižu više otkupne cijene mlijeka od tržišnih.
Studijsko putovanje sudionici i organizatori ocijenili su vrlo sadržajnim, korisnim i poticajnim za daljnje usmjeravanje razvoja turizma u Gorskom kotaru.