Položaj hrvatskih putničkih agencija najteži je u zadnjih 15 godina, a njihovo poslovanje opterećeno ne samo sve većom konkurencijom u mediteranskom okruženju, nedostatkom kvalitetnog kadra te previsokim cijenama hotela nego i državnim mjerama, od ukidanja subvencija za organizirani promet do naplate PDV-a od 22 posto na jednodnevne izlete u inozemstvo. Rekao je to na današnjoj Skupštini Udruge hrvatskih putničkih agencija predsjednik UHPA-e Ivan Pukšar.
Sve je to, naglasio je, utjecalo na prošlogodišnje povećanje cijena agencijskih usluga, a time i pada organiziranog turističkog prometa u Hrvatskoj (tura) od gotovo 8 posto. Iznio je i procjenu UHPA-e da je zbog takvog otežanog poslovanja agencija lani u Hrvatskoj bilo 1,3 milijuna turističkih noćenja i oko 56 milijuna eura manje zarade.
S obzirom da se u ovoj godini ništa nije promijenilo unatoč traženju agencija da se PDV za izlete u inozemstvo naplaćuje kao i u drugim europskim zemljama (nula do 6 posto) ili bar izjednači na 10 posto, kao i za usluge smještaja u turizmu, Pukšar drži da će i ova godina za agencije biti teška. U vezi tih problema UHPA je zatražila očitovanje Ministarstva financija i Porezne uprave, ali ga još nisu dobili u formi koja bi ih zadovoljila, što dodatno ugrožava ovogodišnje poslovanje, posebno agencija koje se bave organizacijom izleta.
U vezi problema s naplatom PDV-a na jednodnevne izlete u inozemstvo predsjednik saborskog Odbora za turizam Ante Markov na Skupštini UHPA-e je kazao da do otprilike sredine ovog mjeseca, a najkasnije do iduće sjednice Sabora, očekuje očitovanje/mišljenje Ministarstva financija i ministra Ivana Šukera. Odbor je, kaže Markov, predložio da se taj PDV naplati iz marže. Sve je to, kazao je, deficit našeg zakonodavstva, kojeg što prije treba izjednačiti s onim u europskoj praksi, ali i za sve turističke subjekte u zemlji.
Državni tajnik za turizam u Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka Zdenko Mičić rekao je da je njegovo Ministarstvo u vezi toga učinilo što je moglo kroz, kaže, i vrlo žustre razgovore u Ministarstvu financija i Poreznoj upravi te očekuje da se donese i neka konkretna odluka koja će zadovoljiti i zakonodavca i agencije. Pritom je napomenuo i da je ovo izborna godina te da je agencijsko poslovanje vrlo važno za cjelokupni hrvatski turizam. (Hina)