U prosincu 29 posto više dolazaka i 15 posto više noćenja

Prema podacima Turističke zajednice grada Opatije u mjesecu prosincu 2014. godine u Opatiji je boravilo 16.780 gostiju, koji su ostvarili 41.117 noćenja što je 29 % više dolazaka i 15 % više noćenja u odnosu na prosinac 2013. godine.

Inozemni gosti ostvarili su 76,63 % ukupnih noćenja, odnosno, 31.506 noćenja (+16%), dok su domaći gosti ostvarili 23,37 % ukupnih noćenja, odnosno, 9611 noćenja (+11%).

U strukturi noćenja, prema vrsti smještaja, najveći broj noćenja i to 94,93 % ostvaren je u hotelskom smještaju (39.031 noćenja), što je 14 % više u odnosu na prosinac prošle godine. U privatnom smještaju ostvareno je 4,70 %, odnosno, 1933 noćenja, što je 35 % više u odnosu na prosinac prošle godine, a slijede s manjim udjelom nekomercijalni kapaciteti.

Najbrojniji gosti u prosincu bili su gosti iz Austrije, koji su ostvarili 10.203 noćenje, što je 16 % više noćenja u odnosu na prosinac prošle godine. Udjel austrijskih gostiju je 24,81 posto. Slijede domaći gosti koji su ostvarili 9611 noćenja, što je 11 % više noćenja u odnosu na prosinac prošle godine. Udjel domaćih gostiju je 23,37 posto. Na trećem mjestu su gosti iz Slovenije, koji su ostvarili 6378 noćenja, što je 48 % više u odnosu na prosinac prošle godine i 2925 dolazaka, što je 64 % više u odnosu na prosinac prošle godine. Udjel slovenskih gostiju je 15,51 posto. Četvrto mjesto zauzeli su gosti iz Italije, koji su ostvarili 5468 noćenja, što je 33 % više u odnosu na kolovoz prošle godine, i 2626 dolazaka, što je 43 % više u odnosu na prosinac prošle godine. Udjel talijanskih gostiju je 13,30 posto. Peto mjesto zauzeli su gosti iz Njemačke, koji su ostvarili 2879 noćenja, što je 10 % više noćenja u odnosu na prosinac prošle godine. Udjel njemačkih gostiju je 7,0 posto.

U 2014. godini, od siječnja do prosinca, u Opatiji je boravilo 368.992 gostiju, koji su ostvarili 1.077.887 noćenja, što je 6 % više dolazaka i 1 % više noćenja u odnosu na 2013. i najbolji rezultat turističkog prometa Opatije od osamostaljenja Republike Hrvatske.

Domaći gosti ostvarili su 56.005 dolazaka (+4%) i 128.525 noćenja (+2%), a inozemni gosti 312.987 dolazaka (+6%) i 949.362 noćenja (+1%).

U strukturi noćenja, prema vrsti smještaja, najveći broj noćenja i to 85,17% ostvaren je u hotelima (918.077 noćenja; 1,5% manje), u privatnom smještaju 13,79% (148.717 noćenja; 16,69% više), a slijede s manjim udjelom nekomercijalni kapaciteti (inozemni i domaći vlasnici kuća za odmor).

Prema tržištima, u Opatiji su u 2014. godini najviše noćenja ostvarili gosti iz Austrije i to 177.632 noćenja, što je 1 % više nego u 2013. Udjel austrijskih gostiju iznosi 16,48 posto. Slijede gosti iz Njemačke s ostvarenih 169.396 noćenja (2% više nego lani) i 36.854 dolazaka (3% više). Udjel njemačkih gostiju iznosi 15,72 posto. Na trećem mjestu su domaći gosti, koji su ostvarili 128.525 noćenja (2% više nego lani) i 56.005 dolazaka (4% više). Udjel domaćih gostiju je 11,92 posto. Četvrto mjesto zauzeli su gosti iz Italije, koji su ostvarili 98.159 noćenja (2% manje nego lani) i 40.818 dolazaka (1% više nego lani). Udjel talijanskih gostiju je 9,11 posto. Na petom mjestu su gosti iz Slovenije, koji su ostvarili 60.200 noćenja, što je 26% više noćenja u odnosu na prošlu godine, i 25.075 dolazaka, što je 35% više dolazaka u odnosu na prošlu godine. Udjel slovenskih gostiju je 5,59 posto. S udjelom od 4,15 posto slijede gosti iz Mađarske, koji su ostvarili 44.758 noćenja (+8%). Više ostvarenih noćenja bilježi se i s francuskog tržišta (6% više, udjel: 2,45%), dok je manje noćenja ostvareno s nizozemskog (6% manje, udjel: 3,87%) i ruskog (12% manje, udjel 3,1%) tržišta.

Povećao se udjel gostiju iz Velike Britanije i iznosi 2,18 posto. Gosti iz Velike Britanije ostvarili su 23.535 noćenja (23% više u odnosu na prošlu godinu).

Najveće povećanje broja noćenja u odnosu na prošlu godinu realizirano je od strane gostiju iz Republike Koreje koji su ostvarili 12.930 noćenja (654 % više nego lani). Udjel gostiju iz Republike Koreje iznosi 1,20 posto.



Pisane vijesti