Peta po redu manifestacija Advent u Zagrebu, u organizaciji Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ) i partnera, održavat će se od 29. studenoga ove do prvih dana iduće godine te građanima i turistima ponuditi još više zabavnih, kulturnih, gastro, sajamskih i drugih sadržaja na ulicama i trgovima u središtu grada s ciljem doživljaja druženja i zajedništva uoči Božića i Nove godine.
Predstavljajući program te manifestacije na današnjoj konferenciji za novinare, direktorica TZGZ-a Martina Bienenfeld je, uz niz već poznatih i uspješnih sadržaja, najavila i više novih, među kojima se izdvaja Tomislavov trg, kod zagrebačkog Glavnog kolodvora, koji će zajedno s Umjetničkim paviljonom biti pretvoren u srebrno-bijeli Ledeni park s klizalištem. Novost je i što će se sa platoa tržnice Dolac 26. prosinca puštati u nebo svjetleći lampioni, kao i Advent na Europskom trgu, Novogodišnji festival u Boćarskom domu te koncerti sastava Ad gloriam brass s balkona u Tkalčićevoj ulici i Hrvatskog narodnog kazališta (HNK) na Trgu maršala Tita.
Na središnjem zagrebačkom Trgu bana Jelačiča bit će manji šator i manja pozornica nego do sada, kako bi se smanjila njegova preopterećenost, a na njemu će paljenjenjem prve adventske svijeće oko zdenca Manduševac 29. studenoga u 17 sati službeno i početi ovogodišnja manifestacija.
Bienenfeld je naglasila da već sada bilježe veliko zanimanje domaćih i stranih turista za tu manifestaciju, posebno iz Velike Britanije te Italije i Slovenije, jer ove godine Grad Zagreb, nakon Beča, Rima, Berlina i Budimpešte, veliko božićno drvo s hrvatskim ukrasima (tradicionalnim drvenim igračkama u velikim prozirnim kuglama) poklanja Ljubljani. Novost je i da TZGZ u suradnji s Društvom arhitekata Zagreba (DAZ) razmišlja i o poboljšanjima manifestacije Advent u Zagrebu te je s tim ciljem nedavno organizirana radionica s 30-ak studenata i mentora s četiri zagrebačka fakulteta (Arhitektura, Filozofski-antroplogija, Dizajn i Likovna akademija) koji su iznosili ideje i vizije o tome.
Troškovi TZGZ-a za ovogodišnji Advent slični su lanjskima i kreću se oko tri milijuna kuna, od čega 1,5 milijun ide za Ledeni park na Tomislavovom trgu s klizalištem, a još oko 1,5 do 2 milijuna kuna utrošit će za promociju te manifestacije po svim marketinškim kanalima, od online do offline oglašavanja po cijelom svijetu. Osim TZGZ-a u organizaciji sudjeluje i Grad Zagreb, Koncertna direkcija Zagreb, brojne kulturne ustanove, ugostitelja i trgovine.
(Hina)