Hrvatski građani sve češće turistički putuju u Njemačku, najviše na ture po gradovima i zbog kulturnih manifestacija te su u prvih osam mjeseci ove godine u toj zemlji ostvarili 126 tisuća noćenja ili 32 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Podaci su to predstavljeni danas u Zagrebu na konferenciji Regionalnog ureda Njemačke turističke zajednice (DTZ) za jugoistočnu Europu koji iz sjedišta u Beogradu osim Hrvatske pokriva BiH, Bugarsku, Crnu Goru, Rumunjsku i Srbiju, odakle se, kazala je PR manedžerica tog ureda Tijana Djuričić, svake godine ukupno bilježi porast putovanja u Njemačku.
Iako je DTZ promijenio način brojanja hrvatskih i drugih turista iz regije u Njemačkoj te sada više ne broje dolaske, koji su često bili zbog rodbine i prijatelje, nego noćenja ostvarena u komercijalnom smještaju (hoteli i drugo), Djuričić ističe da se pozitivni turistički trendovi iz ove regije pa i iz Hrvatske nastavljaju. Tome pridonose i sve češći letovi (povoljniji) niskotarifnih zračnih kompanija prema Njemačkoj, bogata ponuda njemačkih gradova i pokrajina, ali i tradicionalne veze s tom zemljom.
Od ukupnog broja noćenja hrvatskih građana u Njemačkoj u osam mjeseci ove godine najviše ili 28 tisuća ostvareno je u Berlinu, što je porast od 26,6 posto u odnosu na prošlu godinu, a slijedi Muenchen s 25 tisuća hrvatskih noćenja ili 19 posto više te Frankfurt s gotovo 20 tisuća noćenja ili 25,3 posto više.
Ta tri grada kao i regije u kojima se nalaze ujedno su i najposjećniji u Njemačkoj iz Hrvatske, u njih se ide većinom zbog posla, na sajmove i ture, a iako je dosta toga organiziranog, preko agencija ili tvrtki, Djuričić kaže da je trend i porast dolazaka i noćenja turista u individualnim aranžmanima, kao i da iz Hrvatske DTZ očekuje i nastavak takvih trendova.
Iznoseći podatke o ukupnom njemačkom turizmu naglasila je da zadnjih nekoliko godina bilježe uzlazne trendove i s domaćeg i sa stranih tržišta, što očekuje i ove godine s oko 420 milijuna noćenja, od kojih glavninu tradicionalno ostvare domaći turisti, dok većinu stranih noćenja ostvaruju turisti iz Europe.
Do 2020. DTZ planira godišnji porast noćenja stranih turista od oko 3 posto čime bi se broj stranih noćenja u toj zemlji s lanjskih oko 70 milijuna povećao na više od 80 milijuna.
Najavila je da će iduće godine glavna tema DTZ-a biti tradicija i običaji Njemačke (kulinarstvo, zanati, umjetnost, povijest), što će se provlačiti kroz sve marketinške i promotivne aktivnosti i čime se osim razvijenog gradskog turizma želi dodatno skrenuti pažnja na ruralne njemačke sredine koje ekonomiji donose 22 posto ukupnih prihoda.
Nastavit će se i tema iz ove godine odnosno aktivnosti oko obilježavanja 25 obljetnice pada Berlinskog zida i njemačkog ujedinjenja, što je veliki zamašnjak njemačkog turizma, istaknula je Djuričić dodajući da se i time Njemačka uspješno pozicionira na svjetskoj turističkoj karti na kojoj se s ukupno 478 milijuna putovanja u 2013. ili 4,3 posto više nego u 2012. te s gotovo 280 milijardi eura turističke potrošnje svrstala na drugo mjesto u Europi.
Ispred ili prva je bila Španjolska u kojoj je 2013. bilo 51,4 milijuna putovanja ili 4 posto više, dok je treća Francuska s 37 milijuna ostvarenih putovanja ili porastom od 3 posto.
(Hina)