Drugi Svjetski kongres predsjednika udruga turističkih agencija službeno je počeo jučer u Zagrebu potpisivanjem globalnog etičkog kodeksa za turizam Svjetske turističke organizacije (UNWTO). Kodeks je potpisalo osam udruženja nacionalnih udruga, među kojima je i Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA). Cilj kodeksa je pomoći povećanju koristi od turizma, a umanjiti njegov potencijalno negativan utjecaj na okoliš, kulturnu baštinu i društva širom svijeta. „Izuzetno mi je drago što su predstavnici sedam zemalja i Hrvatske potpisali ovako važan dokument upravo u Zagrebu te da su predstavnici turističkih udruženja iz cijeloga svijeta došli u našu prekrasnu zemlju i iskazali nam na taj način povjerenje. Hrvatska ima odličnu suradnju sa Svjetskom turističkom organizacijom te aktivno sudjeluje u radnim grupama i međunarodnim skupovima usmjerenim na poštivanje etičkih načela u turizmu, a na istim načelima graditi ćemo i sve aktivnosti u nadolazećim godinama“, istaknuo je ministar turizma Darko Lorencin na potpisivanju globalnog etičkog kodeksa u turizmu. „Potpisivanjem ovog etičkog kodeksa, UHPA i njezine članice pokazuju želju da se turističko poslovanje bolje i kvalitetnije definira te ujednači, prije svega unutar zemlje, a zatim i između partnera iz različitih zemalja. Istaknuo bih da je to ujedno i jedan od načina postizanja cilja ujednačavanja zakonodavstva na europskoj, ali i svjetskoj razini“, kazao je Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija. Potpisivanju je prisustvovao Taleb Rifai, glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (UNWTO), koji je tom priliko istaknuo: „Ljudska prava su temelj našeg mandata kao UN-ove specijalizirane agencije za turizam. Ona također čine srž temeljnog strateškog dokumenta UNWTO-a, globalnog etičkog kodeksa za turizam. Kodeks je prihvaćen na Generalnoj skupštini UN-a 2001. godine i predstavlja putokaz za razvoj turizma s namjerom da usmjeri turiste, turoperatore te zajednice domaćine diljem svijeta.“
Drugi Svjetski kongres predsjednika udruga turističkih agencija službeno je počeo jučer u Zagrebu potpisivanjem globalnog etičkog kodeksa za turizam Svjetske turističke organizacije (UNWTO). Kodeks je potpisalo osam udruženja nacionalnih udruga, među kojima je i Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA). Cilj kodeksa je pomoći povećanju koristi od turizma, a umanjiti njegov potencijalno negativan utjecaj na okoliš, kulturnu baštinu i društva širom svijeta.
„Izuzetno mi je drago što su predstavnici sedam zemalja i Hrvatske potpisali ovako važan dokument upravo u Zagrebu te da su predstavnici turističkih udruženja iz cijeloga svijeta došli u našu prekrasnu zemlju i iskazali nam na taj način povjerenje. Hrvatska ima odličnu suradnju sa Svjetskom turističkom organizacijom te aktivno sudjeluje u radnim grupama i međunarodnim skupovima usmjerenim na poštivanje etičkih načela u turizmu, a na istim načelima graditi ćemo i sve aktivnosti u nadolazećim godinama“, istaknuo je ministar turizma Darko Lorencin na potpisivanju globalnog etičkog kodeksa u turizmu.
„Potpisivanjem ovog etičkog kodeksa, UHPA i njezine članice pokazuju želju da se turističko poslovanje bolje i kvalitetnije definira te ujednači, prije svega unutar zemlje, a zatim i između partnera iz različitih zemalja. Istaknuo bih da je to ujedno i jedan od načina postizanja cilja ujednačavanja zakonodavstva na europskoj, ali i svjetskoj razini“, kazao je Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija.
Potpisivanju je prisustvovao Taleb Rifai, glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (UNWTO), koji je tom priliko istaknuo: „Ljudska prava su temelj našeg mandata kao UN-ove specijalizirane agencije za turizam. Ona također čine srž temeljnog strateškog dokumenta UNWTO-a, globalnog etičkog kodeksa za turizam. Kodeks je prihvaćen na Generalnoj skupštini UN-a 2001. godine i predstavlja putokaz za razvoj turizma s namjerom da usmjeri turiste, turoperatore te zajednice domaćine diljem svijeta.“
Kodeks su u Zagrebu potpisali: Žarko Radulović, predsjednik crnogorskog turističkog udruženja (CTU), Fabricio Di Giambattista, predsjednik udruženja argentinskih turističkih agencija (FAEVYT), Hamzah Rahmat, predsjednik udruženja turističkih agencija Malezije (MATTA), Stanislav Macko, predsjednik slovačkog udruženja turističkih agencija (SACKA), Heli Mäki-Fränti, direktorica finskog udruženja turističkih agencija (AFTA), Christer Nordlund, predsjednik udruge švedskih turističkih agencija (SRF), Matej Knaus, predsjednik slovenskog udruženja turističkih agencija (ZTAS) i Boris Žgomba, predsjednik UHPA-e.
Potpisivanje kodeksa bio je uvod u trodnevno okupljanje predstavnika turističke industrije iz 34 države svijeta. Na Svjetskom kongresu predsjednika udruga turističkih agencija sudjeluje 120 sudionika, od kojih je pedesetak predstavnika udruženja u turizmu.
UNWTO Globalni etički kodeks za turizam cjelovit je skup načela namijenjenih vodećim dionicima u razvoju turizma. Upućen je vladama, privatnom sektoru, zajednicama i turistima, cilj mu je pomoći povećati korist od turizma, a umanjiti njegov potencijalno negativan utjecaj na okoliš, kulturnu baštinu i društva širom svijeta. Kodeks je usvojen 1999. godine na Općoj skupštini Svjetske turističke organizacije i priznat od strane Generalne skupštine UN-a dvije godine kasnije. Iako nije pravno obvezujući, Kodeks ima dobrovoljni mehanizam provedbe kroz njegovo prepoznavanje od svjetskog Odbora za etiku turizma (WCTE), neovisnog i nepristranog tijela, na koji zainteresirane strane mogu uputiti pitanja u vezi s primjenom i tumačenjem dokumenta. Deset načela kodeksa pokrivaju ekonomske, socijalne, kulturne i ekološke komponente turizma.